Skyrim Special Edition na PS4 Pro działa gorzej niż na standardowym PS4

Bethesda postanowiła przygotować grę w rozdzielczości 4K, ale PlayStation 4 Pro nie do końca z nią sobie radzi.

@ 11.11.2016, 11:33
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Skyrim Special Edition na PS4 Pro działa gorzej niż na standardowym PS4

Konsola PlayStation 4 Pro powstała po to, aby umożliwić rozgrywkę w rozdzielczości 4K - Sony od początku informowało, że takie właśnie jest zadanie tego urządzenia. Ekipa Digital Foundry postanowiła zatem sprawdzić jedną z niewielu gier, renderujących oprawę w natywnym 4K (3840x2160), Skyrim Special Edition.

Z testu przeprowadzonego przez Digital Foundry wynika, że Skyrim Special Edition w 4K nie działa tak, jakbyśmy mogli tego oczekiwać. Ostatnie przedsięwzięcie Bethesdy ma problemy z utrzymaniem odpowiedniej płynności animacji, a w rezultacie działa gorzej niż na standardowym PlayStation 4 w rozdzielczości 1080p. Różnica jest najczęściej nieduża, bo około 2-3 klatek na sekundę, ale wystarczająca aby zauważalne były przeskoki.

Jeśli chodzi o ogólną jakość oprawy, w 4K prawie całkowicie usunięto jakiekolwiek schodki. Dzięki temu grafika jest czysta i ostra, co zresztą zobaczycie zerkając na poniższy materiał filmowy. Prócz tego na PlayStation 4 Pro można dostrzec nieco większy obszar rysowania, a także dodatkową roślinność.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   11:55, 11.11.2016
Cytat: BigBoy
(...) nieduża, bo około 2-3 klatek na sekundę, ale wystarczająca aby zauważalne były przeskoki.
Naprawdę? To robi tak wielką różnicę?

Natomiast patrząc na porównanie grafy ja nie widzę znaczących różnic. To zamglenie widoczne na jednym z porównań wydaje się być zwykłą mgłą, bo za chwilę ta mgła pojawia się na PS4Pro a nie ma jej na PS4.

Ale zaraz... my porównujemy rozdzielczość 4k na PS4Pro i na PS4?
0 kudosbigboy177   @   13:23, 11.11.2016
Cytat: shuwar
Ale zaraz... my porównujemy rozdzielczość 4k na PS4Pro i na PS4?

PS4 Pro to 4K, a PS4 1080p. Zwykłe PS4 nie da rady 4K obsłużyć.
0 kudosshuwar   @   14:58, 11.11.2016
Cytat: bigboy177
PS4 Pro to 4K, a PS4 1080p. Zwykłe PS4 nie da rady 4K obsłużyć.

No właśnie, więc ja nie widzę problemu. Konsola dała radę. Miała do zrenderowania o wiele więcej grafiki i straciła na tym tylko 2 -3 klatki Puszcza oko
0 kudosJ3DAJ   @   02:52, 12.11.2016
Cytat: shuwar
No właśnie, więc ja nie widzę problemu. Konsola dała radę. Miała do zrenderowania o wiele więcej grafiki i straciła na tym tylko 2 -3 klatki Puszcza oko
Jeśli gra używa synchronizacji pionowej to taki drobny spadek powoduje obniżenie efektywnej liczby klatek do 15.

Ale jakkolwiekby nie było to ulepszenie rozdzielczości nie może się odbywać kosztem wydajności, szczególnie gdy mówimy o nowym sprzęcie za który trzeba zapłacić. Warto też zwrócić uwagę że ta gra ma 5 lat i fakt że działa w natywnym 4K utrzymując ledwo 30 FPS nie jest niczym dobrym, szczególnie gdy sama konsola jest reklamowana jako konsola do 4K gamingu, kiedy większość gier nawet nie koniecznie najnowszych, nie jest w ogóle renderowana w natywnym 4K.

To wszystko się udało tylko dlatego że PS4 Pro wyszło w połowie generacji i ma za sobą słabsza konsole, dzięki której otrzymało gwarancję że gry nie zmienia struktury na tyle żeby PS4 Pro nie mogło renderować wyższej rozdzielczości lub klatek na sekundę. Według mnie jest go zagranie nieuczciwe w stosunku zarówno do nowych klientów którzy oczekując prawdziwego 4K mogą się rozczarować, ale również posiadaczy starej PS4'ki gdy z dnia na dzień stali się graczami "gorszego sortu".