PlayStation 4 Neo mogłoby fundamentalnie zmienić No Man's Sky

Jak twierdzi deweloper, mocniejsza wersja PlayStation 4 mogłaby znacząco zmienić doznania płynące z zabawy.

@ 10.08.2016, 14:13
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4

PlayStation 4 Neo mogłoby fundamentalnie zmienić No Man's Sky

Konkretne informacje na temat PlayStation 4 Neo powinniśmy poznać podczas wrześniowego PlayStation Meeting. Sean Murray, założyciel studia Hallo Games, jest jednak już teraz przekonany, że konsola fundamentalnie zmieniłaby doświadczenia, jakie czerpalibyśmy z No Man's Sky - najnowszego przedsięwzięcia ekipy.

"Potężniejszy sprzęt nie oznacza tylko poprawionych tekstur, ani lepszej płynności. Oznacza, że możemy fundamentalnie zmienić doświadczenie", powiedział Murray rozmawiając z Daily Star.

Niestety nie oznacza to, że na PlayStation 4 Neo faktycznie dostalibyśmy coś innego, albo że dostaniemy po premierze platformy. Jak twierdzi bowiem Sony, nowy sprzęt ma jedynie uzupełniać już dostępny. Deweloperzy nie będą przygotowywać gier ekskluzywnych dla niego, a w rezultacie mechanika rozgrywki, niezależnie od tego na czym gramy, będzie identyczna.

"Zobaczycie to w naszych łatkach - byliśmy w stanie zmienić wielkie rzeczy w uniwersum, ponieważ mamy pełną kontrolę. Potężniejszy sprzęt pozwoliłby nam mieć więcej drzew, więcej liści na tych drzewach. Gęstość oraz immersja światów, albo nowe typy światów mogłyby istnieć".

Czy to oznacza, że No Man's Sky po premierze PlayStation 4 Neo przejdzie lifting i przygotowana zostanie bardziej rozbudowana edycja gry dla nowej platformy? Tego niestety na chwilę obecną nie wiemy. Zbyt duże zmiany mogłyby się nie spodobać graczom, którzy zdecydowali się kupić produkcję.

Biorąc pod uwagę to, co powiedział Murray, dziwnym jest też to, że na PC mamy do czynienia z dokładnie tą samą grą. Skoro deweloperzy mają pełną kontrolę, dlaczego na PC, platformie potężniejszej od konsol, doświadczenie nie jest "fundamentalnie odmienne" od konsolowego?


Sprawdź także:
No Man's Sky

No Man's Sky

Premiera: 12 sierpnia 2016
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

No Man's Sky to przygodowa gra akcji z otwartym światem osadzona w klimacie science-fiction z charakterystyczną, komiksową oprawą wizualną. Produkcja jest autorstwa studi...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   14:43, 10.08.2016
Nadal twierdzę, że nowa konsola Sony może być, a nawet na pewno będzie faworyzowana i będą robione gry specjalnie pod nią, a nawet remasterowane te które niedawno miały swoja premierę. Takie wypowiedzi tylko mnie utwierdzają w takim przekonaniu. Nie mówią tego wprost, ale pewnie za chwilę zaczną gadać, że gracze ich błagali o to by coś odświeżyć i nie mogli im odmówić. Można by powiedzieć nie chcem , ale muszem. To już widać wyraźnie.

Nawet byłbym w stanie wysnuć tezę, że PS4 przed premierą było tym czy będzie dopiero Neo, ale zostało celowo obniżone technologicznie i teraz dopiero wszyscy zobaczą za co chwalili developerzy tą konsolę i że obecna konsola nie jest tą która chwalili. Założę się więc, że wszystkie gry które miały bardzo dziwną i niespodziewaną obsuwę na starcie konsoli pojawią się jako remastery na Neo i są już gotowe od czasu startu PS4. Teoria może niedorzeczna, ale jakoś tak mi się to wszystko skleja w sensowną całość obserwując uważnie ten cały cyrk panujący wokół konsol obecnej generacji.