The Secret World odchodzi od systemu abonamentowego!

Segment MMO, tylko w tym roku, zmaga się ze sporymi kłopotami. Oczywiście nie chodzi tutaj o mniejsze zainteresowanie deweloperów, bo gier tego typu wychodzi na pęczki, a raczej o jakość, jak i finanse - bo nie wątpliwie rynek jest przesycony.

@ 12.12.2012, 14:35
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, xbox 360

The Secret World odchodzi od systemu abonamentowego!

Segment MMO, tylko w tym roku, zmaga się ze sporymi kłopotami. Oczywiście nie chodzi tutaj o mniejsze zainteresowanie deweloperów, bo gier tego typu wychodzi na pęczki, a raczej o jakość, jak i finanse - bo nie wątpliwie rynek jest przesycony. Do zmiany polityki biznesowej zostało zmuszone już wiele firm, aczkolwiek Blizzard wciąż jest wstanie z powodzeniem trzymać się swojego dotychczasowego modelu.

FunCom, firma odpowiadająca za wydane kilka miesięcy temu The Secret World, rezygnuje z czasowego abonamentu. Od dziś model obowiązujący w grze to buy to play, czyli najpierw kupujemy produkt, a potem gramy za darmo. Oczywiście w naturze nic nie ginie. FunCom nadal ma zamiar zarabiać na płatnych dodatkach. Tym samym, za żywą gotówkę wykupić można dodatkowe opcje. Za jedyne 14, 99 Euro, otrzymamy boost do doświadczenia, 10% zniżki w sklepach, dodatkowy przedmiot czy równowartość 10 Euro na zakupy w wirtualnym sklepie. Twórcy planują rozwijać swój produkt, a zatem w przyszłość płatne będą również dodatki, rozszerzenia czy modyfikacje - coś na wzór Guild Wars zapewne.

Wygląda na to, że rok 2012, charakteryzuje się spadkiem formy segmentu MMO. Z abonamentu wcześniej zrezygnowało Star Wars: The Old Republic, które pochłonęło ogromne zasoby gotówki na etapie produkcji, a mimo to wciąż się nie zwraca. Segment przeżywa stagnację, brakuje w nim innowacji, a branża informuje o kolejnych ofiarach. Czy przejście The Secret World na darmowy, powiedzmy, model biznesowy coś zmieni? To się okaże. Osobiście czuję jednak lekkie zmęczenie materiału, co nie oznacza, że Ci najwięksi, czytaj ArenaNet i Blizzard cierpią, być może wręcz przeciwnie.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   19:54, 12.12.2012
Wcale to mnie nie dziwi graczy miało bardzo mało a na dodatek gra jest taka sobie, więc czymś musi przyciągnąć graczy by nie umarła na dobre.
0 kudosMicMus123456789   @   23:26, 12.12.2012
To była kwestia czasu po za tym osobiście nie uważam Secret World za jakieś ciekawe i wybitne MMO. Lepiej by na tym wyszli gdyby od razu poszli w mikropłatności.
0 kudosKattowitz   @   23:49, 12.12.2012
Niestety coraz więcej gier MMO o coraz mniejszej jakości rozrywki nastawione na portfele graczy :/ Co się dziwić, że segment z czasem legnie w gruzach?
0 kudosseshs   @   19:05, 13.12.2012
No to jeszcze tylko TERA się trzyma Dumny pewnie dzięki azjatyckiej i amerykańskiej części świata bo na Europie nie zarobi sporo ;p
0 kudosVerdungo   @   11:39, 15.12.2012
Gra prezentowała się ciekawie w swoich założeniach. Ale nie był to na tyle mocny tytuł, żeby od początku startować z abonamentem. Osobiście poczekam, aż pojawi się opcja pogrania za darmo do pewnego poziomu. Wtedy może dopiero rozważę wydanie jakichkolwiek pieniędzy na "kolejne MMO".
Dodaj Odpowiedź