Microsoft ponownie kończy produkcję Kinecta
Microsoft decyduje się na zakończenie wspierania i produkcji sensorów Kinect - mowa o najnowszej wersji urządzenia Azure Kinect.
Microsoft ogłosił, że nie będzie już produkował żadnego sprzętu z rodziny Kinect. Nowy post na oficjalnym blogu firmy dotyczącym AR informuje, że firma zdecydowała się zakończyć produkcję swojego urządzenia Azure Kinect i zamiast tego dostarczy technologię partnerom zewnętrznym, aby mogli sprzedawać własne produkty.
Chociaż nazwa Kinect jest najbardziej znana wśród graczy gier wideo jako urządzenia peryferyjne dla Xbox 360 i Xbox One, Microsoft nadal tworzy wiele różnych urządzeń wejściowych wykrywających ruch, używając nazwy Kinect.
Jego najnowsza wersja, Azure Kinect, została wydana w 2019 roku i została zaprojektowana głównie z myślą o oprogramowaniu dla przedsiębiorstw i wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Dzięki 12-megapikselowemu aparatowi, czujnikowi czasu przelotu i siedmiu mikrofonom jest znacznie bardziej zaawansowany niż Kinect w wersji na konsolę Xbox One.
Pomimo niechętnego przyjęcia w środowisku gier, różne iteracje Kinect na komputery PC nadal cieszą się różnorodnymi zastosowaniami w innych dziedzinach, w tym w środowisku akademickim i robotyce.
Jakie są Wasze doświadczenia i wspomnienia z Kinectem? Microsoft wprowadził tę formę rozrywki jeszcze na Xboksie 360 w odpowiedzi na PS Move wprowadzonym przez PlayStation.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler