Microsoft: 'Przed Xboksem 360 jeszcze co najmniej dwa grube lata'

Tegoroczne targi w Los Angeles potwierdziły tylko, że aktualna generacja ma się nieźle. Oczywiście chodzi o support i nadchodzące gry.

@ 07.06.2012, 21:47
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
xbox 360


Tegoroczne targi w Los Angeles potwierdziły tylko, że aktualna generacja ma się nieźle. Oczywiście chodzi o support i nadchodzące gry. Wiadome jest, że z konsol więcej wycisnąć nie sposób. Gamespot rozmawiał z bossem Microsoft Studios na temat przyszłości ich konsoli, Phil Spencer powiedział kilka ciekawych rzeczy.

''Nasza firma trafiła na to podwórko ponad jedenaście lat temu, wtedy już wiedzieliśmy, że chcemy odnieść długotrwały sukces''

Przypomnę tylko, że sprzedaż konsoli rozpoczęto w listopadzie 2001 roku. Xklocek wydany został po PlayStation 2, lecz przed premierą Nintendo GameCube. W roku 2009 oświadczono, że zaprzestaje się supportu i z dniem 15 kwietnia 2010 roku zakończyło się wsparcie Xbox Live do pierwszego Xboksa.

Microsoft: 'Przed Xboksem 360 jeszcze co najmniej dwa grube lata'
''Miłe uczucie dla nas to to, że na przestrzeni lat, nasza konsola stała się sprzętem globalnym. Dziś Xbox 360 nie opiera się tylko o gry, jest to centrum domowej rozrywki w pełnym tego słowa znaczeniu. Wciąż jesteśmy zdolni dawać graczom wspaniałe gry, ubrane w porządną grafikę i audio. Osobiście uważam, że przyszłość tego sprzętu to każde kolejne jutro. Konsola ma szanse dawać nam przyjemność przez kolejne dwa lata''.

Coś w tym jest - E3 pokazało, że wciąż rodzą się znakomite produkcje, Halo 4, Tomb Raider czy Crysis 3 to tylko pozycje wybrane przeze mnie, i w mojej opinii potwierdzające słowa Phil'a. Czy potrzebny jest nam graficzny przeskok? Trzy wyżej wymienione pozycje, udowodnią, że na dzisiejsze gry wciąż można patrzeć z zachwytem, a producenci przecież codziennie pracują nad kolejnymi grami.

Na dzień dzisiejszy Xbox 360 jest naprawdę zdrową konsolą i ma się dobrze.

Phil zdradził również, że w Stanach Zjednoczonych na dniach wejdzie nowa oferta. Cztero-gigowa konsola wraz z Kinectem sprzedawana będzie za $99, wystarczy tylko podpisać umowę (dwuletnią) na złote członkostwo XLA. Premiera nowej generacji to święto, a ja sądzę, że gdybyśmy gwiazdkę przeżywali co dwa miesiące to by się nam znudziła. Podobnie jest z konsolami, tęskno Wam do next-generation?

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   01:00, 08.06.2012
Cytat: nolfe
Moim zdaniem patrząc na Crysisa 3 i Watch Dogs można wywnioskować, że duża rolę w crysisie odgrywa światło i tylko tylko dzięki niemu grafika wydaję się taka piękna, tylko czy realistyczna?? W Watch Dogs wszystko nie świeci się jak za przeproszeniem psu jajca, tylko grafika wygląda na przypominająca rzeczywisty świat i tylko dzięki tej sztuczce ze światłem grafika w crysisie i BF3 jest tak "świetna". Takie jest moje zdanie Dumny


Bo teraz nie liczy się grafika tylko oprawa wizualna oraz stylistyka jaką developerzy oferują. Sprzęt obecnej generacji już się wypalił teraz po prostu to działa na zasadzie "pokombinuj a wyjdzie ładnie".
0 kudosgregory16mix   @   01:03, 08.06.2012
Cytat: Fox46
Bo teraz nie liczy się grafika tylko oprawa wizualna
Fox, sam sobie zaprzeczasz... O czym Ty w ogóle piszesz. Oglądałeś FC3 czy C3 jak na klocku chodzi. Grafika genialna. Widać jeszcze nie przepalone te klocki.
0 kudosdenilson   @   02:13, 08.06.2012
Jeszcze można wycisnąć z tych konsol na tyle, że nowe pozycje będą bardzo dobrze się prezentować. Tylko nastanie taki czas zmiany generacji tylko kiedy. Jedną z istotnych spraw w odbiorze jest gra cieni, która dopiero teraz zaczyna wyglądać realistycznie.
0 kudosbinio1   @   06:41, 08.06.2012
Ale jajca! Jeszcze przez dwa bite lata chcą nas karmić tą generacją. To jest śmiech na sali. Ja tam przejdę na pc.
0 kudosDaerdin   @   08:31, 08.06.2012
Cytat: gregory16mix
Fox, sam sobie zaprzeczasz... O czym Ty w ogóle piszesz. Oglądałeś FC3 czy C3 jak na klocku chodzi. Grafika genialna. Widać jeszcze nie przepalone te klocki.
Fox swoje wie. Obecne konsole są do niczego i wszystkie gry są brzydkie Uśmiech Nie pogadasz.
0 kudosdenilson   @   10:21, 08.06.2012
Chociaż w długofalowym starciu PC vs. konsole wygra ten pierwszy z wiadomych przyczyn.
0 kudosLoczek3545   @   10:41, 08.06.2012
Mi nie jest śpieszno do next genów ponieważ i tak nie zamierzam ich kupić w najbliższym czasie Dumny . Gry na tych konsolach wyglądają bardzo ładnie jak na sprzęt z 2006r. widzicie jak ludzie mają kompy z tego roku to już nawet taki Far Cry 2 płynie nie chodzi, a co dopiero taki Max. Konsole jednak dają radę nawet z tymi nowymi grami i często jeszcze pokazują pazurSzczęśliwy.
0 kudosFox46   @   11:50, 08.06.2012
Cytat: Daerdin
Cytat: gregory16mix
Fox, sam sobie zaprzeczasz... O czym Ty w ogóle piszesz. Oglądałeś FC3 czy C3 jak na klocku chodzi. Grafika genialna. Widać jeszcze nie przepalone te klocki.
Fox swoje wie. Obecne konsole są do niczego i wszystkie gry są brzydkie Uśmiech Nie pogadasz.

Kolejne twoje głupie rozumowanie, nie wygląda brzydko po prostu twórcy poszli już w stronę artystyczno/stylistyczną stronę gier. FC3 wyglądało by dalej brzydko gdyby nie dżungla, w Afryce niewiele by się zmieniła względem FC2 z 2009roku. A jedzie na tym samym silniku przecież, więc tu się to sprawdza w 100%.

Cytat: gregory16mix
Cytat: Fox46
Bo teraz nie liczy się grafika tylko oprawa wizualna
Fox, sam sobie zaprzeczasz... O czym Ty w ogóle piszesz. Oglądałeś FC3 czy C3 jak na klocku chodzi. Grafika genialna. Widać jeszcze nie przepalone te klocki.


A kiedy wydali ostatnio FC2 w 2009 i niczemu nie zaprzeczam to widać gołym okiem przecież. To stylistyka dżungli sprawia że ta twoja grafika jest GENIALNA. To samo w CRYSIS 3 tez odnosisz wrażenie że poszła do przodu a tak naprawdę swoje robi zmiana otoczenia poprawa nieco tekstur, oraz dodanie roślinności. Z tej generacji zostało już dawno wszystko wyciągnięte, zobacz jak wygląda taki Sleeping Dogs ładnie ale mógłby wyglądać jeszcze ładniej gdyby nieco bardziej się postarali i bardzo popracowali nad mechaniką gry bo tu dali ciała, postaci ruszają się gorzej niż źle.

Taki Gears of War 4 praktycznie graficznie nic się nie zmienił ot co. A gdyby chcieli tez mogli by dodać np: dżungle lub jakiś las i też byś twierdził " bo poprawili grafikę".


Trine 1 i 2 jadą na tym samym silniku. Jak sami twórcy przyznali w dwójce poszli bardzo w stronę artystyczną, typowo bajkowy + oświetlenie klimat. I masz tez efekt zaskakujący. Graficznie wygląda 2 razy lepiej niż Trine 1, a wystarczyło się nieco tylko postarać.

0 kudosbinio1   @   12:47, 08.06.2012
Cytat: Fox46
Cytat: Daerdin
Cytat: gregory16mix
Fox, sam sobie zaprzeczasz... O czym Ty w ogóle piszesz. Oglądałeś FC3 czy C3 jak na klocku chodzi. Grafika genialna. Widać jeszcze nie przepalone te klocki.
Fox swoje wie. Obecne konsole są do niczego i wszystkie gry są brzydkie Uśmiech Nie pogadasz.

Kolejne twoje głupie rozumowanie, nie wygląda brzydko po prostu twórcy poszli już w stronę artystyczno/stylistyczną stronę gier. FC3 wyglądało by dalej brzydko gdyby nie dżungla, w Afryce niewiele by się zmieniła względem FC2 z 2009roku. A jedzie na tym samym silniku przecież, więc tu się to sprawdza w 100%.

Cytat: gregory16mix
Cytat: Fox46
Bo teraz nie liczy się grafika tylko oprawa wizualna
Fox, sam sobie zaprzeczasz... O czym Ty w ogóle piszesz. Oglądałeś FC3 czy C3 jak na klocku chodzi. Grafika genialna. Widać jeszcze nie przepalone te klocki.


A kiedy wydali ostatnio FC2 w 2009 i niczemu nie zaprzeczam to widać gołym okiem przecież. To stylistyka dżungli sprawia że ta twoja grafika jest GENIALNA. To samo w CRYSIS 3 tez odnosisz wrażenie że poszła do przodu a tak naprawdę swoje robi zmiana otoczenia poprawa nieco tekstur, oraz dodanie roślinności. Z tej generacji zostało już dawno wszystko wyciągnięte, zobacz jak wygląda taki Sleeping Dogs ładnie ale mógłby wyglądać jeszcze ładniej gdyby nieco bardziej się postarali i bardzo popracowali nad mechaniką gry bo tu dali ciała, postaci ruszają się gorzej niż źle.

Taki Gears of War 4 praktycznie graficznie nic się nie zmienił ot co. A gdyby chcieli tez mogli by dodać np: dżungle lub jakiś las i też byś twierdził " bo poprawili grafikę".


Trine 1 i 2 jadą na tym samym silniku. Jak sami twórcy przyznali w dwójce poszli bardzo w stronę artystyczną, typowo bajkowy + oświetlenie klimat. I masz tez efekt zaskakujący. Graficznie wygląda 2 razy lepiej niż Trine 1, a wystarczyło się nieco tylko postarać.



Ale to wiadomo tylko ci co nie chcą tego widzieć twierdzą inaczej!
To zmowa molochów o tym wszędzie się mówi! Chcą zarabiać na starociach i tyle!
Wychodzą z założenia że pleps i tak łyka staruchy jak świeże buły to po co inwestować zmieniać "zabijać" złoty interes. Pc i tak się nie liczy a jego potencjał można ograniczyć prostym manewrem (nie wydając produktów na miarę jego możliwości) Nigdy tak nie było ale nigdy nasza branża tak nie chłonęła to po części nasza wina, Bo to my napychamy im portfele.
0 kudosFox46   @   12:59, 08.06.2012
Bo kombinowanie i praca nad tym jak tu zrobić grę na obecną generację jest bardziej wymagająca aniżeli kilka lat temu gdzie robiło się grę na odwal się i już była, a tekstury wyglądały jak wyglądały(tylko my się nimi zachwycaliśmy bo to były obecne standardy).

Cieszy fakt że teraz tak główkują i pracują i wysilają się czego doskonałym przykładem jest choćby "Watch Dogs" tylko szkoda że tak późno. Bo dopiero od 2011 roku(inne tytuły choćby Skyrim). Jedyne NIE konsolom powiedziało DICE w której widać jak opóźnione są konsole względem PCtów. (Battlefield 3 )

Choć i w każdej grze jak choćby Skyrim widać jak konsole mimo wszystko kuleją. Co nie zmienia faktu z pociechy że można w to zagrać, ale twierdzenie "bo konsole mają jeszcze w sobie potencjał który nie został wykorzystany" no sorry wtopa jak nic, kto tak myśli.
I tu ten błyskawiczny mit w równie błyskawiczny sposub zostaje obalony. Gdybym miał odp: sprzęt to pokazało by się co nieco, czemu tak a nie inaczej twierdzę. Tym bardziej że co niektórzy nie mają konsoli a się wypowiadają że tak nie jest, nie mając o tym bladego pojęcia, albo po prostu mało widzieli w grach na Xboxa 360 czy PS3(ci który nie posiadają konsoli ).
0 kudosLucas-AT   @   13:21, 08.06.2012
Fox, jeśli deweloper główkuje, kombinuje, bawi się w sztuczki, to to jest też wyciskanie mocy ze sprzętu. Nie sama moc konsoli jest ważna, ale stworzenie silnika, który zaoferuje więcej pod względem graficznym, przy mniejszych wymaganiach sprzętowych. Więc Twoje twierdzenie mija się z prawdą.

Nie zgadzam się, że Far Cry 3 to to samo, co Far Cry 2, tylko w innej scenerii. Rozumiem, że po trailerze wiesz, z ilu polygonów składają się postaci, w ilu metrach dokładnie widoczny jest horyzont, ile najwięcej ruchomych obiektów znajduje się an ekranie, z ilu metrów kwadratowych składa się największa powierzchnia, po której chodzimy i na jakim poziomie prezentuje się fizyka. Gołym okiem widać, że Far Cry 3 jest po prostu ładniejszy.

Lepsze tekstury da się np uzyskać gdy konsola na bieżąco doczytuje dane w locie, zamiast od razu uploadować cały teren na raz. To jest sztuczka, ale to trzeba umieć zrobić, a tym samym znaleźć takie rozwiązanie, wydusić ze sprzętu ile się da.
0 kudostresdosuno   @   15:22, 08.06.2012
No przykro słuchać, że te zabytki mają nas zabawiać przez dwa kolejne lata. Mam nadzieję, że to tylko bełkot mający na celu utrzymanie sprzedaży obecnej generacji do samiutkiej premiery nowych konsol. Ale jeśli koleś mówił prawdę to cała nadzieja w PC. Jak masowo zaczną się pojawiać gry PC które będą miażdżyć wersje zabytkowe ... znaczy konsolowe ... to nie będą mogli już dłużej czekać i skończą się bzdury o niewykorzystanej mocy past-genów.
0 kudosgregory16mix   @   15:30, 08.06.2012
Cytat: Fox46
Kolejne twoje głupie rozumowanie
Po pierwsze nie ubliżaj. Bo zniżasz się jeszcze bardziej.
Cytat: Fox
Cytat: Gregory
Cytat: Fox46
Bo teraz nie liczy się grafika tylko oprawa wizualna
Fox, sam sobie zaprzeczasz... O czym Ty w ogóle piszesz. Oglądałeś FC3 czy C3 jak na klocku chodzi. Grafika genialna. Widać jeszcze nie przepalone te klocki.
A kiedy wydali ostatnio FC2 w 2009 i niczemu nie zaprzeczam to widać gołym okiem przecież.
A po drugie jeśli grafika nie wchodzi w skład oprawy wizualnej, to jestem Mikołajem. Tym świętem.

Lucas ma rację. Problemem było zawsze wymyślenie na tyle skomplikowanego silnika, by bez obciążania sprzętu gra wyglądała lepiej.
0 kudoszvarownik   @   00:32, 09.06.2012
A mnie tam obecny poziom graficzny pasuje. Zresztą i tak w większości gram w indyki, które z pozoru wyglądają 10 razy gorzej od dużych produkcji, ale często zachwycają pomysłem. A to ITSP i jego "ciemnica", a to komiksowe Splosion Many, a to Limbo, a to FEZ. Pomysłowość wychodzi na jaw przy grach robionych przez niezależne studia, które nie mają kasy na żadne CryEngine'y i inne Unreal Engine, a i tak dają radę.

Poza tym, jak patrzę na takie Gearsy, Forze, Uncharted czy Killzone, to spokojnie wytrzymam jeszcze 2 lata jadąc na tak "dziadowskiej" oprawie Uśmiech
0 kudosJackyX   @   15:50, 09.06.2012
Cytat: zvarownik
A mnie tam obecny poziom graficzny pasuje. (...)jak patrzę na takie Gearsy, Forze, Uncharted czy Killzone, to spokojnie wytrzymam jeszcze 2 lata jadąc na tak "dziadowskiej" oprawie Uśmiech

Podpisuję się pod tym na dwie ręce. Dorzucę jeszcze Larę czy Last of Us planowane na przyszły rok... Dla mnie grafika i animacja tych produkcji jest na tak dobrym poziomie że kolejne lata gry na obecnym sprzęcie w ogóle mnie nie martwią. Do tego faktycznie trochę pomysłowych hitów a la Limbo i jest w co grać na bardzo długo. Poza tym też spędzam sporo czasu przy HD kolekcjach i daję radę bez większego problemu. Także na nowe konsole, nowe gry i nowe dziwaczne patenty w stylu gry online non stop, licznych pay passów itp, które zapewne - w celu większego dojenia kasy - będą zaimplementowane w nowych generacjach konsol chętnie poczekam. Wolę dostać produkt rewolucyjnie lepszy a nie lekką ewolucję nazwaną szumnie "konsolą NOWEJ generacji".
Dodaj Odpowiedź