Crytek nie widzi w swojej ofercie marki Darksiders
Po upadku THQ długo nieznane były losy studia Vigil Games, ojców serii Darksiders, aż nagle po część ekipy zgłosił się Crytek i zagarnął ich pod swoje skrzydła.
Dirian @ 05.02.2013, 16:07
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360, wii, inne, psv, ds3, wiiu
Po upadku THQ długo nieznane były losy studia Vigil Games, ojców serii Darksiders, aż nagle po część ekipy zgłosił się Crytek i zagarnął ich pod swoje skrzydła. Niemiecka firma nie nabyła jednak praw do wspomnianego cyklu i nie ma zamiaru tego robić.
Cevat Yerli, CEO Crytek, nie owija w bawełnę i zdradza, skąd taka, a nie inna decyzja.
"Wybraliśmy Austin na lokację [amerykańskiego studia - dop. red.] i potrzebowaliśmy doświadczonej ekipy ekspertów. Jednocześnie nie zamierzaliśmy kontynuować serii wraz z Darksiders III, bo gra nie pasowała do naszej strategii. Dlatego gdy usłyszałem to [zwolnienie przez THQ całego Vigil], zdecydowałem w sobotni poranek polecieć na spotkanie z nimi i sprawdzić, czy zespół będzie zainteresowany dołączyć do naszej misji, która zdecydowanie różni się od tego, co robili wcześniej." - tłumaczy.
Temat Darksiders III działającego na silniku Cry Engine można uznać więc za definitywnie zamknięty. Przedstawiciele Cryteka już wcześniej wspominali, że nie otworzyli kolejnego studio tylko po to, aby zapewnić dawnemu Vigil Games nowe miejsce pracy, bo przecież nikt tutaj w dobrą ciocię się bawić nie będzie, ale dlatego, że wiążą z chłopakami spore nadzieje. W ich ręce oddano bowiem zupełnie nowy projekt, a jak zapewnia Yerli - zespół pracuje nad grą, którą chcą stworzyć. To chyba jednak oczywiste - lepiej robić coś, niż nie robić nic.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler