Hellblade: Senua's Sacrifice pomaga w leczeniu chorób psychicznych
Hellblade: Senua's Sacrifice to gra, której używa się w procesie leczenia chorób psychicznych.
Brytyjskie studio deweloperskie Ninja Theory opublikowało nowy film wspierający Tydzień Świadomości Zdrowia Psychicznego, w którym rozmawiali z naukowcami, którzy przeprowadzili badania dotyczące zmniejszenia stygmatyzacji problemów zdrowia psychicznego za pomocą ich gry, Hellblade: Senua's Sacrifice z 2017 roku.
Badanie zostało przeprowadzone w zeszłym roku przez naukowców z Florida State University. W jego trakcie uczestnikom pokazano grę przez czterdzieści pięć minut, mierząc kluczowe zmienne i wypytując biorących udział w badaniu. Potem pojawiła się druga grupa ochotników, którzy oglądali nagrania osób, które wcześniej grały w grę. Także oni wypełnili ankietę z pytaniami związanymi z tym, czego zespół chciał się dowiedzieć.
Jeden z badaczy, profesor Nicholas Sellers, stwierdził, że wybrano tę grę, ponieważ naukowcom spodobało się to, jak bardzo „przemyślana” była w niej wizja osoby dotkniętej chorobą psychiczną. Doktor Jonmichael Seibert dodał: „To jedna z najlepszych reprezentacji zdrowia psychicznego i jego zaburzeń w grach wideo, jakie znaliśmy”. Chociaż to dopiero początek, zespół z Florida State University twierdzi, że odkrycia są obiecujące. Ekipa ma nadzieję, że uda jej się zrobić więcej w przyszłości.
Ninja Theory ściśle współpracowało z osobami odpowiedzialnymi za badania nad zdrowiem psychicznym po wydaniu Hellblade: Senua's Sacrifice, ogłaszając również inicjatywę The Insight Project w 2019 roku. W świecie gier pracują obecnie również nad sequelem zatytułowanym Senua's Saga: Hellblade II na Xbox Series X/S i PC, a także przy tajemniczym Project Mara.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler