Hideo Kojima opowiada o tym dlaczego Metal Gear Solid V będzie w dwóch częściach

Hideo Kojima, podczas rozmowy z ekipą Famitsu, postanowił opowiedzieć nieco na temat rozległego świata gry Metal Gear Solid V.

@ 03.12.2013, 12:04
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Hideo Kojima opowiada o tym dlaczego Metal Gear Solid V będzie w dwóch częściach

Hideo Kojima, podczas rozmowy z ekipą Famitsu, postanowił opowiedzieć nieco na temat rozległego świata gry Metal Gear Solid V. Zdradził też dlaczego tytuł został podzielony na dwa rozdziały: Ground Zeroes i The Phantom Pain. Nie była to decyzja podyktowana chęcią szybkiego zysku, ale głosami fanów, którzy chcieli jak najszybciej zacząć grać.

"Jeśli miałbym to jakoś zobrazować, to prolog, czyli Ground Zeroes, będzie przypominał pierwsze 10-15 minut filmu, mające zadanie uchwycenia uwagi publiczności. Na początku coś się stanie, później pojawi się tytuł w stylu 'bam!', a wtedy, 9 lat później wielkie wydarzenie zapoczątkuje przygodę. W ten sposób będzie połączona opowieść. Jeśli zaś chodzi o samą grę, The Phantom Pain rozgrywa się w wielkim otwartym świecie, podczas gdy Ground Zeroes zaoferuje mniejszy otwarty świat."

"Byłoby w sumie lepiej wydać oba projekty w tym samym czasie, ale wygląda na to, że Phantom Pain zadebiutuje dopiero wtedy, gdy PlayStation 4 będzie wśród szerszego grona graczy. Musimy więc zmusić ludzi do dłuższego wyczekiwania."
- powiedział Kojima.

Hideo Kojima opowiada o tym dlaczego Metal Gear Solid V będzie w dwóch częściach
Następnie powiedział słów kilka na temat samej wielkości Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. W jego opinii będzie to ogromna gra, nie chce jednak zdradzać wszystkiego na raz, bo później ludzie wszystko zapomną. Lepiej serwować szczegóły w małych ilościach, ale regularnie.

"Przed zapowiedzią Metal Gear Solid V, w zeszłym roku, pokazaliśmy implementację silnika Fox Engine. Później pokazaliśmy Fox Engine na GDC 2013. Skoro regularnie ujawnialiśmy kolejne informacje, wielu ludzi myślało, że Metal Gear Solid V jest już ukończone, a gracze chcieli zagrać jak najszybciej."

"The Phantom Pain jest jednak ogromne, a w związku z tym wymaga dużo więcej czasu. Więc, wspólnie z marketingiem, konsultowaliśmy wiele scenariuszy i zdecydowaliśmy, że damy fanom zagrać choćby w prolog, jeszcze przed premierą całej gry. Chcemy go zaoferować możliwie jak najtaniej, więc początkowo rozmyślaliśmy tylko o cyfrowej wersji; aczkolwiek, kiedy pomyśleliśmy o wszystkich ludziach na świecie, zdaliśmy sobie sprawę, że są miejsca, w których połączenia nie są zbyt dobre, dlatego przygotowujemy fizyczną edycję."

Faktycznie już byście zagrali? Dajcie znać w komentarzach.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   13:50, 03.12.2013
Czyli jedno jest pewne Phantom Pain nie pojawi się na X360 i PS3 to nie jest wykonalne.
0 kudostomekreg   @   14:38, 03.12.2013
Też żałuję, ale jeśli coś ma mnie przekonać do kupna PS4,mimo że moje PS3 działa nadal (odpukać w niemalowane) to jest to właśnie MGS V
0 kudosgeass   @   20:41, 03.12.2013
Jak w końcu zapowiedzą kiedy będzie wersja PC (bo ma być tylko priorytetem najpierw są konsole jak mówił Kojima) to może i bym jakąś tam chęć zagrania miał. Aczkolwiek gdyby ktoś mi tę grę sprezentował. Kupić na pewno bym nie kupił, bo jak to premiery ostatnio możliwe, że gra będzie miała swoje problemy Dumny Póki co jakoś specjalnie mi się nie spieszy. Będzie na PC to zagram, nie będzie to nie zagram, zagram w coś innego Uśmiech
0 kudosKreTsky   @   02:42, 04.12.2013
A mi sie wydaje, ze GZ ma za zadanie podreperowac budzet przed wydaniem faktycznej piatki. Po prezentacjach mozna bylo sie spodziewac konkretnej next-genowej produkcji. Dobrze, ze nie bedzie na obie generacje, bo ludzie w koncu czekaja na cos epickiego ;]