Hideo Kojima na temat otwartości świata w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

W branży jest coraz więcej gier z otwartym światem, które dają graczowi swobodę działania. Eksploracja jest w tym przypadku kluczowym elementem, a Hideo Kojima, właściciel studia Kojima Productions, odpowiedzialnego za Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pragnie dorzucić coś od siebie do ogródka zwanego "sandboxem".

@ 11.12.2013, 12:47
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Hideo Kojima na temat otwartości świata w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

W branży jest coraz więcej gier z otwartym światem, które dają graczowi swobodę działania. Eksploracja jest w tym przypadku kluczowym elementem, a Hideo Kojima, właściciel studia Kojima Productions, odpowiedzialnego za Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pragnie dorzucić coś od siebie do ogródka zwanego "sandboxem".

The Phantom Pain jest piątą odsłoną serii, która tym razem stawia na mnogość strategii i otwarte połacie terenu. Już pierwsze filmiki jasno wyznaczają nowe standardy w serii. Marka zmierza w stronę czystego sandboxu, w którym jednak główną rolę odgrywać będzie skradanie się. Hideo Kojima od lat stawia na stealth w swoich grach, nie inaczej będzie tym razem. Dziennikarze Xbox Wire przeprowadzili wywiad z pięćdziesięcioletnim twórcą gier, który podzielił się z nimi swoimi spostrzeżeniami i planami wobec marki.

"Od dnia dzisiejszego wielu graczy łączyć się będzie z innymi za pośrednictwem gier. Społeczność gier wideo urośnie jak nigdy dotąd. Najlepszym rozwiązaniem na zainteresowanie graczy i obudzenie w nich rywalizacji to otwarty świat w grze. Po pierwsze, chciałbym zaznaczyć, że moja wizja sandboxa w Metal Gear Solid V różni się od tego, co serwują inni twórcy. Trafnym określeniem byłoby nazwanie The Phantom Pain symulatorem stealth, czyli szpiegowską grą akcji na najwyższym poziomie. Brak ograniczeń i otwarty świat mają otworzyć umysły graczy, uruchomić taktyczne myślenie i zmusić strategicznego podejścia napotkanych problemów. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, iż nie zmieniamy koncepcji gry, to nadal jest skradanka z elementami akcji i tak pozostanie."

Zbliżamy się do premiery Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Każdy kolejny wywiad mistrza Kojimy tylko podsyca emocje. Co sądzicie o opinii i obranym kierunku Kojima Productions, czy ten projekt może minąć się z Waszymi oczekiwaniami?


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   15:17, 11.12.2013
Zdecydowanie nie moim zdaniem to świetny krok do przodu ku nowej generacji, aczkolwiek są obawy na Xboxie 360 i PS3 wiadomo że nie dostaniemy w tym prologu otwartego świata itp: a dopiero w pełnoprawnej odsłonie.

Do tego pytanie jak gra wyglądać będzie na PS3 i X360
0 kudosfebra1976   @   21:11, 11.12.2013
Lubię grać tak jak uważam za stosowne, zazwyczaj w sandbox'ach główną ścieżkę zostawiam na koniec więc taki MGS byłby dla mnie jak najbardziej ok. Byle taka produkcja nie była zabugowana co w piaskownicach zdarza się często.
Pokładam wiarę w geniusz Hideo Kojimy, to będzie strzał w dziesiątkę.