Thief na PC nie będzie konsolowym portem
O nowym Thief przez długi okres czasu nie było słychać praktycznie nic, ale w ostatnich kilku tygodniach wręcz lawinowo docierają do nas kolejne informacje.
Dirian @ 10.04.2013, 17:13
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc
O nowym Thief przez długi okres czasu nie było słychać praktycznie nic, ale w ostatnich kilku tygodniach wręcz lawinowo docierają do nas kolejne informacje. Najnowsza, będąca bohaterką tego newsa, tyczy się pecetowej wersji, a dokładniej, zapewnień twórców, że nie będzie ona konsolowym portem.
Dobrze wiemy, że w przypadku multiplatformowych gier pecetowcy nierzadko częstowani są grami przeniesionymi bezpośrednio z konsol na blaszaki, co często budzi kontrowersje. A to coś działa nie tak jak powinno, innym razem sterowanie jest niewygodne, a przykładem lenistwa studia czy też cięć budżetowych może być kiepska optymalizacja. Szczęśliwie, w przypadku Thief raczej nie będziemy musieli się martwić o podobne niedogodności, co obiecuje producent gry, Stephane Roy.
W wywiadzie dla magazynu Strategy Informer, przedstawiciel Eidos Montreal poruszył kwestię pecetowej wersji Thief.
"Bez wątpienia edycja na PC jest dla nas bardzo ważna. Granie w Thief przy użyciu myszki i klawiatury jest odmienne, dlatego chcemy się upewnić, że odpowiednio dobrze je zrealizujemy. Tworząc pecetową wersję wcielamy się w rolę gracza PC, bo konsole to zupełnie inna sprawa. Jednym z naszych celów jest, aby Thief na blaszakach nie był po prostu kopią edycji konsolowej." - wyjaśnia Roy.
To na pewno dobra wiadomość dla osób, które w najnowszą odsłonę przygód Garretta planują zagrać na komputerach. Pozostaje trzymać kciuki za dobrą optymalizację tytułu, a może nawet po cichu liczyć na jakieś specjalne bonusy, przyszykowane z myślą o tej platformie. Przypomnijmy, że Thief zmierza także na konsole nowej generacji, a data jego debiutu zaplanowana jest na bliżej nieokreślony przyszły rok.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler