Epic Games zapowiadało przed kilkoma dniami, że niedługo ogłosi przyszłość marki Unreal Tournament. Tak też się stało, a my poznaliśmy plany jakie ekipa ma wobec tej słynnej strzelankowej serii.
bigboy177 @ 09.05.2014, 13:57
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, free 2 play
Epic Games zapowiadało przed kilkoma dniami, że niedługo ogłosi przyszłość marki Unreal Tournament. Tak też się stało, a my poznaliśmy plany jakie ekipa ma wobec tej słynnej strzelankowej serii. Jak się okazuje, kolejna jej odsłona jest już w produkcji, a za jej rozwój i rozrastanie się odpowiadać będą nie tylko deweloperzy, ale również gracze.
"Jesteśmy szczęśliwi mogąc zapowiedzieć grę, którą zrobimy razem, z Wami" - powiedział starszy programista studia, Steve Polge. "Wiemy, że fani gry mają do Unreal Tournament tyle samo pasji, co my. Wiemy, że macie mnóstwo pomysłów oraz opinii na temat tego, gdzie gra powinna zmierzać i czym powinna być. Zróbmy więc coś radykalnego i stwórzmy tę grę wspólnie, dla nas wszystkich".
Mimo że deweloping będzie niejako otwarty, Epic Games ma plany co do tytułu i nakreślił je w specjalnej zapowiedzi. Dowiadujemy się z niej, że na potrzeby gry wydzielono specjalny, nieduży zespół weteranów, który zacznie prace nad tytułem jeszcze dzisiaj. Wszystkie nowe rozwiązania będą bezustannie komunikowane graczom, a najważniejsze decyzje będą podejmowane zarówno przez Epic, fanów gry, jak i twórców silnika Unreal Engine 4, na którym produkcja ma śmigać. Komunikacja przebiegać będzie poprzez forum dyskusyjne oraz regularne streamy na łamach platformy Twitch. Każdy może dołączyć do rozmów, wystarczy, że założy darmowe konto na forum i zacznie się udzielać.
Produkcja od początku swojego istnienia dostępna będzie na łamach GitHub. Gracze będą mogli pobrać stamtąd kod źródłowy, a następnie modyfikować go wedle uznania i wprowadzać nowe rozwiązania. Platformami docelowymi będą komputery PC działające pod kontrolą systemu Windows, MacOS oraz Linux. Sama gra będzie oczywiście przedstawicielem sieciowych FPS-ów, bo w tej kwestii akurat nic nie może ulec zmianie. Nowe Unreal Tournament będzie całkowicie darmowe. Jak podkreślają twórcy, nie chodzi o model free-to-play. Najzwyczajniej w świecie grać będziemy za darmo.
"Naszym celem jest przygotowanie miejsca, w którym twórcy, modderzy, artyści i gracze będą w stanie oddawać, kupować i sprzedawać mody oraz zawartość. Zarobki z tego rynku będą dzielone pomiędzy twórców modów/zawartości oraz Epic. Tak właśnie planujemy opłacać grę" - dodaje Steve Polge.
"Wiele z tego, to nowości dla Epic, a my jeszcze wszystkiego nie obmyśliliśmy. Niektóre rzeczy pewnie będą szwankować od czasu, do czasu, a kiedy tak się stanie będziemy wspólnie szukać rozwiązania. Czeka nas wiele trudny decyzji i nie każde rozwiązanie trafi do gry. Mamy nadzieję, że do nas dołączycie. Będzie świetna zabawa!"
Jeśli macie ochotę dołączyć do ekipy tworzącej grę, darmowe konto na łamach specjalnego forum założycie tutaj. Co myślicie w ogóle o tej inicjatywie? Dobry pomysł, przyjmie się? Czy nie bardzo? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
Unreal Tournament 2004 to trzecia odsłona jednej z najsłynniejszych gier akcji wszech czasów. Gra posiada wszystkie najlepsze cechy UT 2003, a równocześnie wzbogacona jes...
Dobra wiadomość dla graczy lepsza opcja nie mogła nas spotkać. Szkoda tylko, że będzie trzeba czekać co najmniej dwa lata na grę i oby finalnie gra była tak dobra jak UT 2004.
Czyli nawet dobrze że w 100% darmowa, bo jednocześnie wyklucza wszelkie miktrotranzakcję. Najlepiej niech za prace biorą się starzy wyjadacze UT z 1999roku. Wtedy na 100% powstaną fajne mapki i tryby gry.
Przy tak rozwiniętej jak dziś możliwości komunikacji na linii twórcy-gracze takie rozwiązanie, szczególnie jeśli chodzi o grę stricte online jest strzałem w dziesiątkę. Wszystko zależy od tego, jak te konsultacje z fanami wypadną w praktyce, ale sama koncepcja jest świetna i myślę, że w przyszłej perspektywie konieczna.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler