Ile kosztowało stworzenie Starcrafta II?
Blizzard ma w zwyczaju tworzenie gier wbrew panującym w dzisiejszych czasach branżowym trendom. Niestety, prace nad produkcjami ciągnące się latami, czy przekładanie premier doprowadzające fanów to białej gorączki, to chleb powszedni w przypadku firmy spod znaku zamieci.
Tru @ 19.07.2010, 08:30
Mateusz "Tru" