Hellblade: Senua's Sacrifice - sprzedaż gry powyżej oczekiwań twórców

Studio Ninja Theory zadowolone ze swojego eksperymentu.

@ 01.11.2017, 11:44
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4

Hellblade: Senua's Sacrifice - sprzedaż gry powyżej oczekiwań twórców

Grę Hellblade: Senua's Sacrifice można uznać za swego rodzaju eksperyment, bo mamy do czynienia z produkcją o sporym rozmachu, a jednak wyprodukowaną przez studio niezależne, bez wsparcia zewnętrznego wydawcy.

Taki sposób produkcji i dystrybucji gry (jedynie drogą cyfrową) z pewnością był pewnym ryzykiem dla studia Ninja Theory. Jasne, nie było to stawianie wszystkiego na jedną kartę, bo to ekipa, która w swojej karierze zdążyła już się sporo dorobić i mogła sobie pozwolić na taki krok, ale zawsze jakieś ryzyko, że gra się nie sprzeda istniało.

Tameem Antoniades, dyrektor wykonawczy w Ninja Theory, donosi jednak w jednym z ostatnich wywiadów, że wszystko poszło zgodnie z planem. Hellblade: Senua's Sacrifice sprzedaje się nawet lepiej niż oczekiwali tego sami twórcy. 

"Gra sprzedaje się lepiej, niż oczekiwaliśmy. Sądzę, że zdążyła się już spłacić i przynosi zyski, albo przekroczy ten próg w ciągu zbliżających się tygodni. Musiałbym to sprawdzić. Nie spodziewaliśmy się, że tytuł zacznie zarabiać szybciej niż przed szóstym, ósmym, albo i nawet dziewiątym miesiącem obecności na rynku. Wygląda na to, że udało się przekroczyć ten próg znacznie szybciej - w ciągu 3 miesięcy" - wyjaśnia Antoniades.

Jakie są plany twórców na przyszłość? Przede wszystkim chcą opublikować nowy dziennik dewelopera, w którym powiedzą co nieco na temat wyników sprzedaży, zysków, a także naświetlą sytuację, dotyczącą niecodziennego sposobu produkcji i dystrybucji swojej gry.

"To perełka dla entuzjastów psychologicznych i emocjonalnych opowieści, a także interesujące zjawisko pod kątem rozgrywki. Jedna z najlepszych produkcji tego roku!" - tak zachwalał Hellblade w naszej recenzji Łukasz.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   14:07, 01.11.2017
Bardzo mnie to cieszy, bo jak już pisałem, to dla mnie gra roku 2017. Świetna, nieszablonowa, oryginalna opowieść, bardzo emocjonalna i z głębią. Sam dołożyłem cegiełkę do wyniku finansowego, by Nindże miały szansę jeszcze nie raz mnie zaskoczyć.

Trzymam za studio kciuki.
0 kudosmrPack   @   16:35, 01.11.2017
Jak widać warto zaryzykować i stworzyć grę, która zaoferuje coś odróżniającego ją na tle innych produkcji, a nie tylko powielać to co jest akurat popularne oraz wydaje się bezpieczne, bo na pewno się sprzeda.