Sony chce bardziej agresywnie wdrażać gry multiplatformowe
Spółka liczy na to, że będzie dzięki temu w stanie poprawić swoje zyski.
W ostatnim czasie Sony coraz mocniej wchodzi w gry multiplatformowe, czyli takie, które debiutują nie tylko na konsolach PlayStation 5, ale również na komputerach osobistych. Spółka dostrzegła zalety takiego rozwiązania, a w związku z tym w przyszłości mocniej planuje je eksploatować, o czym poinformował jej prezes, Hiroki Totoki, przemawiając do inwestorów.
"W przeszłości chcieliśmy spopularyzować konsole, a głównym celem gier first-party było uczynienie konsoli popularną. To nadal jest prawdą, ale jednocześnie występuje tu pewna synergia, więc jeśli mamy mocną zawartość first-party - nie tylko na naszej konsoli, ale też na innych platformach, jak komputery - gra first-party może się rozrastać w formie multiplatformowej, a to pomoże nam zdobyć większe zyski. To jest coś, nad czym pracujemy".
"Osobiście uważam, że są okazje do tego, by poprawić nasze zyski, więc chciałbym agresywnie wejść w ten segment naszych działań".
Sony ma w tym momencie więcej premier, które mają zadebiutować jednocześnie na kilku platformach, choć na razie nie wszystkie zostały ujawnione, tudzież zaprezentowane. W tym momencie wiemy, że zarówno Fairgame$, Concord, jak i Until Dawn trafią do sprzedaży, jako tytuły multiplatformowe. W maju 2022 roku Japończycy twierdzili, że do fiskalnego roku 2025/26 około 50% portfolio spółki będzie na PC.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler