Microsoft ponownie kończy produkcję Kinecta

Microsoft decyduje się na zakończenie wspierania i produkcji sensorów Kinect - mowa o najnowszej wersji urządzenia Azure Kinect.

@ 22.08.2023, 15:54
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, xbox 360, xbox one

Microsoft ponownie kończy produkcję Kinecta

Microsoft ogłosił, że nie będzie już produkował żadnego sprzętu z rodziny Kinect. Nowy post na oficjalnym blogu firmy dotyczącym AR informuje, że firma zdecydowała się zakończyć produkcję swojego urządzenia Azure Kinect i zamiast tego dostarczy technologię partnerom zewnętrznym, aby mogli sprzedawać własne produkty.

Chociaż nazwa Kinect jest najbardziej znana wśród graczy gier wideo jako urządzenia peryferyjne dla Xbox 360 i Xbox One, Microsoft nadal tworzy wiele różnych urządzeń wejściowych wykrywających ruch, używając nazwy Kinect.

Jego najnowsza wersja, Azure Kinect, została wydana w 2019 roku i została zaprojektowana głównie z myślą o oprogramowaniu dla przedsiębiorstw i wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Dzięki 12-megapikselowemu aparatowi, czujnikowi czasu przelotu i siedmiu mikrofonom jest znacznie bardziej zaawansowany niż Kinect w wersji na konsolę Xbox One.

Pomimo niechętnego przyjęcia w środowisku gier, różne iteracje Kinect na komputery PC nadal cieszą się różnorodnymi zastosowaniami w innych dziedzinach, w tym w środowisku akademickim i robotyce.

Jakie są Wasze doświadczenia i wspomnienia z Kinectem? Microsoft wprowadził tę formę rozrywki jeszcze na Xboksie 360 w odpowiedzi na PS Move wprowadzonym przez PlayStation.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?