Sony nie zwróci użytkownikowi PS4 600 dolarów, które stracił

W sieci pojawiła się informacja, że konto jednego z graczy PlayStation 4 zostało zhakowane i za kwotę w wysokości 600 $ z jego rachunku bankowego, które miał przypisane do PlayStation Network, ktoś sprawił sobie mały prezent.

@ 14.03.2015, 09:18
"Edgar"
ps4

Sony nie zwróci użytkownikowi PS4 600 dolarów, które stracił

W sieci pojawiła się informacja, że konto jednego z graczy PlayStation 4 zostało zhakowane i za kwotę w wysokości 600 $ z jego rachunku bankowego, które miał przypisane do PlayStation Network, ktoś sprawił sobie mały prezent. Sony oferuje zwrócenie graczowi kwoty 150 $.

Użytkownik forum Reddit, o nazwie Kadjar, wyjaśnił , że obudził się w środę rano i zobaczył całą masę powiadomień e-mailowych, stwierdzających, że treści za kwotę około 600 $ zostały zakupione za pośrednictwem jego konta. Stwierdził również, że jego konsola została wyłączona z PSN za pośrednictwem innego systemu, którego lokalizacja jest nieznana, oraz ktoś przejął kontrolę nad jego kontem, jako właściciel konsoli głównej przypisanej do niego.

Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że haker dezaktywował PS4 Kadiara i reaktywował jego konto PSN na swojej konsoli, w związku z czym będzie on musiał poczekać 6 miesięcy zanim będzie mógł ponownie aktywować swoje konto z własnego urządzenia. Powodem jest polityka firmy Sony, która ogranicza liczbę aktywacji konta z konsoli raz na sześć miesięcy

Po kilkakrotnej rozmowie z obsługą klienta, gracz otrzymał następujące informacje:

Sony zwróci tylko 150 z 600 $, które zostały skradzione;
pieniądze pojawią się na PSN, a nie zostaną zwrócone na konto bankowe;
jeśli użytkownik będzie nalegał na zwrócenie pieniędzy do banku, jego konto PSN zostanie zbanowane;
jeśli jego konto PSN jest zbanowane, jego zakupione licencje gier, takie jak The Last of Us Remastered oraz zdobyte puchary zostaną usunięte;
jeśli licencje są usunięte, nie ma możliwości ich przywrócenia.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   10:21, 14.03.2015
Wiecie ile jest takich przypadków wyprowadzenia kasy z kont przez PSN? To staje się normą dnia codziennego. Gość i tak ma szczęście, że Sony łaskawie chce mu "oddać" jakieś ochłapy z tej sumy. Normalnie takich ludzi oskarżają o wyłudzenia i nazywają ich złodziejami. Jak widać również mają zadatki na szantażystów. Jak bym dostał za to bana to sprawa na pewno skończyła by się w sądzie i domagał bym się sporego odszkodowania, bo straty po takim banie są duże jak ktoś korzystał z cyfrowej dystrybucji. Ja już od dawna nie inwestuję kasy w PSN między innymi właśnie z tego powodu, bo środki płatnicze nie są bezpieczne w PSN i można je ot tak stracić. Na pomoc jak widać nie ma co liczyć. Czasami myślę, że to właśnie Sony wyprowadza tą kasę, bo od dawna nic z tym nie robią i każdej tego typu sprawie ukręcają łeb na poczekaniu.
0 kudosFox46   @   13:21, 14.03.2015
Hahahah jakie to głupie ledwo 150$ a gdzie 450!!, jeszcze jak będzie nalegał to go zbanują jaki szantaż.
0 kudosdenilson   @   14:08, 14.03.2015
Po prostu żal. Mi się w głowie nie mieści, żeby tak spławiać i jeszcze szantażować klienta.
0 kudosJ3DAJ   @   15:32, 14.03.2015
Nie mogę uwierzyć w to że ktoś gdziekolwiek w internecie podaje dane z CVV do swojego głównego konta w banku... To się samo prosi o kłopoty.

Jeśli uznamy tę historię za prawdziwą, to prawdopodobnie jest niepełna. Na 90% typ nie zmienił hasła kiedy Sony na to nalegało, podczas poprzednich ataków na PSN. Ciekawi mnie też w jaki sposób ten niby "haker" dezaktywował główne konto konsoli bez dostępu do niej.

