Killzone: Shadow Fall (PS4) - okladka

Killzone: Shadow Fall (PS4)

Premiera:
15 listopada 2013
Premiera PL:
29 listopada 2013
Platformy:
Gatunek:
Strzelanka / Akcja
Język:
Producent:
Strona:

ObserwujMam (19)Gram (5)Ukończone (11)Kupię (12)

Opis Killzone: Shadow Fall (PS4)
zvarownik @ 13:09 21.02.2013
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Śr. długość gry: 9h 0min

+ czaswięcej

Killzone: Shadow Fall to kolejna odsłona popularnej serii strzelanek od studia Guerrilla Games. Jest to jednocześnie pierwsza część, jaka ukazała się na konsolę PlayStation 4 - stanowi ekskluzywny oraz startowy tytuł na ten sprzęt.

Fabuła Killzone: Shadow Fall przenosi nas 30 lat do przodu w stosunku do wydarzeń ukazanych w Killzone 3. Życie na planecie Helghastów zostało całkowicie zniszczone, ale mimo to wciąż trwa wojna. Wcielamy się w postać Shadowa Marshala, pracownika Vektańskiej Agencji Ochrony, działając pod zwierzchnictwem Sinclaira. Uchodźcy z Helghan przenoszeni są dzięki pomocy ISA na planetę Vekta. Tam natomiast nacje Vektan i Helghastów oddziela wielki mur ochronny, co oczywiście rodzi kolejny konflikt. Naszym zadaniem jest utrzymanie tego kruchego pokoju.

Jednym z głównych aspektów serii Killzone jest multiplayer. Tym razem twórcy postanowili wprowadzić sporo nowości, jednocześnie nie rezygnując z charakterystycznego stylu rozgrywki. W grze dostępnych jest 8 trybów zabawy, z czego 4 są zupełnie nowe. Gracz rozwija swoją postać (3 klasy) nie poprzez zdobywanie doświadczenia, lecz wykonując specjalne wyzwania (przygotowano ich ponad 1500). Oprócz tego oddano sporo opcji pozwalających samemu dostosować produkcję pod swoje wymagania. Można więc ustalić liczbę graczy (od 4 do 24), zasady, bronie, umiejętności, itd. - ten wariant zabawy okraszono nazwą Warzones.

Oprawa graficzna wykorzystuje możliwości oferowane przez konsolę PlayStation 4. Tytuł charakteryzuje się doskonale wykonanym otoczeniem, wartką i efektowną akcją, a całość działa w 60 klatkach na sekundę.


Wkład w encyklopedię mieli:   Materdea, MicMus123456789,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny językZawiera kontrolowane rozgrywki sieciowe
Screeny z Killzone: Shadow Fall (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKrru   @   15:06, 29.11.2013
Polski dubbing w Killzone: Shadow Fall ssie. Na szczęście można włączyć oryginalną ścieżkę dźwiękową.
0 kudosPietek=)   @   21:36, 29.11.2013
Po rozegraniu 3 rozdziałów muszę przyznać że jestem rozczarowany. Gdyby nie Helghasci nie wiedział bym że gram w Killzone. Gdzie ten klimat z poprzednich części?

Wiedziałem po recenzjach że nie jest to gra wybitna ale żeby jedynie dobra... Misje nijakie ( nic nowego ani ciekawego), kiepsko prowadzona fabuła ( a może i nawet jej brak), jedynie bardzo ładna oprawa graficzna (choć oświetlenie to nadrabia), kiepskie ścieżki dźwiękowe ( od 5 rozdziału się to poprawia )...

Na plus zdecydowanie to że gra jest wymagająca nawet na poziomie normalnym. OWL to bardzo dobry kompan i nie raz mi tyłek uratował choć mam czasami wrażenie że jest "niezniszczalny" oO' Oczywiście w dalszym ciągu przyjemnie się strzela jak i wykańcza przeciwników nożem ale tego można było być pewnym. Bardzo zaskoczyło mnie wykorzystanie wbudowanego w DualShocka4 głośniczka, z którego korzystają audiologi Zdziwiony naprawdę świetne rozwiązanie.

Zdecydowanie Killzone Shadow Fall utracił klimat poprzednich części i gdyby nie napis na pudełku miałbym wrażenie że gram w najzwyklejszą strzelankę.
0 kudosKrru   @   10:42, 07.01.2014
Chwilę temu zmęczyłem tę produkcję i myślę, że studio Guerilla Games nie miało ambicji, by stworzyć coś więcej niż przeciętnego shootera mającego zwiększyć ilość zer na koncie firmy. Shadow Fall jest grywalne, ale wiele rzeczy twórcy mogli zrobić lepiej. Może następnym razem dostaniemy Killzone'a godnego ósmej generacji konsol...
0 kudosPietek=)   @   23:20, 17.03.2014
Po słabym singlu nie pozostało mi nic jak grać w multi i na szczęście choć tu można nieźle spędzić czas. Rozegrałem około 100 meczy i wciąż jest wiele przede mną do odkrycia. Na tą chwilę udało mi się odblokować jedynie 200 wyzwań z 1500 więc jeszcze długa droga przede mną.

Mapy podstawowe podzielę na kiepskie i całkiem ok. Nie są to tak świetne mapy jak choćby z Killzone 3 więc pozostaje walczyć w mało ciekawych miejscach. Sytuacji nie ratują też mapy z subskrypcji season pass ani tym bardziej miejsca starć z ostatniego DLC.

Niestety zdarzają się co jakiś czas problemy z serwerami i mnie rozłącza z danego meczu. Irytuje mnie to bardzo więc mam nadzieję że w końcu Guerilla Games się tym zajmie.

0 kudosMicMus123456789   @   10:50, 02.03.2017
Po przejściu Shadow Fall'a mam pewność, że Ci którzy grają multi w FPSach na konsolach mają nieziemskiego skilla, naprawdę. Próbowałem zagrać kilka meczy w multi to przyznam szczerze nawet nie zdążyłem wycelować, a już leżałem martwy Dumny

W singlu to samo ciężko się celuje kiedy człowiek od x lat przyzwyczajony jest do precyzyjnego sterowania myszką, fakt, że to mój pierwszy FPS na konsolach od czasów PS1, ale i na PS1 było tak samo, próba strzelenia headshot to wyzwanie Dumny Sama gra przypadła mi do gustu, ładne widoczki, fabuła jak dla kogoś kto serii nie zna ujdzie, przyjemnie się grało. Dubbing może nie jest świetny, ale źle mi się go nie słuchało. I w sumie jedyne co mnie najbardziej zdenerwowało to zakończenie, kto grał ten wie. Ja takiego zakończenia nie oczekiwałem.
0 kudosshuwar   @   12:03, 02.03.2017
Cytat: MicMus123456789
przyznam szczerze nawet nie zdążyłem wycelować, a już leżałem martwy
Ja tak mam w większości multi. Dlatego tej rozrywki nie lubię Dumny

Ani nie mam czasu na podnoszenie moich umiejętności w multi, by dorównać innym... ani mnie to nie kręci.
0 kudosMicMus123456789   @   16:49, 02.03.2017
Trzeba być mistrzem świata żeby grać multi na konsoli w pierwszoosobowe FPSy Dumny Po tym czego doświadczyłem na PS4, grając teraz na PC w multi już mi wstyd nie będzie za moje umiejętności.
Dodaj Odpowiedź