Rod Fergusson, twórca serii Gears of War, uwielbia gry AAA, nie interesują go gry indie

Twórca serii Gears of War uważa, że gry AAA są lepsze od indie. Bycie niezależnym, wyluzowanym deweloperem to iluzja.

@ 04.10.2016, 14:44
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, xbox one

Rod Fergusson, twórca serii Gears of War, uwielbia gry AAA, nie interesują go gry indie

Rod Fergusson to deweloper, który pracował przy marce Gears of War jeszcze za czasów Xboksa 360, a następnie postanowił przysiąść do BioShock Infinite. Gdy projekt ten trafił na rynek, Fergusson zajął się wieloma różnymi rzeczami, w tym grami free-to-play, by finalnie powrócić do wielkiej korporacji oraz gier AAA.

Jak stwierdził on w wywiadzie dla redakcji Motherboard, uwielbia pracować nad tytułami AAA. Lubi być otoczony przez innych deweloperów, a bycie niezależnym to tak naprawdę iluzja. Niewielkie studia muszą pracować niejednokrotnie więcej niż firmy należące do ogromnych korporacji. Nie jest tak, że tylko w nich występuje tzw. "crunch", czyli pracowanie po kilkanaście godzin dziennie, a nawet spanie w biurze.

"Moją pasją są gry, które potrafią coś zmienić, gry, które mogą trafić na okładkę magazynu, gry które kogoś poruszą i mają istotną historię. To nie są gry w stylu dopasuj trzy. Nie interesują mnie takie drobnostki. Interesuje mnie rozrywka oraz wciągające opowieści".

Dlatego Fergusson znalazł zatrudnienie w studiu The Coalition, które zajęło się przygotowaniem Gears of War 4. Deweloperowi odpowiadało pracowanie z ponad 300 ludźmi, rozmawianie z nimi, rozważnie pomysłów. Odpowiadało mu też to, że wszyscy brnęli w jednym kierunku.

"Słyszysz o ludziach mówiących 'Och, AAA i crunch, zajmę się indie'. A potem oglądasz materiały z nimi i widzisz, jak oni tyrają [aby skończyć gry], pracując po 24 godziny dziennie i śpiąc w wannach rodziców. Jestem w stanie zrozumieć to hipisowskie podejście. 'Jestem indie i nikt mną nie rządzi, a zatem nie będę pracował tyle godzin, ile pracowałem nad grami AAA'".

"Prawdą jest, że jeśli pasjonuje Cię to, co robisz i wierzysz w to, co robisz i chcesz być najlepszym, będziesz pracował ciężko. Taka jest rzeczywistość. Nie ma różnicy rozmiar ekipy, w której jesteś".

Gears of War 4 na rynku zadebiutuje 11 października. My już pracujemy nad recenzją produkcji, a jeśli planujecie zakup koniecznie zerknijcie na jej wymagania sprzętowe - przynajmniej jeżeli interesuje Was wersja dla komputerów osobistych.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?