Hideo Kojima opowiada o tym dlaczego Metal Gear Solid V będzie w dwóch częściach
Hideo Kojima, podczas rozmowy z ekipą Famitsu, postanowił opowiedzieć nieco na temat rozległego świata gry Metal Gear Solid V.
bigboy177 @ 03.12.2013, 12:04
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Hideo Kojima, podczas rozmowy z ekipą Famitsu, postanowił opowiedzieć nieco na temat rozległego świata gry Metal Gear Solid V. Zdradził też dlaczego tytuł został podzielony na dwa rozdziały: Ground Zeroes i The Phantom Pain. Nie była to decyzja podyktowana chęcią szybkiego zysku, ale głosami fanów, którzy chcieli jak najszybciej zacząć grać.
"Jeśli miałbym to jakoś zobrazować, to prolog, czyli Ground Zeroes, będzie przypominał pierwsze 10-15 minut filmu, mające zadanie uchwycenia uwagi publiczności. Na początku coś się stanie, później pojawi się tytuł w stylu 'bam!', a wtedy, 9 lat później wielkie wydarzenie zapoczątkuje przygodę. W ten sposób będzie połączona opowieść. Jeśli zaś chodzi o samą grę, The Phantom Pain rozgrywa się w wielkim otwartym świecie, podczas gdy Ground Zeroes zaoferuje mniejszy otwarty świat."
"Byłoby w sumie lepiej wydać oba projekty w tym samym czasie, ale wygląda na to, że Phantom Pain zadebiutuje dopiero wtedy, gdy PlayStation 4 będzie wśród szerszego grona graczy. Musimy więc zmusić ludzi do dłuższego wyczekiwania." - powiedział Kojima.
Następnie powiedział słów kilka na temat samej wielkości Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. W jego opinii będzie to ogromna gra, nie chce jednak zdradzać wszystkiego na raz, bo później ludzie wszystko zapomną. Lepiej serwować szczegóły w małych ilościach, ale regularnie.
"Przed zapowiedzią Metal Gear Solid V, w zeszłym roku, pokazaliśmy implementację silnika Fox Engine. Później pokazaliśmy Fox Engine na GDC 2013. Skoro regularnie ujawnialiśmy kolejne informacje, wielu ludzi myślało, że Metal Gear Solid V jest już ukończone, a gracze chcieli zagrać jak najszybciej."
"The Phantom Pain jest jednak ogromne, a w związku z tym wymaga dużo więcej czasu. Więc, wspólnie z marketingiem, konsultowaliśmy wiele scenariuszy i zdecydowaliśmy, że damy fanom zagrać choćby w prolog, jeszcze przed premierą całej gry. Chcemy go zaoferować możliwie jak najtaniej, więc początkowo rozmyślaliśmy tylko o cyfrowej wersji; aczkolwiek, kiedy pomyśleliśmy o wszystkich ludziach na świecie, zdaliśmy sobie sprawę, że są miejsca, w których połączenia nie są zbyt dobre, dlatego przygotowujemy fizyczną edycję."
Faktycznie już byście zagrali? Dajcie znać w komentarzach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler