No Man's Sky: Fani przygotowali listę zapowiadanych, ale usuniętych elementów

Posiadacze No Man's Sky nie są do końca zadowoleni z tego, co otrzymali od studia Hello Games.

@ 18.08.2016, 12:22
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4

No Man's Sky: Fani przygotowali listę zapowiadanych, ale usuniętych elementów

No Man's Sky było jedną z najbardziej wyczekiwanych niezależnych produkcji. Premiera już za nami, ale niestety wciąż słychać o rozlicznych kontrowersjach związanych z grą. Najwięcej dotyczy brakujących elementów, szumnie zapowiadanych w wielu prezentacjach i wywiadach.

Naszą recenzję No Man's Sky opublikowaliśmy dwa dni temu. Skupialiśmy się w niej przede wszystkim na grywalności oraz systemach, które deweloper udostępnił. Użytkownicy portalu reddit postanowili przeanalizować produkcję od nieco innej strony. Skompilowali listę elementów, które zapowiadano przed debiutem gry, ale których finalnie nie udało się deweloperom zaaplikować.

Poniżej przedstawiamy ją w dość sporym skrócie, ale jeśli chcecie poznać szczegóły, zerknijcie na portal reddit, wykorzystując powyższy link. Tamtejsze zestawienie zawiera nie tylko "grzechy" twórców, ale również odnośniki do wywiadów oraz materiałów filmowych, w których dany element zapowiadano.

  • Brakuje fizyki planet - wszystkie miały być niejako zawieszone w przestrzeni i miały podlegać skomplikowanej symulacji. Miały obracać się dookoła gwiazd, a dookoła planet widoczne miały być księżyce. Z wszystkiego finalnie zrezygnowano.
  • Wszystkie statki wyglądają i działają tak samo - zrezygnowano z klas statków kosmicznych, które mogły sprawić, że każda maszyna byłaby odmienna.
  • Brakuje relacji pomiędzy frakcjami - miały być m.in. potężne bitwy pomiędzy nimi.
  • Spłycono znacząco system surowców, praktycznie wszędzie znaleźć można wszystko, a początkowo surowce miały być znacznie mocniej zależne od warunków na planecie.
  • Nie ma możliwości lądowania na asteroidach.
  • Nie da się niszczyć flot oraz stacji kosmicznych.
  • Floty miały być potężne, obecnie składają się z dwóch/trzech maszyn, zawieszonych nieruchomo w przestrzeni.
  • Nie zauważono planet z pierścieniami.
  • Nie da się poruszać pomiędzy systemami samodzielnie.
  • Surowce miały zmieniać się w zależności od tego, jak daleko dana planeta jest od słońca.
  • Brakuje rozbudowanego systemu craftingu, w którym gracze nie mieli schematów, ale samodzielnie tworzyli rozliczne obiekty, kierując się fantazją i pomysłowością.
  • Nie da się przeczesywać galaktyki za pomocą mapy.
  • Brakuje zwierząt, które mają realny wpływ na otoczenie, a takowe zostały ukazywane wcześniej.
  • Na planetach nie ma rzek, wraków statków, struktur z poruszającymi się elementami oraz portali.
  • Strażnicy (drony) mieli być bardziej agresywni, występować też w większych grupach.
  • Zapowiadano możliwość dostrzeżenia innych grających i prowadzenia z nimi interakcji.

Więcej, jak wspomniałem, znajdziecie na reddit. A poniżej jeszcze krótki materiał, pokazujący to, co miało być oraz to, co finalnie otrzymaliśmy. Świetnie obrazuje on to, co stało się z No Man's Sky w ciągu kilku miesięcy. Co ciekawe, gra wciąż promowana jest z wykorzystaniem filmów, ukazujących elementy niewystępujące w grze.


Sprawdź także:
No Man's Sky

No Man's Sky

Premiera: 12 sierpnia 2016
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

No Man's Sky to przygodowa gra akcji z otwartym światem osadzona w klimacie science-fiction z charakterystyczną, komiksową oprawą wizualną. Produkcja jest autorstwa studi...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   12:26, 18.08.2016
No już nie kopcie tak leżącego Uśmiech
0 kudosremik1976   @   13:38, 18.08.2016
Widziałem wczoraj ta oryginalną listę. Rozpiska jak na pracę magisterską. Szczęśliwy
0 kudosTheCerbis   @   13:58, 18.08.2016
Wygląda to kiepsko... Ale mieli niezłe pomysły.