Firma Deep Silver twierdzi, że systemy DRM nie są rozwiązaniem na piractwo wśród pecetowców
Firma Deep Silver, wydawca takich marek jak Saints Row, Dead Island czy Metro, jest niemal w stu procentach przekonana, że systemy DRM pokroju np.
Materdea @ 29.10.2013, 20:04
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨💻
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
pc
Firma Deep Silver, wydawca takich marek jak Saints Row, Dead Island czy Metro, jest niemal w stu procentach przekonana, że systemy DRM pokroju np. Uplay nie są w stanie zatrzymać piratów działających w pecetowym środowisku.
Serwis Penny-Arcade przeprowadził wywiad z dyrektorem generalnym Deep Silver, Klemensem Kundratitzem, którego tematem było szeroko pojęte piractwo, systemy mające zapobiegać temu procederowi oraz kilka pobocznych kwestii. Najważniejszą z nich było pytanie, czy Deep Silver ma jakiś pomysł na zwalczenie skali nielegalnych kopii ich (i nie tylko) gier w internecie. Klemens stwierdził beznamiętnie: "zignoruj piractwo".
"Zawsze będziemy publikować na PC. Komputery osobiste są w naszych sercach od samego początku. W dodatku nie wszyscy tak myślą."
"(...) Wielu deweloperów nie publikuje swoich gier równocześnie na konsolach i pecetach. Nie dlatego, że wykonanie portu na komputery jest zbyt trudne, ale obawiając się piractwa. Więc najpierw skupiają się na konsolach." - wyjaśnia Kundratitz.
Czy Deep Silver mimo wszystko ma w planach stworzenie własnego programu zabezpieczającego ich produkty przed piratami? To samo pytanie zadał prowadzący rozmowę redaktor. Odpowiedź była szybka i jednoznaczna:
"Nie, nie mamy. Uplay [i jemu podobni - dop.red] nie jest zdecydowanie właściwym wyjściem, którym chcemy podążać. Myślę, że wystarczy upewnić się, że gry publikowane przez nas są warte swojej ceny (...)".
Szkoda tylko, że takie myślenie i często chłodna kalkulacja bogatych koncernów nie idą ze sobą w parze. Ale cóż, tylko lepiej dla graczy, że ktokolwiek z branży ma takie, a nie inne, niejednokrotnie gorsze, podejście do sytuacji piractwa na rynku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler