Pogoń za grafiką w grach mobilnych zrujnuje wydawców - były szef EA

Gry mobilne są bardzo popularne, to nie ulega wątpliwości. Wydawcy i deweloperzy mogą też zarobić na nich niezłe sumki pieniędzy, pod warunkiem, że nie będą starali się prześcigać w jakości oprawy wizualnej - twierdzi były szef Electronic Arts - John Riccitiello.

@ 31.07.2013, 11:19
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, mob, inne, ps4, xbox one

Pogoń za grafiką w grach mobilnych zrujnuje wydawców - były szef EA

Gry mobilne są bardzo popularne, to nie ulega wątpliwości. Wydawcy i deweloperzy mogą też zarobić na nich niezłe sumki pieniędzy, pod warunkiem, że nie będą starali się prześcigać w jakości oprawy wizualnej - twierdzi były szef Electronic Arts - John Riccitiello. Według niego, tylko w ten sposób wszyscy będą zarabiać.

"Inwestowanie w lepszą oprawę wizualną, bez przemyślenia rozgrywki oraz nowych, ciekawych rozwiązań, które przyciągną graczy, to droga w kierunku bankructwa." - powiedział Riccitiello w trakcie rozmowy z ekipą Polygon.

"Ładniejsze gry kosztują więcej. Lepsze gry satysfakcjonują graczy. Postępująca innowacja na platformach mobilnych nie zda egzaminu. Kolejne hity dostaniemy tylko dzięki istotnym innowacjom." - dodaje.

Nie sposób się nie zgodzić. Lepsza grafika nie jest najważniejsza, niezależnie od tego, na jakiej platformie gramy, przy okazji. Najistotniejsze jest to, by przyciągnąć gracza innowacyjnymi pomysłami. W przypadku gier mobilnych sprawa jest o tyle łatwiejsza, że ich produkcja kosztuje mniej, a w związku z tym ryzyko straty na inwestycji również mniejsze. Wydawcy mogliby tę zaletę wykorzystać. Stworzyć nową markę, wydać najpierw mobilnie, sprawdzić czy się przyjmie, a następnie zlecić edycję konsolową/komputerową. Mógłby to być całkiem ciekawy koncept. Gracze nie byliby karmieni z roku na rok tym samym, deweloperzy by się wykazali, a wydawcy mogliby liczyć kasę. Zwycięstwo dla każdego, czyż nie?

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosVerdungo   @   12:28, 31.07.2013
To chyba taka oczywista oczywistość, czyt. masło maślane, wiadomo, że samą grafiką rynku się nie podbije Uśmiech Zabawne, że mówi to ktoś z obozu, gdzie jedyne co się w ostatnich latach zmienia to właśnie grafika Uśmiech Dla mnie osobiście mobile powinien pozostać urządzeniem casualowym, z grami typu angry birds itp. ale zysków trzeba szukać wszędzie i nie ma co nikogo za to obwiniać Uśmiech
0 kudosKreTsky   @   01:50, 01.08.2013
Gry mobilne powinny sluzyc do zabijania czasu w podrozy, czy na wykladzie i liczy sie tam prosta, wciagajaca rozrywka niz grafika. Najlepiej jest zrobic taki banalny hit jak Angry Birds. Za maly wklad mozna zarobic krocie.