Forza Motorsport 6: Apex - problemy i rozwiązania

Forza Motorsport 6: Apex w wersji beta okazuje się być mocno niedopracowanym projektem. Są problemy. Są też jednak rozwiązania.

@ 06.05.2016, 14:05
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Forza Motorsport 6: Apex - problemy i rozwiązania

Wersja beta Forza Motorsport 6: Apex jest już dostępna do pobrania. Możecie zaciągnąć ją całkowicie za darmo na swój komputer i cieszyć się dostępną zawartością. Niestety nie wszyscy będą mogli rozpocząć zabawę od razu. Deweloperzy przyznają, że port nie jest pozbawiony błędów i wystosowali specjalną notkę, w ramach której pomagają rozwiązać choć część z nich.

Lista proponowanych rozwiązań pojawiła się na łamach oficjalnego forum gry, a za jej powstanie odpowiadają ludzie z Turn 10. Poniżej przedstawiamy tłumaczenie dość długiej i - mamy nadzieję - pomocnej notki.

  • Niektóre karty graficzne nie są wspierane - nie wszystkie obecnie dostępne karty graficzne wspierane są przez grę, a w związku z tym koniecznie upewnij się, że posiadasz najnowsze drivery dla swojego sprzętu. Jeśli masz najnowsze sterowniki, a nadal widzisz błąd AP301, możesz go pominąć przytrzymując "Page Up", wybierając przycisk "Quit" (Wyjdź) w ramach komunikatu. Gra powinna działać, ale może nie działać w pełni poprawnie.
  • Gra się zawiesza i wyłącza na komputerach z małą ilością pamięci - niektóre komputery spełniające wymagania minimalne (2 GB pamięci VRAM oraz 8 GB pamięci RAM) mogą się zawieszać lub powodować wyłączanie się gry, jeśli grasz wiele wyścigów jeden za drugim. W takiej sytuacji wyłączaj i włączaj grę co 5 do 7 przejazdów.
  • Ostrzeżenie o małej ilości pamięci - na niektórych komputerach bliskich wymagań minimalnych, mogą pojawiać się informacje o małej ilości pamięci, jeśli gra działa na ustawieniach domyślnuch.
  • Nie da się wyłączyć V-Sync - w chwili obecnej nie istnieje możliwość wyłączenia synchronizacji pionowej, mogłoby to bowiem powodować problemy na niektórych maszynach.
  • Laptopy z hybrydowym GPU, a rwanie ekranu - laptopy posiadające zintegrowany i dedykowany układ graficzny mogą powodować znaczące rwanie obrazu podczas grania na pełnym ekranie.
  • Nie da się wyłączyć filtrowania anizotropowego - filtrowanie anizotropowe nie ma obecnie opcji wyłączenia.
  • Nie da się wyłączyć ręcznie MSAA - najniższe możliwe ustawienie to 2x, nie da się całkowicie wyłączyć. Jedyną opcją jest ustawienie na niskie ogólnej jakości gry. Wówczas MSAA zostanie wyłączone.
  • Jakość dynamicznego renderowania może być niepoprawnie ustawiana - system gry może niepoprawnie ocenić szybkość komputera i niewłaściwie wybrać ustawienia dynamicznego renderowania.
  • Na Fury X + 16 GB pamięci RAM nie da się wybrać "ultra" - maszyny wyposażone w Fury X oraz 16 GB pamięci RAM nie mogą wybrać "Ultra" w ramach dynamicznego renderowania z rozdzielczością 4K, aby rozwiązać ten problem:
    • upewnij się, że rozdzielczość w systemie to 4K;
    • odpal grę na pełnym ekranie (Alt + Enter);
    • Wejdź do Opcji -> Video;
    • Ustaw dynamiczne renderowanie na "Ultra";
    • Ustaw wymuś rozdzielczość na "wyłącz".
  • Kierownice nie są wspierane - kierownice nie są jeszcze wspierane. Na tym deweloperzy skupią się podczas beta testów.
  • Niektóre kontrolery nie działają poprawnie - niektóre kontrolery nie działają tak, jak powinny. Rekomendowane są pady dedykowane dla Xboksa One oraz Xboksa 360.
  • Komputery wielomonitorowe nie są wspierane - Forza Motorsport 6: Apex nie obsługuje obecnie komputerów posiadających wiele ekranów.
  • Kręgle nie są liczone po cofnięciu - kręgle, które zostały strącone nie będą poprawnie zliczone po tym, jak gracz skorzysta z opcji resetowania.
  • Odznaki Drivatarów migają podczas wyścigów - na niektórych torach lub przejazdach odznaki oraz nazwy ścigających się migają.
  • Dźwięk podczas prezentacji Forda GT jest niezsynchronizowany - niepoprawna synchronizacja dźwięku podczas materiału filmowego, prezentującego Forda GT w Rio.
  • Niektóre odznaki są zablokowane, mimo ich odblokowania - po odblokowaniu niektórych odznak, nadal będą one zablokowane gdy gracz wróci do menu.
  • Zapisanymi fotkami nie da się dzielić - nie ma obecnie możliwości podzielenia się zapisanym wcześniej zdjęciem. Trzeba wybrać uprzednio opcję zapisz i podziel się.
  • Znikające tory po restarcie wyścigu - niektóre lokacje znikają, kiedy dochodzi do ich restartu. Trzeba wówczas ponownie włączyć cały wyścig.
  • Zamknięte wydarzenia wciąż pokazywane jako nowe - kiedy dochodzi do zamknięcia wyścigu specjalnego, w którym gracz nie brał udziału, może nie zniknąć odznaka "nowe".
  • Samochody się nie odświeżają - kiedy odblokujesz samochód z ekranu wyboru auta, albo poprzez Forza Hub, możesz nie mieć dostępu do niego jeśli nie wyjdziesz i nie wejdziesz ponownie na ekran wyboru.
  • Tryb fotograficzny obniża rozdzielczość - wejście do trybu fotograficznego może okazyjnie obniżyć rozdzielczość gry.

Jak widać, błędów co nie miara. Należy jednak pamiętać, że to wciąż testy beta, a w związku z tym deweloperzy przeprowadzają je po to, aby zlikwidować zauważone niedociągnięcia. Jeśli natrafiliście jakiś nowy problem, albo znaleźliście rozwiązanie już istniejącego, koniecznie podzielcie się nim w komentarzach.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskubakr   @   19:15, 06.05.2016
hmmm, a ja w ogóle nie mogę pobrać :/
przy 11,8 mb wyskakuje błąd 00x80073cf...