Horizon: Zero Dawn - nowe informacje na temat gry
Deweloperzy opowiedzieli co nieco na temat zadań pobocznych oraz dodatkowych aktywności w Horizon: Zero Dawn.
Na łamach Game Informera pojawił się ciekawy artykuł, z którego wynika, że w Horizon: Zero Dawn znajdziemy nie tylko główny wątek fabularny, ale także misje poboczne oraz rozliczne aktywności dodatkowe, które pozwolą nam miło spędzić czas w wirtualnym świecie.
Z tekstu dowiadujemy się, że na potrzeby Horizon: Zero Dawn twórcy opracowali specjalne strefy, tzw. Corruption Zones, w których natrafimy na najpotężniejszych przeciwników. Ich oczyszczenie wiązać się będzie z rozlicznymi nagrodami, a także ze sporymi pokładami punktów doświadczenia.
Znaczącą rolę w grze odegrają również polowanie oraz crafting - oba nierozerwalnie ze sobą związane. Najpierw, po natrafieniu na trop zwierza, trzeba go bowiem śledzić, a po odnalezieniu zlikwidować i zebrać wszystkie przydatne graty. Jako że mamy do czynienia ze stworami mechanicznymi, wszystkie pozyskane z nich surowce da się wykorzystać np. do tworzenia broni tudzież zbroi.
Ciekawym wyzwaniem zdają się być specjalne chatki myśliwskie. Znaleźć można je w wielu miejscach wirtualnego świata, a przyjęcie wyzwania z jakiejkolwiek z nich oznacza, że musimy zabić określoną liczbę zwierzaków i wykorzystać do tego celu konkretną broń. Jakby tego było mało, jest limit czasowy. Z chatkami związana jest też funkcjonalność gildii myśliwych. Odblokowanie wszystkich wyzwań daje nam do niej wstęp, a będąc członkiem możemy zająć się awansowaniem w jej szeregach.
Aby polowanie było w miarę realistyczne, wszystkie stworzenia oraz maszyny mają określone terytoria występowania. Ponadto pojawiają się też w zdefiniowanych porach dnia oraz na konkretnych obszarach. Na tychże obszarach występują również plemiona, dla których da się realizować zadania poboczne, poznawać ich technologię i wymieniać się doświadczeniami.
Skoro o misjach pobocznych mowa, co jakiś czas pojawią się zadania losowe. Nie będą one długie, ale stosunkowo zróżnicowane. Będziemy w nich bronić innych mieszkańców, walczyć ze stworami, a także eskortować rannych. Każda misja to punkty doświadczenia oraz unikatowe nagrody, ułatwiające eksplorację świata i pokonywanie napotkanych bestii.
Z materiału na łamach Game Informera dowiadujemy się też, że niektóre misje są mocniej nastawione na fabułę, a inne na walkę. Twórcy duży nacisk kładą na zróżnicowanie, dzięki czemu produkcja będzie w stanie przyciągnąć grających na dłużej.
Premiera Horizon: Zero Dawn zaplanowana została na 28 lutego, wyłącznie na PlayStation 4. Zaawansowany silnik graficzny, wykorzystany do jej opracowania, pozwala na HDR oraz wsparcie dla PlayStation 4 Pro (pełna lista gier przystosowanych do PlayStation 4 Pro dostępna jest tutaj).
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler