Mapa Wiedźmina 3 jest ogromna!

W ciągu kilku ostatnich dni w sieci pojawiło się sporo informacji dotyczących trzeciej części Wiedźmina.

@ 23.06.2014, 16:47
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Mapa Wiedźmina 3 jest ogromna!

W ciągu kilku ostatnich dni w sieci pojawiło się sporo informacji dotyczących trzeciej części Wiedźmina. Głównie ze względu na wyciek, zawierający mnóstwo spoilerów i detali, mogących zepsuć każdemu rozgrywkę. Na szczęście mapa do takowych nie należy.

Sam wyciek obchodziliśmy szerokim łukiem. Po pierwsze, ze względu na to, że nie chcemy niczego przedwcześnie wiedzieć. A po drugie, ponieważ nie chcieliśmy Wam niczego zdradzać. Dla jednej drobnostki postanowiliśmy zrobić jednak wyjątek. W sieci zagościła bowiem mapa świata Wiedźmina 3, która jest dość zacnych rozmiarów. Tytuł swoją powierzchnią będzie w stanie bez problemów konkurować z innymi klasykami gatunku, a wielu z nich pokaże co to znaczy otwarty świat.

Mapa Wiedźmina 3 jest ogromna!
W dokumencie dołączonym do powyższego projektu mapy czytamy: "Po określeniu regionów Ard Skellig mieliśmy wstępny rozkład, umożliwiający nam umieszczanie punktów odniesienia, mających sens i służących do nawigowania po świecie oraz rozgrywania etapów gry".

"Gęstość pozwala na ciągłe pomaganie w nawigowaniu, a jednocześnie jest też wystarczająco dużo miejsca na dodatkowe czynności. Siatka POI [punktów odniesienia] bierze pod uwagę również fragmenty pozalądowe, wykorzystując morze dookoła wschodnich gór".

Samo Skellige zajmować ma powierzchnię równą 64 kilometrom kwadratowym. Cały archipelag ma być natomiast znacznie większy. Jego mapa widnieje poniżej. Nie wiemy jednak jaką jego część będziemy mogli swobodnie zwiedzać, a jaka przeznaczona będzie wyłącznie do wypełniania misji.

Mapa Wiedźmina 3 jest ogromna!
Na koniec przypomnę jeszcze, że premiera Wiedźmin 3 odbędzie się już 25 lutego, a tytuł trafi wówczas do posiadaczy komputerów PC i konsol PlayStation 4 oraz Xbox One.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossebogothic   @   17:01, 23.06.2014
To nie jest mapa całego świata tylko samej wyspy Ard Skellig.
0 kudosPabloMG   @   17:09, 23.06.2014
Wyciek kontrolowany mapa wyspy wyżej a mapa świat niżej tak mi się zdaje Uśmiech
0 kudosFox46   @   17:56, 23.06.2014
Cytat: sebogothic
To nie jest mapa całego świata tylko samej wyspy Ard Skellig.


To jest mapa całego świata tylko w bardzo dalekim oddaleniu. W plikach które wyciekły od CDP masz opisane punkty i kilkanaście miast.

No i co to za wyspa na której jest kilka klimatów Szczęśliwy, bo widać na mapie jak byk nawet zaśnieżone tereny( zróżnicowane świata), jak i tereny gdzie będziemy mogli pływać łódką którą widzieliśmy na jednym zwiastunie (na mapie 59,53,54,55 itp Uśmiech

Więc Bigboy dał słuszną uwagę, z tego go co widać na mapce poniżej jest to teren zaznaczony na kolorowej mapie 3,4,5,24,45,6
0 kudosIgI123   @   18:20, 23.06.2014
Ale ta mapka na górze nie przypomina niczego ze świata Wiedźmina. Muszę zobaczyć jak świat wygląda rzeczywiście, bo taki szkic mi niewiele mówi.
0 kudosOgnistyNatsu   @   19:17, 23.06.2014
Mam nadzieję że na mapie nie będzie czegoś takiego jak szybka podróż, bo popsuło by to klimat gry.
0 kudosFox46   @   20:36, 23.06.2014
Cytat: OgnistyNatsu
Mam nadzieję że na mapie nie będzie czegoś takiego jak szybka podróż, bo popsuło by to klimat gry.


Będzie i nawet wspominali o tym na E3 że Fast travel będzie w Wiedźminie 3. W każdym sandboxie masz szybka podróż, to się przydaję gdyż nie używasz FT podczas gdy nie zwiedziłeś całej mapy. Cały potencjał Fast Travel polega na tym byś się nie meczył z Punktu A do punktu B w momencie kiedy zwiedziłeś calutką mapę i każdy jej zakamarek.

Ja tak zawsze robię jak grałem w Skyrim to po co miałem jechać z punktu do punktu na koniu ?? skoro praktycznie wszystkie lokację na mapie zwiedziłem.

Jedynie jaką mam nadzieje to to że CDP nie popełni tego samego błędu jak w Skyrim, mianowicie na kompasie na górze ekranu w skyrim widzieliśmy wszystkie miejscówki (lokacje) jakie są na mapie i w ten sposób nie wymagało to od nas samodzielnej eksploracji, nie szło przegapić jaskini czy farmy, czy czegoś innego. Bo każda lokacja w pobliżu była po prostu widoczna, co według mnie psuło zabawę w eksploratora świata.
Mam nadzieje że w Wiedzminie 3 nie będzie podobnego zabiegu.
0 kudossebogothic   @   21:31, 23.06.2014
Cytat: Fox46
No i co to za wyspa na której jest kilka klimatów Szczęśliwy, bo widać na mapie jak byk nawet zaśnieżone tereny( zróżnicowane świata), jak i tereny gdzie będziemy mogli pływać łódką którą widzieliśmy na jednym zwiastunie (na mapie 59,53,54,55 itp Uśmiech

Nie wiem czy czytałeś Sagę, bo chyba nie. Poza archipelagiem Skellige, reszta terenów, które znajdą się w W3 leży na kontynencie. Przecież już w pierwszych zapowiedziach był opis zadania na Skellige. To tam w łódce spędzimy najwięcej czasu (tak sądzę), no i jest tam śnieg. A, że nie na całej wyspie? W Skyrimie też chyba nie masz wszędzie śniegu? Wokół jest masa mniejszych, zaśnieżonych wysepek do których będzie można dopłynąć. Innych klimatów tam nie widzę, gdyby nie te kolorowe pola oznaczające różne części wyspy, niemal cała byłaby biała. A zresztą:


Obrazek


Stary jak świat screen z W3. To jest Skellige, gdzie śniegu nie jest aż tak dużo.
Na dole artykułu jest obrazek z fragmentu mapy która było dodawana do W2. Widać tam jak byk archipelag Skelliege oraz fragment kontynentu, gdzie można zobaczyć między innymi Novigrad.
Żeby nie być gołosłownym, tutaj są fragmenty map, które będą dodawane do Wiedźmina 3:


Obrazek




Obrazek


Obrazki pochodzą z prezentacji edycji standardowej i kolekcjonerskiej. Na pierwszym możemy zobaczyć głównie archipelag Skellige (i tą wyspę właśnie co na pierwszym obrazku w artykule powyżej...) oraz zarys kontynentu. Na drugim już widoczna jest większa część kontynentu.

Cytat: Fox46
Jedynie jaką mam nadzieje to to że CDP nie popełni tego samego błędu jak w Skyrim, mianowicie na kompasie na górze ekranu w skyrim widzieliśmy wszystkie miejscówki (lokacje) jakie są na mapie i w ten sposób nie wymagało to od nas samodzielnej eksploracji, nie szło przegapić jaskini czy farmy, czy czegoś innego. Bo każda lokacja w pobliżu była po prostu widoczna, co według mnie psuło zabawę w eksploratora świata.
Mam nadzieje że w Wiedzminie 3 nie będzie podobnego zabiegu.

W którymś z wywiadów potwierdzili, że tego nie będzie. Uśmiech Właśnie po to tworzą ten system POI (Points of Interest), by podczas eksploracji z każdego miejsca na mapie, bez pomocy kompasu, można było zobaczyć kilka ciekawych miejscówek do których warto by zajrzeć.
0 kudosshuwar   @   08:30, 24.06.2014
Cytat: OgnistyNatsu
Mam nadzieję że na mapie nie będzie czegoś takiego jak szybka podróż, bo popsuło by to klimat gry.


Oj tfu tfu... bez szybkiej podróży zanudzimy się. Gram w W1 i to jest element, który chyba najbardziej drażni i powoduje znudzenie. Fajnie zrealizowane było to w Skyrimie. Trzeba było wpierw samemu odwiedzić rejon (lub dojechać do niego zamawiając taką usługę za kasiorę) by móc potem szybko się do niego przenieść.
0 kudospetrucci109   @   10:29, 24.06.2014
Każda nowa informacja o W3 wywołuje u mnie ogromne emocje. Niezależnie od tego jaki duży będzie świat tej gry - mam zamiar zwiedzić każdy zakamarek ! Uśmiech
0 kudoslukasrada   @   11:41, 24.06.2014
Cytat: shuwar
Oj tfu tfu... bez szybkiej podróży zanudzimy się. Gram w W1 i to jest element, który chyba najbardziej drażni i powoduje znudzenie. Fajnie zrealizowane było to w Skyrimie. Trzeba było wpierw samemu odwiedzić rejon (lub dojechać do niego zamawiając taką usługę za kasiorę) by móc potem szybko się do niego przenieść.


Rzeczywiście tam było to wspaniale zrobione. Najpierw odwiedź potem podróżuj. Boję się tylko o bugi jakie mogą wystąpić na tej mapie. W Skyrimie mapa nie była mała, a się one pojawiały. Miejmy nadzieję, że jakoś to zorganizują.
0 kudosFox46   @   12:12, 24.06.2014
Cytat: lukasrada

Rzeczywiście tam było to wspaniale zrobione. Najpierw odwiedź potem podróżuj. Boję się tylko o bugi jakie mogą wystąpić na tej mapie. W Skyrimie mapa nie była mała, a się one pojawiały. Miejmy nadzieję, że jakoś to zorganizują.


Bugi zawsze będą i nie da się ich wyeliminować przed samą premierą. Potem to już tylko gracze będą takimi testerami,zawsze w sandboxie będą tego typu błędy.
Dodaj Odpowiedź