Thief na PC nie będzie konsolowym portem

O nowym Thief przez długi okres czasu nie było słychać praktycznie nic, ale w ostatnich kilku tygodniach wręcz lawinowo docierają do nas kolejne informacje.

@ 10.04.2013, 17:13
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Thief na PC nie będzie konsolowym portem

O nowym Thief przez długi okres czasu nie było słychać praktycznie nic, ale w ostatnich kilku tygodniach wręcz lawinowo docierają do nas kolejne informacje. Najnowsza, będąca bohaterką tego newsa, tyczy się pecetowej wersji, a dokładniej, zapewnień twórców, że nie będzie ona konsolowym portem.

Dobrze wiemy, że w przypadku multiplatformowych gier pecetowcy nierzadko częstowani są grami przeniesionymi bezpośrednio z konsol na blaszaki, co często budzi kontrowersje. A to coś działa nie tak jak powinno, innym razem sterowanie jest niewygodne, a przykładem lenistwa studia czy też cięć budżetowych może być kiepska optymalizacja. Szczęśliwie, w przypadku Thief raczej nie będziemy musieli się martwić o podobne niedogodności, co obiecuje producent gry, Stephane Roy.

W wywiadzie dla magazynu Strategy Informer, przedstawiciel Eidos Montreal poruszył kwestię pecetowej wersji Thief.

"Bez wątpienia edycja na PC jest dla nas bardzo ważna. Granie w Thief przy użyciu myszki i klawiatury jest odmienne, dlatego chcemy się upewnić, że odpowiednio dobrze je zrealizujemy. Tworząc pecetową wersję wcielamy się w rolę gracza PC, bo konsole to zupełnie inna sprawa. Jednym z naszych celów jest, aby Thief na blaszakach nie był po prostu kopią edycji konsolowej." - wyjaśnia Roy.

Thief na PC nie będzie konsolowym portem

To na pewno dobra wiadomość dla osób, które w najnowszą odsłonę przygód Garretta planują zagrać na komputerach. Pozostaje trzymać kciuki za dobrą optymalizację tytułu, a może nawet po cichu liczyć na jakieś specjalne bonusy, przyszykowane z myślą o tej platformie. Przypomnijmy, że Thief zmierza także na konsole nowej generacji, a data jego debiutu zaplanowana jest na bliżej nieokreślony przyszły rok.

Sprawdź także:
Thief

Thief

Premiera: 25 lutego 2014
PC, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, PS3

Thief 4 to kolejna odsłona znanego cyklu skradanek, której głównym bohaterem jest złodziej o imieniu Garrett. Facet zawsze wpada w jakieś tarapaty, przebywając w miejscu,...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTROJANX7   @   17:23, 10.04.2013
Gra zapowiada się całkiem ciekawie i bardzo cieszę się z faktu iż ukarze się ona na PC bo nie specjalnie widzi mi się grać w grę tego typu na konsolach, ale to już według upodobań.
Uśmiech
0 kudosVerdungo   @   18:57, 10.04.2013
Bardzo dobre podejście. teraz już tylko czekam na jakiś gameplay, a potem na premierę Uśmiech
0 kudosFestus_   @   19:13, 10.04.2013
Coraz bardziej interesuje mnie ta gra. Podoba mi się to podejście. Nie grałem w poprzednie części, ale podobno najnowsza część nie będzie stricte połączona fabularnie z poprzednimi, więc nie ma problemu. Chyba się skuszę ; )
0 kudoszbychu5511   @   20:57, 10.04.2013
Mało jest tak dobrych wiadomości jak ta , czekam na premierę i więcej informacji .
0 kudosgeass   @   23:32, 10.04.2013
Pytanie tylko czy w tego typu grze, aż tak niezbędne będzie korzystanie z tej klawiatury i myszy? Gdyby to była strzelanka, to nie byłoby żadnych wątpliwości. Jednak jeśli to ma być skradanka pełną gębą, czyt. unikanie bezpośrednich starć i raczej przekradanie się, a jeśli już to zajście kogoś od tyłu i zlikwidowanie, to nie wiem czy akurat tu i tak wygodniej nie będzie grać padem. Tak czy siak, dobrze, że się przykładają. Jestem ciekawy jak to będzie wyglądało i z niecierpliwością czekam na jakieś gameplaye Uśmiech
0 kudosKreTsky   @   02:39, 11.04.2013
Tez mi sie wydaje, ze nawet na PC lepiej se podlaczyc pada.
0 kudosKrru   @   07:17, 11.04.2013
Ten news to miód na moje serce!
0 kudosFox46   @   13:51, 11.04.2013
Cytat: geass
Pytanie tylko czy w tego typu grze, aż tak niezbędne będzie korzystanie z tej klawiatury i myszy? Gdyby to była strzelanka, to nie byłoby żadnych wątpliwości. Jednak jeśli to ma być skradanka pełną gębą, czyt. unikanie bezpośrednich starć i raczej przekradanie się, a jeśli już to zajście kogoś od tyłu i zlikwidowanie, to nie wiem czy akurat tu i tak wygodniej nie będzie grać padem. Tak czy siak, dobrze, że się przykładają. Jestem ciekawy jak to będzie wyglądało i z niecierpliwością czekam na jakieś gameplaye Uśmiech


