Tomb Raider odpowiedzią Microsoftu na Uncharted?
Seria Uncharted jest jedną z najciekawszych w dorobku Sony, a Microsoftowi do dziś nie udało się stworzyć podobnej gry akcji, ekskluzywnie dostępnej dla Xboksów i stanowiącej odpowiedź na przygody Nathana Drake'a.
Dirian @ 18.08.2014, 17:01
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
xbox 360, xbox one
Seria Uncharted jest jedną z najciekawszych w dorobku Sony, a Microsoftowi do dziś nie udało się stworzyć podobnej gry akcji, ekskluzywnie dostępnej dla Xboksów i stanowiącej odpowiedź na przygody Nathana Drake'a. Czy będzie nią marka Tomb Raider?
Przypomnijmy, że na gamescomie poinformowano, że najnowsza odsłona przygód Lary Croft, Rise of the Tomb Raider zadebiutuje w przyszłym roku, jedynie na Xboksie 360 oraz Xboksie One. Chwilę później sprecyzowano jednak, że mowa tu o czasowej wyłączności, choć nie podano konkretnie, o jakim czasie mowa. Phil Spencer, człowiek odpowiedzialny za markę Xbox, udzielił ostatnio wywiadu serwisowi Eurogamer.net, w którym nawiązał właśnie do Uncharted.
● Na czym polega wasza umowa [ze Square-Enix - dop. red.]?
Phil Spencer: Mamy Tomb Raidera, który zmierza ekskluzywnie na Xboksy.
● Jedynie na Xbox One?
Phil Spencer: Nie, precyzując, będzie to Xbox 360 i Xbox One. Chcę żeby było to jasne. [...] Wiem, że gra trafi na Xboxy. Będzie ich częścią. Nie wiem natomiast, gdzie jeszcze wyląduje. Serio.
● Rozumiem jednak, że ta ekskluzywność jest czasowa? To częste pytanie ze strony czytelników.
Phil Spencer: Tak, jest czasowa. Nie kupiliśmy gry. Nie kupiliśmy też całej marki.
● Możesz powiedzieć, jak długo będziecie posiadać wyłączność na grę?
Phil Spencer: Nie mogę. Nie mam zamiaru mieszać nikomu w głowie. To porozumienie pomiędzy nami, a partnerem. Ludzie pytają - jak dużo zapłaciliście? To jedna z tych rzeczy, o których nie zamierzam nikomu mówić, ponieważ stanowi umowę biznesową między nami, a nimi.
Ludzie jednak pytają mnie o najnowszego Tomb Raidera na innych platformach, więc odpowiadam, że nie czuję się, abym był osobą, która jest na odpowiedniej pozycji do mówienia o tym. Nie jestem właścicielem praw do tej gry na innych platformach. Oczywiście nasza ekskluzywność jest czasowa, nie kupiłem praw do marki na zawsze. Ale to naprawdę świetna sprawa dla naszej przyszłorocznej oferty - pojawi się Halo 5 , pokazaliśmy Quantum Break. A teraz rozmawiamy o Tomb Raiderze wyłącznie na Xboksie 360 i Xbox One w 2015 roku.
● Czy to wasza odpowiedź na Uncharted 4? Porównania pomiędzy markami są widoczne.
Phil Spencer: Zdecydowanie. Jestem wielkim fanem Uncharted i chciałbym mieć w swojej ofercie podobną grę. Pracujemy już nad tym i stale się temu przyglądamy. Ale nie mamy na ten moment czegoś, co prezentowałoby podobną jakość. Jest to więc okazja.
W dzisiejszych czasach ciężko jest utrzymać się na nogach w biznesie growym. Jeżeli chcesz stworzyć głośną grę i mieć odpowiedni budżet na marketing, niekiedy współpraca okazuje się być dobrym rozwiązaniem dla wydawcy na znalezienie drogi do wzbicia się na poziom, który trzeba przekroczyć. Spójrz tylko na tegoroczną październikową ofertę. Jest szalona. Jeżeli jesteś jedną z tych osób, które chcą narobić tam hałasu ze swoją grą, to jedną z lepszych okazji ku temu jest nawiązanie współpracy z właścicielami platform czy sponsorami. To właśnie jedna z możliwości dla Crystal Dynamics i Square-Enix, a ja myślę, że jesteśmy w stanie pomóc Tomb Raiderowi stać się jeszcze większym. Chcemy, by był wielki, a Xbox ma w tym pomóc.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler