Final Fantasy XVI powstało we współpracy z Sony
Sony było zaangażowane w proces powstawania Final Fantasy 16. To jeden z powodów umowy o ekskluzywność dla PlayStation.
Na PlayStation 5 regularnie debiutują gry ekskluzywne, a jedną z najbliższych będzie Final Fantasy XVI. Wielu graczy na pewno zastanawiało się dlaczego Square Enix postanowiło swojego dzieła nie wydawać na innych platformach i przynajmniej przez pewien czas zaoferować je tylko posiadaczom PS5. Mamy odpowiedź.
Producent Final Fantasy XVI, Naoki Yoshida, rozmawiał niedawno z redakcją 4Gamer, a w trakcie wywiadu zapytany został o wspomnianą ekskluzywność dla Sony. Deweloper ujawnił wówczas, że inżynierowie PlayStation wsparli proces powstawania gry, w szczególności jej optymalizacji dla PS5. To był duży czynnik, wpływający na finalne podpisanie umowy.
"Myślę, że takie są założenia producentów sprzętu. Niemniej z naszego punktu widzenia, wsparcie techniczne, które otrzymujemy od producenta jest istotnym czynnikiem dotyczącym ewentualnych kontraktów. Tym razem były fragmenty, które przygotowaliśmy we współpracy z inżynierami SIE, którzy znają sprzęt bardzo dokładnie, aż do rdzenia, a my otrzymaliśmy duże wsparcie podczas optymalizacji, której nie bylibyśmy w stanie zrobić samodzielnie itd. Ponadto skupiając się na jednej platformie, mogliśmy zainwestować więcej czasu na takie rzeczy, jak budowanie gry oraz optymalizacja".
Ekskluzywność Final Fantasy XVI dla PlayStation 5 potrwa 6 miesięcy. Nie oznacza to jednak, że po upływie tego czasu tytuł natychmiast zadebiutuje np. na PC. Square Enix planuje wydanie dla blaszaków, ale na razie nie mamy konkretów na jego temat.
Premierę Final Fantasy XVI zaplanowano na 22 czerwca, a grać będziemy wówczas na PlayStation 5. Przed premierą w PlayStation Store pojawi się też demo, choć na razie nie wiemy kiedy dokładnie. Więcej na temat gry znajdziecie oczywiście w naszej encyklopedii. Jest tam m.in. świeży gameplay.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler