Sony planuje zarabiać znacznie szybciej na PS4, aniżeli zarabiało na PS3

Premiera PlayStation 3 była niemałym wydarzeniem. Konsola posiadała bardzo zaawansowaną architekturę i technologię, której próżno było szukać u konkurencji.

@ 09.05.2013, 14:30
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps3, ps4

Sony planuje zarabiać znacznie szybciej na PS4, aniżeli zarabiało na PS3

Premiera PlayStation 3 była niemałym wydarzeniem. Konsola posiadała bardzo zaawansowaną architekturę i technologię, której próżno było szukać u konkurencji. Niestety produkcja każdej maszynki oznaczała ogromne straty dla Sony, a w związku z tym, podczas projektowania PlayStation 4 wybierano takie rozwiązania, aby urządzenie możliwie jak najszybciej zaczęło przynosić realne zyski.

"W przeciwieństwie do PS3, nie planujemy dużych strat podczas startu PS4." - powiedział szef działu finansowego Sony, Masaru Kato.

"Kiedy projektowaliśmy PS3, bardzo wiele jego elementów było inwestycjami wewnętrznymi, chociażby sam procesor Cell. Opracowanie go pochłonęło wiele funduszy, głównie ze względu na to, że cały projekt powstawał wewnętrznie."

"Tym razem korzystamy z gotowych rozwiązań, mimo że mamy też ekipę pracującą nad układami. Robimy użytek z istniejących technologii, a dzięki temu budujemy urządzenie z wykorzystaniem pomocy naszych partnerów, co istotnie zmniejsza inwestycje na rozwój."

Wszystko ładnie i pięknie, ale zastanawia mnie czy PS4 rzeczywiście będzie tak imponującym sprzętem, jak jego poprzednik. Nie sposób już teraz przesądzać, ale sami przyznacie, że jakieś obawy w Waszych głowach także się tlą, czyż nie? Nawet pomimo zapowiedzi tak imponujących projektów, jak Killzone: Shadow Fall oraz inFamous: Second Son.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   15:20, 09.05.2013
Cytat: Verdungo
Jak na razie muszę przyznać, że konsolka Sony prezentuje się dużo ciekawiej o produktu Microsoftu. Ciekawe co z tego wszystkiego wyjdzie Szczęśliwy

Tym bardziej, że o produkcie Microsoftu nie wiemy na razie kompletnie nic. Puszcza oko

EDIT:
O jakość raczej bym się nie martwił nowej konsoli, ale może Sony nie wiąże tak dalekosiężnych planów z PS4 jak z obecną generacją. Może trzy lata po premierze będzie już PS5. Miało by to jakiś sens... konsola która była by produkowana na bieżąco pod powstającą technologię. Nie trzeba by było sięgać dziesięć lat na przód z technologią, która zawyżała by koszty produkcji takich konsol, a opłacalność tego była by wielką niewiadomą. Taniej, ale częściej i może o to tutaj chodzi.
0 kudostomekreg   @   15:33, 09.05.2013
Cytat: remik1976
Taniej, ale częściej i może o to tutaj chodzi.

Tyklo wtedy Sony musiałoby zapewniać wsteczną kompatybilność. Po co kupować nową konsolę, skoro na starą jest jeszcze mnóstwo świetnych gier do zagrania a starsza konsola na pewno będzie tańsza i gry też.
0 kudosremik1976   @   15:50, 09.05.2013
Przyszłość czyli granie w chmurze się kłania.
0 kudosgregory16mix   @   21:11, 09.05.2013
Tak Remik chmura. A z strony typowo informatycznej, chmura czymś mega świetnym nie jest. Wiele korporacji nie chce w to wchodzić ze względu na bezpieczeństwo danych.
Co do konsoli... Zarobią szybciej? Na pewno, ale architektura PC niesie za sobą łamanie zabezpieczeń. Nie będzie już nieznanej, świeżej i trudnej do opanowania architektury. Teraz będzie znana i przejedzona PC, która proces łamania ułatwi.
Za to jest szansa na więcej gier z portów Dumny
0 kudosLucas-AT   @   21:16, 09.05.2013
W obliczu PS Plus (gdzie za darmo co miesiąc dostaje się gry), grania online, dostępu do PS Store (gdzie będzie masa gier niezależnych i innych mniejszych produkcji), przerobienie PS4 (co jest równoznaczne z odcięciem się od sieci), będzie totalną głupotą. ;)
0 kudosdenilson   @   22:20, 09.05.2013
Jeśli Sony będzie rozwijał swój pomysł z PS+ to przerabianie konsoli będzie głupotą. Jednak nie zmieni się mentalności wszystkich graczy.
0 kudosKreTsky   @   02:12, 10.05.2013
Przerabianie jest glupota, najbardziej ze wzgledu na granie MP. Reszta to tylko dodatki ;] PS ma pare fajnych pomyslow, ale i tak mam nadzieje, ze Xbox nie zawiedzie ;]
0 kudosremik1976   @   08:34, 10.05.2013
Nie chciałem o tym wspominać, ale widzę że trzeba. Brak dostępu do PSN przez piratów, to dawno przeszłość. Ostatni głośny przykład o którym nic nie wspomniano na MG to banowanie kont przez Polyphony Digital w GT5 za nielegalne modyfikacje gry i wysyłanie takich zdjęć do galerii GT5. Tego nie da się zrobić bez przerobienia konsoli i rzekomego odcięcia od PSN.

Jeżeli treść posta jest niepożądana, to proszę go usunąć.
0 kudosLucas-AT   @   09:52, 10.05.2013
I potem takie konto banuje Sony. Mając przerobioną konsolę podłączoną do neta, ciągle odczuwasz ten strach, że Sony to wykryje i ją zbanuje. A tak robiło, kiedyś był o tym u nas news. Uśmiech

0 kudosgregory16mix   @   10:02, 10.05.2013
A zapewne i to szło obejść. Jednego mnie na studiach nauczyli. Nie zabezpieczysz sprzętu tak, by nie dało się tego złamać albo obejść. Zawsze jest sposób.
0 kudosremik1976   @   11:22, 10.05.2013
Sony nie jest tak restrykcyjne jak do niedawna było odnośnie piractwa. Dopuszczają pewne formy ingerencji w system przez co zatracili moim zdaniem kontrolę nad tym co jest faktycznym piractwem, a co nie. Chodzi mi tu o chiterów korzystających z Xplodera który jest całkowicie legalny, a ingeruje w kody źródłowe gier jak i część systemu zarządzającego trofeami po których najłatwiej namierzyć pirata połączonego z siecią. Po za tym nawet pirat czasami coś kupi i chyba trwałe banowanie kont nie jest im za bardzo na rękę. Wiadomo, że lepiej korzystać bezstresowo z rozrywki, ale sami pozostawiają furtki piratom do szerzenia tego procederu. Swoją droga to bardzo dziwaczna jest ta walka Sony z nielegalnymi użytkownikami. Jednych spotyka za to kara, a innych którzy robią prawie to samo tylko za pomocą legalnie zakupionego oprogramowania nie, a ich działania są bardzo widoczne we wszelkich rankingach trofeowych.
0 kudostomekreg   @   12:01, 10.05.2013
Cytat: remik1976
Swoją droga to bardzo dziwaczna jest ta walka Sony z nielegalnymi użytkownikami. Jednych spotyka za to kara, a innych którzy robią prawie to samo tylko za pomocą legalnie zakupionego oprogramowania nie, a ich działania są bardzo widoczne we wszelkich rankingach trofeowych.

Powodem jest to, o czym wcześniej pisałeś. Nie opłaca im się zablokować każdego pirata, bo coś tam zawsze kupi. Pewnie system wybiera losowa jakiegoś użytkownika, żeby było wiadomo, że Sony walczy z piractwem. A pewnie myślą tak jak Bill Gates: jeśli ktoś chce kupić konsolę by potem złamać zabezpieczenia, to i tak najlepiej tę od Sony.
0 kudosFox46   @   13:05, 10.05.2013
Ta cała chmura to największy Shit jaki mogli zrobić , już pewnie co niektórzy kręcą głowami że będą musieli kopić drugi raz tę samą grę z PS3 która maja na półce, według mnie taka wsteczna kompatybilność to czyste marketingowe posunięcie i skok na kasę by zarabiać na grach z PS3 po raz drugi.

Rozumiem jakby to jakoś rozwiązali, masz grę na nośniku wkładasz do napędu, weryfikuję ci ją i możesz ją pobrać za free w chmurze i grać. To by było sensowne posunięcie
0 kudosgregory16mix   @   13:44, 10.05.2013
Po pierwsze Fox, nie wiesz czym jest chmura i jak działa. Przez to nie rozumiesz o co chodzi z kompatybilnością. Poczytaj, a zrozumiesz. Nie jest to trudna idea.
0 kudostomekreg   @   15:31, 10.05.2013
Cytat: gregory16mix
Po pierwsze Fox, nie wiesz czym jest chmura i jak działa. Przez to nie rozumiesz o co chodzi z kompatybilnością. Poczytaj, a zrozumiesz. Nie jest to trudna idea.

To nic poza sposobem przechowywania danych. Jak gra będzie miała duże wymagania graficzne a ty słaby sprzęt to i tak sobie nie pograsz. Chmura pozwala tylko na to , że nie zajmujesz sobie przestrzeni na dysku i teoretycznie masz wszędzie dostęp do swojej gry, teoretycznie, bo oczywiście trzeba mieć dostęp do internetu. Ja myślę, że gry w chmurach odejdą w niepamięć tak jak silniki hybrydowe Dumny
Dodaj Odpowiedź