Thief 4: mamy dużo nowych, konkretnych informacji!

Od oficjalnej zapowiedzi minęły już cztery lata, ale pierwsze konkretne informacje zaczęły wypływać na światło dzienne dopiero teraz.

@ 06.03.2013, 08:39
Bartek "bat2008kam"
pc, ps4, xbox one

Thief 4: mamy dużo nowych, konkretnych informacji!

Od oficjalnej zapowiedzi minęły już cztery lata, ale pierwsze konkretne informacje zaczęły wypływać na światło dzienne dopiero teraz. Thief 4 trafi na rynek w przyszłym roku i zadebiutuje zarówno na komputerach osobistych, jak i konsolach nowej generacji. W najnowszym numerze czasopisma Game Informer zamieszczono rozległą zapowiedź produkcji, przez którą przewinęło się wiele ciekawych faktów. Wszystko, czego udało nam się dowiedzieć, zebraliśmy w punktach. Od siebie dodam, że tytuł najprawdopodobniej będzie godnym kontynuatorem tradycji wykreowanych przez poprzedniczki. Pozostawanie w ukryciu i unikanie otwartej walki to nadal klucz do sukcesu.

Na chwilę obecną dysponujemy następującymi informacjami:

- głównym bohaterem będzie znany z poprzedniczek Garrett, który powraca do swego rodzinnego miasta po kilkuletniej nieobecności;
- City, czyli główna metropolia gry, jest nieudolnie rządzona przez Barona, którego decyzje sprowadzają na ludzi cierpienie w postaci biedy, głodu czy chorób;
- Baron tłamsi wszelaki opór przy pomocy wojska;
- na wygodne i bezstresowe życie mogą liczyć tylko ludzie wywodzący się z wyższych sfer;
- Garrett zamierza wykorzystać trudną sytuację polityczną do wzbogacenia się;
- główny protagonista nie jest typem bohatera, a cwaniaka myślącego przede wszystkim o sobie;
- najbogatszym człowiekiem w City jest architekt Theodore Eastwick, który na zlecenie Barona, wybudował w mieście wiele gotyckich budowli;
- bramy miasta zamykane są o północy;
- Garrett potrafi się wspinać na różne przeszkody terenowe;
- otwieranie zamków polega na zabawie w prostą minigierkę;
- podsłuchiwanie rozmów to dobry sposób, by dowiedzieć się o alternatywnym rozwiązaniu jakiegoś problemu;

Thief 4: mamy dużo nowych, konkretnych informacji!

- walka z kilkoma strażnikami naraz jest z góry skazana na niepowodzenie;
- strażnicy i mieszkańcy City doskonale znają okolicę, toteż wiedzą, gdzie najlepiej się ukryć, zmuszając ściganego bohatera do pozostawania w ruchu;
- świat będzie na tyle duży i otwarty, że jego przemierzanie i poznawanie wszystkich sekretów wyrwie nam z życiorysu wiele godzin;
- ograniczono magię i elementy paranormalne, dążąc w stronę realizmu;
- przeciwnicy będą mieli słabe punkty, których trafienie zaowocuje poważnym ich osłabieniem i umożliwi nam wykończenie wroga lub szybką ucieczkę z miejsca zbrodni;
- pieniądze posłużą do kupowania zapasów i wyposażenia;
- podczas kradzieży kieszonkowej, włączy się spowolnienie czasu;
- pojawi się umiejętność zwana Focus, której aktywowanie pokaże elementy otoczenia, z którymi można wejść w interakcję;
- będzie można kraść artefakty, którymi przyozdobimy własną kryjówkę;
- nasz ekwipunek będzie składał się m.in. z łuku, wszelakich strzał, pałki ogłuszającej strażników oraz chwytaka umożliwiającego wspinanie się lub ułatwiającego kradzież.

Co o tym myślicie? Jesteście zainteresowani czy, póki co, podchodzicie do wszystkiego z rezerwą?

Thief 4: mamy dużo nowych, konkretnych informacji!

Sprawdź także:
Thief

Thief

Premiera: 25 lutego 2014
PC, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, PS3

Thief 4 to kolejna odsłona znanego cyklu skradanek, której głównym bohaterem jest złodziej o imieniu Garrett. Facet zawsze wpada w jakieś tarapaty, przebywając w miejscu,...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosSadzio   @   12:55, 06.03.2013
Widok w tej grze jest z perspektywy pierwszej czy trzeciej osoby? Bo na obu screenach jest różnie...
0 kudosHeji   @   14:04, 06.03.2013
Sadzio nie ma raczej co do tego jeszcze konkretnych informacji. Pierwsze Thiefy miały tylko widok pierwszoosobowy, dopiero 3 część (Deadly Shadows) wprowadziła widok trzecioosobowy, który i tak był mimo wszystko troszkę niedopracowany, ale przynajmniej można w DSie było wybrać czy chce się grać z widokiem FPP czy TPP. Możliwe, że tu będzie podobnie. Wgl. tak czytam te info i niepokoi mnie jedna rzecz, czyli ograniczenie magii. Mam nadzieję, że nie spaczą tym uniwersum Thiefa, bo jest ono naprawdę zróżnicowane. No, ale dobrze słyszeć, że będzie ona obecna tak czy siak. Jak będzie tyle elementów magicznych co w DSie albo tylko minimalnie mniej, no to raczej będę zadowolony.
0 kudosFox46   @   14:05, 06.03.2013
Cytat: Sadzio
Widok w tej grze jest z perspektywy pierwszej czy trzeciej osoby? Bo na obu screenach jest różnie...


I tak i tak, już w trzecim Thiefie było takie rozwiązanie widok FPP albo TPP do wyboru. Co nie zmienia faktu że będzie to widok z oczu bohatera a podczas np: wchodzenia po drabinie przemieni się na widok TPP jak w Deus Exie: HR
0 kudospawelecki96   @   15:38, 06.03.2013
W końcu konkretne informacje. Gra zapowiada się super, mam nadzieję, że będzie godnym następcą Deadly Shadows.
0 kudosHeji   @   16:30, 06.03.2013
Cytat: Fox46
Cytat: Sadzio
Widok w tej grze jest z perspektywy pierwszej czy trzeciej osoby? Bo na obu screenach jest różnie...


I tak i tak, już w trzecim Thiefie było takie rozwiązanie widok FPP albo TPP do wyboru. Co nie zmienia faktu że będzie to widok z oczu bohatera a podczas np: wchodzenia po drabinie przemieni się na widok TPP jak w Deus Exie: HR


Jest tak jak mówisz, muszę sprostować że nie ma jeszcze co do tego konkretnego info - wtedy jeszcze nie przebrnąłem przez nowe "przecieki", że w grze jest normalnie widok FPP, który będzie się przełączał prawdopodobnie na widok TPP, tak jak właśnie mówisz. Sorki za wprowadzanie w błąd.

Zarzucam nowym bardziej szczegółowym info propo atakowania słabych punktów przeciwników. Twórcy zapowiedzieli "walkę" w zwarciu, która będzie traktowana jako awaryjne wyjście z sytuacji, gdzie zwaliliśmy sprawę skradając się i zauważył nas np. 1 czy zauważyło nas 2 lub 3 strażników max i mają oni zamiar wezwać innych strażników - z tego co wyczytałem to chyba w walce 1 na 1 z jednym przeciwnikiem jesteśmy w stanie podjąć tą "walkę" w zwarciu, a dwóch innych strażników np. przygnieść spadającym żyrandolem czy statuetką strzelając w nią z łuku - to chyba wyklucza wskoczenie w całą grupę przeciwników. "Walka" ta polegać będzie bardziej na kupowaniu sobie czasu, aby bezpiecznie ukryć się w cieniu i zmienić pozycję lub uciec - nie będziemy nikogo zabijać, no chyba że przygniatanie żyrandolem/statuetką zabije strażników... Sama "walka" w zwarciu nie. "Walka" ta jest inspirowana obydwoma częściami filmu Sherlock Holmes, które wyreżyserował Guy Ritchie. Mowa tu o obezwładnianiu przeciwników przez Sherlocka w tych filmach, typu kopnięcie w rzepkę i uderzenie w krtań i potem szybkie przemieszczenie się zanim delikwent się ogarnie - wszystko to będzie działo się w zwolnieniu podobnie jak w filmach, z których czerpano inspirację. Tryb Focus w tej "walce" posłuży nam do wybrania miejsc, w które można uderzyć żeby spowolnić przeciwnika. Twórcy jednocześnie zapewniają, że zostanie zachowany balans i nie będzie można czyścić w ten sposób pokoju za pokojem, ba nawet całego jednego pokoju! Podkreślając przy tym, że gra skupia się głównie na skradaniu i wymijaniu przeciwników, a to wykorzystamy naprawdę w sytuacjach awaryjnych (gdzie np. zabraknie nam butelek z olejem czy bomb, które oślepiają przeciwników - przynajmniej tak mi się wydaje, to by było najbardziej logiczne wyjaśnienie). A i to ma być naprawdę opcjonalne, twórcy sami powiedzieli, że można sobie wczytać normalnie zapis i skradać się znowu na nowo i czekać aż strażnicy sobie pójdą, a można być po prostu mniej cierpliwym i wykorzystać coś takiego opisane wyżej po czym się ulotnić i dalej skradać w cieniu. Tyle wyczytałem z przecieków : ).

Mam naprawdę nadzieję, że aż tak Bourne'owsko wręcz nie będzie... Zobaczymy, co z tego wyjdzie - trzymam kciuki, że będzie to fajnie zrealizowane i bez przesadyzmu. W poprzednim temacie ze screenami już się na ten temat wypowiedziałem, że Garrett to nie Sam Fisher Uśmiech . Wydaje się, że taka główna formuła Thiefowska zostaje nie naruszona.

Do tego Garrett znów będzie ratował świat lub własną skórę, w każdym razie coś ma się wydarzyć. Czyżby kolejna Era Ciemności lub coś takiego? Co o tym sądzicie? Ja nie miałbym nic przeciwko takiemu zabiegowi, tylko musi on raczej być albo inaczej trzeba czuć, że nie jest to wymuszone, nie chce czuć że gram w odgrzewanego kotleta, który już dawno mi się przejadł...
0 kudosgregory16mix   @   21:19, 06.03.2013
Zainteresowany jak przy każdej grze, której poprzedniczki miło wspominam. Lecz nie da się ukryć, że czekam na jakieś dowody rzeczowe potwierdzające pięknie słówka Uśmiech
0 kudosKreTsky   @   22:56, 06.03.2013
Brzmi fajnie, mam nadzieje ze gra wyjdzie dobra.
0 kudosKrru   @   07:51, 07.03.2013
W 2014 roku Garrett ,,okradnie" mnie z pieniędzy... ;)
0 kudosdenilson   @   14:00, 07.03.2013
Mnie akurat nie okradnie z kasy, bo nigdy mi nie przypasował. Za to bardzo podoba się do teraz kreacja świata w tej grze, naprawdę coś unikatowego i niezwykle klimatycznego.
0 kudosKrru   @   07:29, 07.05.2013
Thief 4 zapowiada się całkiem obiecująco.
Dodaj Odpowiedź