Restart marki Resident Evil? Całkiem możliwe!

Zmęczenie materiału dotyka coraz więcej gamingowych marek. Twórcy zaś coraz częściej uciekają się do ich restartowania, co często przynosi zamierzone efekty i znajduje uznanie w oczach graczy.

@ 01.02.2013, 09:58
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps3, xbox 360, press info, ds3, wiiu

Restart marki Resident Evil? Całkiem możliwe!

Zmęczenie materiału dotyka coraz więcej gamingowych marek. Twórcy zaś coraz częściej uciekają się do ich restartowania, co często przynosi zamierzone efekty i znajduje uznanie w oczach graczy. Za przykład niech posłuży chociażby bardzo udany Mortal Kombat.

Capcom przyznaje, iż po średnio ocenianym przez fanów Resident Evil 6 franczyza doszła do ściany. Serwis Eurogamer przeprowadził wywiad z twórcą Resident Evil Revelations, a Masachika Kawata stwierdził, że za kierunkowskaz nowej drogi posłuży właśnie port szpili z 3DS'a. Restart marki wiązałby się z wieloma usprawnieniami i zmianą w ogólnie pojętej rozgrywce. Kawata rozważa implementację otwartego świata, zaleca jednak ostrożność, zaznaczając iż jest potrzeba zmian, które trafią do fanatyka serii, jak i nowego gracza.

Restart marki Resident Evil? Całkiem możliwe!

"Po wydaniu Revelations na konsolach stacjonarnych będziemy uważnie śledzić opinie. Myślę, że dostaniemy dużo wskazówek od graczy i prasy odnośnie tego, co ta gra oznacza dla marki Resident Evil i co może oznaczać. Będzie to dla nas drogowskazem określającym, gdzie mamy podążać. Na pewno jednak przewiduję większy nacisk na elementy, z których składa się horror i widzę nas, jak robimy coś straszniejszego niż poprzednio."

Żółto niebiescy nie chcą ustosunkowywać się do zarzutów pod adresem Resident Evil 6. Firma widzi potrzebę wewnętrznej refleksji nad tym, gdzie zaszła ich największa marka, a także nad przewartościowaniem własnych pomysłów. Rychło następnej, pełnoprawnej, części Rezydencji Zła nie zobaczymy, ja osobiście celuję w następną generację, a także coś ekskluzywnego dla Wii U. W każdym bądź razie, dla fanów starszych klimatów, jest szansa na zmiany w lepszym kierunku. Rzućcie okiem jak marka wyglądała w najlepszych dla siebie latach.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   10:51, 01.02.2013
Z jednej strony chcą powrócić do korzeni, ale z drugiej chcą zrobić grę dla wszystkich. Ja tu sensu nie widzę.
0 kudosSadzio   @   11:23, 01.02.2013
Cytat: Fox46
Nie nie chciałbym restartu jeżeli miało by to tak wyglądać jak Resident Evil 5,6 to w życiu nie chciałbym żadnego restartu.

No właśnie dlatego myślą o restarcie, żeby to nie wyglądało jak RE 5 czy 6...
Cytat: MicMus123456789
Z jednej strony chcą powrócić do korzeni, ale z drugiej chcą zrobić grę dla wszystkich. Ja tu sensu nie widzę.

Ja widzę jak najbardziej, wystarczy przytoczyć wspomniane Mortal Kombat, które pokazuje, że dla chcącego nic trudnego Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   11:43, 01.02.2013
UP: Bijatyka to jednak coś zupełnie innego od nastawionej na atmosferę gry akcji. Przychylam się do zdania Mic'a - ciężko pogodzić upodobania miłośników serii z nowymi graczami. Zresztą, kto dziś chce trząść portkami, skoro nawet z Dead Space'a zrobiono shooter, "bo gracze nie lubili się bać"? Ja coś średnio wierzę w jakość takiego restartu, przecież już RE6 miało być "dla wszystkich".
Na powrót klimatu pierwszych Residentów nie ma co liczyć, ale może chociaż jest nadzieja na coś w stylu czwórki.
0 kudosMicMus123456789   @   12:01, 01.02.2013
Cytat: Sadzio
Ja widzę jak najbardziej, wystarczy przytoczyć wspomniane Mortal Kombat, które pokazuje, że dla chcącego nic trudnego

Dokładnie jak Guy powiedział to zupełnie co innego. Sama idea restartu serii to bardzo dobry pomysł, ale dogadzanie wszystkim nie rożni się niczym od tego co dziś i tak już mamy.
0 kudosdenilson   @   17:42, 01.02.2013
W obecnych czasach ciężko widzę nowe RE na pierwotnych zasadach. Wielu się zrazi takim modelem rozgrywki, ale ja podchodzę do tej koncepcji sceptycznie. Dobrze, że sam wydawca doszedł do wniosku i zauważył potrzebę ratunku by ta seria nie zeszła na psy. Obecnie widać spadek jakościowy kolejnych części, ale możliwość równoczesnego strzelania i poruszania to był dobry pomysł. Obawy mam za to w kwestii klimatu samej gry, ciężko będzie wyrównać standard z pierwszych części i przy okazji coś nowego do charakteru rozgrywki.
0 kudosgregory16mix   @   22:13, 01.02.2013
Jak dla mnie to już nie mają pomysłu na kaleczenie serii oraz na fabułę, więc chcą się cofnąć. Nie wiem czy coś dobrego może z tego wyjść.
0 kudosKreTsky   @   02:11, 02.02.2013
RE6 sie slabo sprzedal to moze zrestartowanie serii przyniesie lepsze zyski. Gry RE dobily tego samego poziomu co filmy i mi sie wydaje, ze powinni zostawic te gre w spokoju. Jak przez jakis czas nie bedzie RE to nic sie nie stanie, a kto wie, moze pozniej wyciagna jakies wnioski...
0 kudospawelecki96   @   09:38, 02.02.2013
Resident Evil już dawno przestał być horrorem niestety. Jeśli restart rzeczywiście się pojawi to liczę na powrót do starego klimatu.
0 kudosroxa175   @   10:40, 02.02.2013
Mam nadzieję, że wyjdzie to serii na dobre. Uśmiech
0 kudosFox46   @   17:06, 02.02.2013
Cytat: Sadzio

No właśnie dlatego myślą o restarcie, żeby to nie wyglądało jak RE 5 czy 6...


Sęk w tym ze oni chcą zrobić z Re 1,2,3 takie właśnie Resident Evil 4 i 5 bo szóstka zupełnie odbiega od 4 i 5 gameplayem i wszystkim innym.

A ja bym np: bardzo nie chciał by tak wyglądał Restart. Bo na pewno by były takie kontrowersję jak Zombie podobne z Re6 czyli szybko poruszające się jak ludzie co już psuję klimat gry. Nie wspominając o Elementach akcji które miały by być tylko po to by przyciągać nowych młodszych graczy (bardziej RE 5 i 6 jakieś QTE i inne)
0 kudosdenilson   @   18:38, 02.02.2013
Dla mnie idealnym nowym-starym RE byłoby sterowanie z nowszych części serii, a reszta rzeczy tak jak to było w starszych. Obecnie model sterowania z RE 1,2 i 3 już na starcie może zniechęcić nowych graczy.
0 kudosLucas-AT   @   20:38, 02.02.2013
Cytat: denilson
Dla mnie idealnym nowym-starym RE byłoby sterowanie z nowszych części serii, a reszta rzeczy tak jak to było w starszych

Tak, to by było najlepsze rozwiązanie - taki kompromis. Zresztą kto grał w DLC do Resident Evil 5 - Lost in Nightmares - ten wie, że taki restart by wypalił. Ten dodatek był właśnie w stylu klasycznych części i nawet akcja rozgrywała się w słynnej Rezydencji. IMO był lepszy od podstawki.

https://www.youtu(...)ECElgKPU

Potencjał takiego restartu ukazuje także wczesna wersja Resident Evil 4, tzw 3,5, która nie ujrzała światła dziennego:

https://www.youtu(...)KfGbbRVg

Byłoby to coś wspaniałego, ale Capcom woli uderzyć z marną podróbą Call of Duty dla mas. Paranoja.

0 kudosVerdungo   @   07:09, 04.02.2013
Tak się zapędzili z dostosowywaniem serii do "zachodnich standardów", że teraz tylko w restarcie widzą nadzieje Uśmiech Ale zamiast starać się dostosować grę do nowego gracza, powinni jednak bardziej skupić się na zrobieniu czegoś w starym stylu i bardziej pod starych wyjadaczy, tak żeby nowi gracze mieli jakiś powód, żeby sięgnąć po stare części, które są ładnie zremake'owane. Zobaczy jak się ten temat rozwinie.
0 kudosdenilson   @   07:45, 04.02.2013
Jeśli zrobią naprawdę dobry restart to starzy wyjadacze może powrócą do tej serii. Pozostaje czekać na dalszy rozwój sytuacji, ale mnie osobiście również brakuje starego RE.
0 kudosguy_fawkes   @   12:02, 04.02.2013
Dla mnie świetnym kompromisem pomiędzy starymi Residentami, a bardziej współczesną mechaniką było RE4. Było grywalne (problem ze sterowaniem na PC pomijam), klimatyczne i odpowiednio wypełnione akcją. Być może ortodoksyjni fani serii uznają to za herezję, ale czwórka nie była zła. Poza tym nie było w niej aż takich absurdów, co w szóstce - gdy oglądałem na gameplayach tę scenę z czołgiem myślałem, że pęknę ze śmiechu...

EDIT: Obejrzałem gameplay z RE 3.5, który wrzucił Lucas. Faktycznie, ciekawie się to prezentowało, bardzo klimatycznie. Walka w tych ciasnych korytarzach niejednemu graczowi napsułaby krwi.
Dodaj Odpowiedź