E3 '17: Shadow of the Colossus to remake

Shadow of the Colossus zapowiedziane na konferencji firmy Sony na E3 2017 to remake - potwierdził Shuhei Yoshida, prezydent Sony Worldwide Studios/

@ 14.06.2017, 19:40
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
ps4

E3 '17: Shadow of the Colossus to remake

Coś związanego z Shadow of the Colossus zostało zaprezentowane podczas niedawnej konferencji firmy Sony na tegorocznych targach E3. Otrzymaliśmy oficjalny zwiastun projektu, lecz bez jakichkolwiek informacji - czy twórcy szykują remake jednej z lepiej ocenianych gier na wyłączność PlayStation 2, czy może chodzi wyłącznie o remaster? Okazuje się, że o to pierwsze! Zmierza przebudowana i odświeżona wersja Shadow of the Colossus!

Informację zdradził w wywiadzie dla czasopisma Famitsu (przekład dzięki serwisowi Siliconera) Shuhei Yoshida, prezydent Sony Worldwide Studios:

"To jest remake. Zawartość gry jest taka sama, jak w oryginalne wersji z PlayStation 2, ale tekstury będą wykonane na nowo".

Naturalnie nie tylko oprawa audiowizualna przejdzie poważny lifting. Sony zapowiada, że modernizację przejdzie sterowanie, a także same mechanizmy, by dostosować je do współczesnych realiów. Jak podano w tym samym wywiadzie, główny projektant oryginalnego Shadow of the Colossus - Fumito Ueda - "tym razem" nie bierze udziału przy pracach nad remakiem.

Warto przypomnieć, że w 2011 roku ukazała się kompilacja The ICO & Shadow of the Colossus Collection, która oprócz zapowiedzianej wczoraj gry zawierała również ICO - równie wybitne dzieło Sony z 2001 roku. Właśnie wtedy nad liftingiem produkcji pomagał Ueda.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   20:59, 14.06.2017
Kilka razy przymierzałem się do kupna Shadow of the Colossus na PS3, ale w takim razie chyba poczekam na remake na PS4 Puszcza oko
0 kudosremik1976   @   22:51, 14.06.2017
Sterowania to mogli nie ruszać. Na ogół takie zabiegi dobrze im nie wychodzą. Mam nadzieję, że też dobrze przyjrzeli się czy gra nie ma jakiś paskudnych bugów, których nie miał oryginał, bo już wiele świetnych gier totalnie skopali w ten sposób względem oryginałów.