The Evil Within - nowy zwiastun i komentarz twórcy
Bethesda od jakiegoś czasu staje się moim osobistym faworytem jeżeli chodzi o wydawanie gier, sięganie do korzeni gamingu, kreowanie własnej tożsamości i odważne kroki.
juve @ 17.09.2013, 17:45
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Bethesda od jakiegoś czasu staje się moim osobistym faworytem jeżeli chodzi o wydawanie gier, sięganie do korzeni gamingu, kreowanie własnej tożsamości i odważne kroki. Pod terminem ''sięgania do korzeni'' historii gier wideo mam na myśli osobę odpowiedzialną za sukcesy Capcomu w końcówce lat dziewięćdziesiątych. Shinji Mikami jest dla mnie mistrzem klimatu, horroru i grozy. Włodarze Bethesdy pokłonili się nad jego talentem i dzięki temu powołano do życia projekt The Evil Within.
W wywiadzie dla serwisu Official Xbox Magazine mistrz Mikami wypowiedział się na temat starć w jego nowym projekcie i nawiązał lekko do swojej przeszłości. Shinji jasno wyraził się na temat marki Resident Evil, która od czasów jego odejścia przeszła bardziej w stronę akcji niźli eksploracji i grozy. Szef studia Tango Gameworks sięgnie po rozwiązania z klasyki gatunku, które sam wówczas kreował, aby zadecydowały o sukcesie klasycznych horrorów. Jednym z ciekawszych elementów w grze będzie to, że nigdy nie będziemy wiedzieli w jakim aktualnie znajdujemy się świecie.
''To jeden z bardziej atrakcyjnych aspektów w grze - nie będziesz wiedzieć czy to wszystko jest prawdziwe czy nie. Zupełnie jak w tym filmie, The Ring, z zewnętrzną i czarną stroną. Nie wiedziałeś czy są w prawdziwym świecie czy nie [...] Mamy tradycyjną broń palną w grze, ale nic przesadnego, bo to tradycyjny horror. Mamy także pułapki, które można rozmieszczać - wiele rodzajów, są wśród nich także takie, które najpierw trzeba będzie dostrzec i rozbroić. Ale ogólnie, to nie będzie atrakcja dla fanów strzelania.''
Grę napędza zmodyfikowany silnik id Tech 5. Już na tym etapie produkcji muszę przyznać, iż gra ma dwie niezaprzeczalne zalety - poziom technologiczny i klimat. Shinji Mikami był nieobecny dość długo na salonach elektronicznej rozrywki, ale wszystko na to wskazuje, że wróci na nie równie spektakularnie jak w latach dziewięćdziesiątych.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler