Xbox przyznaje, że Game Pass wpłynął negatywnie na sprzedaż gier
Game Pass ma negatywny wpływ na sprzedaż gier wideo. Gracze nie są zainteresowani posiadaniem projektów na własność.
W raporcie dla brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA) Microsoft potwierdził, że Xbox Game Pass miał wpływ na ogólną sprzedaż gier od czasu jego premiery w 2017 roku.
Jak podaje raport CMA, wewnętrzna analiza Microsoftu pokazuje spadek sprzedaży podstawowych gier dwanaście miesięcy po ich dodaniu do Game Passa.
Chociaż dokładna liczba nie została ujawniona, uznano ją za wystarczająco znaczącą, aby była godna uwagi i mogła być wymieniona jako czynnik przyczyniający się do podjęcia decyzji, czy potencjalne przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft było zgodne z zasadami uczciwej konkurencji.
Jak stwierdzono w dalszej części raportu, Xbox Game Pass zdecydowanie wpływa negatywnie na sprzedaż gier, co prowadzi do niższych wyników sprzedaży dla samego Microsoftu. Podczas gdy gracze nadal kupują gry - jednocześnie będąc abonamentami Xbox Game Pass, wydaje się, że sprzedaż w normalnej dystrybucji nie jest już tak duża, jak przed Game Passem.
Na naszych łamach możecie przeczytać materiał na temat polityki Microsoftu odnośnie Game Passa i wydawania gier. Zapraszamy jednocześnie do dyskusji na temat tego, czy gigant z Redmond szkodzi branży czy nie i ewentualnie w jakim stopniu na nią wpływa.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler