PC-ty rosną w siłę? Analitycy przewidują, że będą rządzić branżą w 2017 roku
Jeszcze kilka lat temu, wiele osób wieściło śmierć grania na komputerach. Mówiono o problemach z mnóstwem konfiguracji, które są niewygodne dla deweloperów, o ogromnej skali piractwa, o ciągłych wymianach sprzętu, itd.
zvarownik @ 11.06.2012, 07:31
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc, ps, ps2, ps3, psp, xbox, xbox 360, gc, wii, gba, mob, inne, psv, ds, ds3, wiiu
Jeszcze kilka lat temu, wiele osób wieściło śmierć grania na komputerach. Mówiono o problemach z mnóstwem konfiguracji, które są niewygodne dla deweloperów, o ogromnej skali piractwa, o ciągłych wymianach sprzętu, itd.. Jak wiemy, "blaszaki" mają się ciągle dobrze, ba nawet lepiej, niż zazwyczaj. Gry schodzą w zadowalających ilościach, niektóre biją rekordy, jak Minecraft czy Diablo, kwitnie cyfrowa dystrybucja, itp.. Analitycy zmienili więc zdanie i teraz przewidują, że w 2017 roku, PC-ty przejmą pałeczkę.
Według DFC Intelligence, wartość całego rynku gier, wzrośnie z obecnych 52 mld do 70 mld $. Główny wpływ na taki przyrost mają mieć normalni gracze w wieku 12 - 30 lat, a nie casuale. Dystrybucja cyfrowa za 5 lat ma kontrolować 66% rynku (46,2 mld $). Co do poszczególnych platform sytuacja w założeniach przedstawia się tak:
- komputery będą dzierżyć 39% całego tortu, co daje 27,3 mld $ wartości,
- konsole trochę mniej, bo 36% (25,2 mld),
- platformy mobilne, czyli smartfony, tablety, itd., zgarną 25% (17,5 mld).
Oczywiście to nic pewnego, a jedynie gdybanie osób, które zajmują się "wróżeniem", jednak coś w tym jest. O słuszności tej teorii przekonamy się już za kilka lat, ale jedno jest niemal pewne - cyfrowa dystrybucja przejmie większość rynku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler