Twórcy gry Hitman wyjaśniają m.in. czym są tzw. Ulotne Cele oraz Tryb Eskalacja

Deweloperzy postanowili opowiedzieć co nieco na temat zawartości "live" dostępnej w najnowszej odsłonie serii Hitman.

@ 19.02.2016, 14:55
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Twórcy gry Hitman wyjaśniają m.in. czym są tzw. Ulotne Cele oraz Tryb Eskalacja

Twórcy najnowszej odsłony serii Hitman postanowili wyjaśnić jak dokładnie wyglądać będą kontrakty typu "live", serwowane przez grę. Ze specjalnego wpisu na blogu Steam dowiedzieliśmy się całkiem ciekawych szczegółów związanych z tymże tematem.

Jak twierdzi deweloper, IO Interactive, komponent "live" obejmował będzie wiele elementów gry, w tym także specjalne kontrakty, dostępne tylko przez określony czas. Deweloperzy zwą je Ulotnymi Celami - z ang. Elusive Target.

"Ulotny Cel to, coś będącego najbliżej fantazji bycia hitmanem. Te cele to stworzone specjalnie postaci, które dodawane są do istniejących lokacji, a przebywać będą w nich wyłącznie przez określony czas, obliczany wedle czasu realnego. Będziesz miał tylko jedną szansę, aby się ich pozbyć. Jeśli uciekną, będą niedostępne. Jeśli je zlikwidujesz, sposób zostanie zapamiętany, nie będzie żadnych powtórek, żadnych drugich szans. Kiedy Ulotny Cel opuści świat gry (w ten czy inny sposób) nigdy do niego nie wróci". 

Jak czytamy dalej, każdy z tego typu celów będzie miał unikatową historię oraz specjalny materiał filmowy, wprowadzający w zlecenie i wyjaśniający co konkretnie uczyniła dana persona, że trafiła na celownik Agenta 47. Co ciekawe, cele tego typu nie będą się pojawiać na mapie, ani po skorzystaniu z instynktu protagonisty (będącego umiejętnością specjalną w grze).

"Aby znaleźć cel będziesz musiał wykorzystać wskazówki dostępne w prezentacji oraz zdjęcie, które będziesz mógł dokładnie przeglądnąć. Następnie musisz przeczesywać mapę, znaleźć cel, poznać jego wzorzec postępowania i wymyślić sposób na sprzątnięcie go. Towarzyszyć Ci będzie oczywiście znaczne napięcie. Jeśli nie trafisz i rozpęta się chaos, będziesz musiał przejść do planu B ponieważ zapisywanie jest wówczas wyłączone. Jeśli zabijesz niewłaściwą osobę albo zginiesz, to koniec. Koniec gry, cel ucieka".

Za wszystkie zlikwidowane cele zdobyć można liczne nagrody. Im więcej uda nam się ich pozbyć, tym solidniejsze profity będą czekać na końcu. Twórcy, jako marchewkę, stosują m.in. liczne gadżety i elementy znane z poprzednich odsłon serii.

Przechodząc dalej, zawartość typu "live" to również tryb nazwany Eskalacja. Pojawia się on po raz pierwszy w historii serii, a mamy w nim do czynienia z zabójstwem podzielonym na kilka etapów.

"Dla przykładu, pierwszym etapem będzie wyeliminowanie celu szablą. Drugi etap może wymagać zabójstwa szablą, podczas bycia przebrany za kelnera, a potem usunięcia materiałów nagranych przez kamery bezpieczeństwa - wszystko  ciągu dwóch minut. Jesteśmy w stanie zmieniać miejsca rozlokowania kamer i dodawać systemy zabezpieczające, np. ładunki wybuchowe, których musisz unikać".

"Tryb Eskalacja skupia się na zabawie z mechaniką rozgrywki oraz mieszaniu ich - praktycznie wszystko jest dozwolone w tym modelu. Chodzi o to, aby było zabawnie, a nie realistycznie. Każdy kontrakt w trybie Eskalacji posiada pięć etapów i możesz je przechodzić tyle razy, ile masz ochotę, a wyniki zapisywane są w rankingach. Funkcja zapisu jest tu niedostępna".

Kolejną funkcją dostępną w ramach zawartości "na żywo" będzie tryb Kontraktów, powracający z Hitman: Rozgrzeszenie, wydanego w 2012 roku. Gracze będą tu samodzielnie wyznaczać cele, a następnie określać jak mają być wyeliminowane. Społeczność następnie może próbować podjąć wyzwanie. Deweloperzy będą obserwować potyczki, a najciekawsze kontrakty będą specjalnie oznaczane i promowane.

Na koniec twórcy piszą jeszcze o "Wyzwaniach", będących wyzwaniami zainspirowanymi przez społeczność. Co ciekawe, nie jest to jeszcze gotowy tryb zabawy, ale swego rodzaju głośne przemyślenia ze strony deweloperów.

"Chcemy stworzyć nowe wyzwania, które będziemy co jakiś czas dodawać do gry. Te wyzwania będą zainspirowane najfajniejszymi, najtrudniejszymi, najzabawniejszymi i najbardziej wymyślnymi pomysłami, na jakie wpadną nasi gracze".

Co może tu być przykładem? Np. zlikwidowanie określonej liczby strażników tylko jedną, konkretną bronią. Na chwilę obecną wyzwania to jednak jedynie pomysł i mogą one w ogóle nie trafić do pełnej wersji gry.

Na koniec przypomnę jeszcze, że wciąż trwają beta testy gry Hitman na konsoli PlayStation 4. Kończą się one jutro, a wówczas do zabawy dołączą posiadacze komputerów. Ich testy dobiegną końca 22 lutego, w poniedziałek. Jedynym sposobem na dołączenie do rozgrywki jest zakupienie pre-orderu.

Finalna wersja tytułu swoją premierę mieć będzie 11 marca bieżącego roku. Projekt trafi wówczas do posiadaczy komputerów oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.


Sprawdź także:
Hitman

Hitman

Premiera: 31 stycznia 2017
PC, PS4, XBOX ONE

Hitman to szósta (po Hitman: Rozgrzeszenie) odsłona serii gier o przygodach zabójcy, Agenta 47. Tym razem IO Interactive, producenci tytułu, postanowiło nie przyznawać pr...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKrru   @   22:19, 19.02.2016
Elusive Targets wygląda ciekawie. Poczekam na premierę trzech pierwszych części gry, przeczytam recenzje i wtedy będę wiedział, czy warto to kupić.
0 kudosIgI123   @   18:44, 20.02.2016
Brzmi interesująco, zobaczymy jak zostanie zaimplementowane. Tropienie celu w tłumie ze zdjęciem w dłoni bez żadnych podpowiadajek to może być niezła zabawa.