i właśnie tu są największe obawy, bowiem jest wiele wątpliwości z tą właśnie kwestią. Niby gra ma być nastawiona bardziej na akcję niż na skradanie. Mam nadzieje że nie okaże się to prawdą. Co do Gry na padzie czy klawiaturze to tak jak piszesz, bez różnicy jeżeli będzie to stricte skradanka z przemyślanymi krokami itp:
A jak wypadnie port na PC to się okaże.
0 kudosgregory16mix   @   02:38, 12.04.2013
I szacunek dla nich. Już raz zobaczyłem w przepięknie zapowiadającej się grze wpływy konsoli i byłem lekko zdołowany tym faktem. Poza tym sterowanie... Jak dla mnie nie tylko ono jest problemem przy portach. PC może więcej, nie ma co ukrywać, więc zawsze PC mogły ładniej, płynniej i wygodniej pokazywać grę.
0 kudosHeji   @   14:45, 12.04.2013
Cytat: Fox46
i właśnie tu są największe obawy, bowiem jest wiele wątpliwości z tą właśnie kwestią. Niby gra ma być nastawiona bardziej na akcję niż na skradanie. Mam nadzieje że nie okaże się to prawdą. Co do Gry na padzie czy klawiaturze to tak jak piszesz, bez różnicy jeżeli będzie to stricte skradanka z przemyślanymi krokami itp:
A jak wypadnie port na PC to się okaże.


Myślę, że ten wywiad rozwieje wszelkie Twoje wątpliwości > https://www.computerandvideogames.com/399132/interviews/thief-interview-its-easy-to-fall-into-the-trap-of-trying-to-please-everyone/

Według niego każde ułatwienie będzie można WYŁĄCZYĆ w tym Focusa, wszelkie markery, które pokazują Ci dokładne położenie celów misji i inne ułatwienia też będzie można WYŁĄCZYĆ. Możesz z tego artykułu również wyczytać, że gra jest sama w sobie nastawiona na skradanie i zachowuje ducha poprzednich części i będzie można ją sobie tak ustawić, że będziesz się czuł jakbyś grał w starego dobrego Thiefa. Plus twórcy nowego Thiefa zaznaczają, że mają własną wizję i po prostu nie będą pchać każdego pomysłu do gry tylko dlatego, bo ktoś tak chce i jest nawet wzmianka o Dishonored, twórcy tłumaczą że nowy Thief będzie całkowicie inny. Po prostu te dodatkowe wyłączalne opcje, to ułatwienia dla casuali oraz ludzi, którzy nie mają zbytnio czasu żeby przysiąść do gry na bardzo długi czas. Wydaje mi się, że twórcy robią wszystko żeby gra się dobrze sprzedała, a przy tym żeby fani poprzednich części zagrali i w tą część i nie rzucali mięsem, że zepsuli ich ulubioną serię Uśmiech
0 kudosKrru   @   07:05, 24.04.2013
Thief rysuje się w jasnych barwach.
Dodaj Odpowiedź