Jak dla mnie ta historia zalatuje ściemą. która oczywiście ma na celu postawienie Sony w złym świetle.
0 kudosremik1976   @   16:20, 14.03.2015
Po co mu dostęp do konsoli jak konto dezaktywuje się przez PC. Wystarczy dostać się do słabo zabezpieczonych danych Sony lub zwyczajnie je wyłudzić od jakiegoś naiwnego. Konto zablokował na pół roku, żeby sobie bezkarnie hulać na tym koncie i korzystać z tego co ukradł.
0 kudosFox46   @   19:36, 14.03.2015
Każdy kto będzie chciał się jakoś usprawiedliwić napisze że ta historia to pewnie ściema, niestety to nie pierwszy taki przypadek.
0 kudosmareczek_89   @   21:05, 14.03.2015
No tak ale też skoro ludzie wiedzą co się dzieje z kontami i słabym zabezpieczeniem kont to dlaczego przypisują karty kredytowe do kont? Takie coś od razu się prosi o problemy w przypadku włamania. Mnie nauczył przezorności mój bratanek który grał sobie na PS Vita moim oczywiście miałem kartę kredytową przypisaną do konta. A on sobie zrobił zakupy za prawie 300zł. Wtedy dostałem nauczkę i po każdej transakcji usuwam swoją kartę kredytową z konta. Przelewam tylko tyle ile kosztuje gra. Nie dopuszczam do stanu by na moim koncie były jakiekolwiek fundusze. I czuję się bezpieczny dzięki temu nawet w momencie włamania.
0 kudosremik1976   @   21:21, 14.03.2015
Ludzie korzystający z kart cenią sobie wygodę w robieniu zakupów i dlatego używają kart zamiast gotówki. Dodawanie i usuwanie danych wygodne już nie jest i już masz odpowiedź dlaczego mają dane wbite na stałe. Wygodnictwo ma więcej wad niż zalet i to są jego skutki. Po za tym Sony narzuca używanie kart na przykład do robienia "zakupu" o wartości 0zł lub bardzo niskiej wartości. Wymagają kart do pobrania darmowego trial plusa lub też do kupienia miesięcznej subskrypcji.
0 kudosJ3DAJ   @   01:28, 15.03.2015
Cytat: remik1976
Ludzie korzystający z kart cenią sobie wygodę w robieniu zakupów i dlatego używają kart zamiast gotówki. Dodawanie i usuwanie danych wygodne już nie jest i już masz odpowiedź dlaczego mają dane wbite na stałe. Wygodnictwo ma więcej wad niż zalet i to są jego skutki. Po za tym Sony narzuca używanie kart na przykład do robienia "zakupu" o wartości 0zł lub bardzo niskiej wartości. Wymagają kart do pobrania darmowego trial plusa lub też do kupienia miesięcznej subskrypcji.
Zamiast zwykłej karty, używa się alternatyw typu e-karta. Jest pusta do póki sobie jej nie załadujesz środkami więc nie wyjmą ci z niej kasy której tam nie ma.

Cytat: Fox46
Każdy kto będzie chciał się jakoś usprawiedliwić napisze że ta historia to pewnie ściema, niestety to nie pierwszy taki przypadek.
Wystarczy te przypadki poczytać, w większości zostały załatwione pozytywnie łącznie z tym zawartym w newsie . Koleś w aktualizacji napisał że sprawa została załatwiona, ale zła opinia rozlała się po portalach, bo przecież to czyni świat lepszym. Pożywka dla fanboyów konkurencji wyśmienita. Szczęśliwy

Najśmieszniejsze jest to że taką akcję może zorganizować każdy "przeciwnik" danej firmy. Nie podaje żadnych konkretnych danych, a treści wiadomości są pozbawione nicków lub nazwa pracowników supportu. To nie przeszkadza jednak "ludowi" łyknąć tematu i zrobić zadymę, która nie koniecznie musi być słuszna.
0 kudosKreTsky   @   15:23, 15.03.2015
Fakt jest taki, że ludzie powinni być ostrożniejsi po tych wszystkich atakach. Samo eKonto załatwia sprawę kradzieży pieniędzy i nie trzeba go wyrzucać z PSNu po każdej transakcji.
Dodaj Odpowiedź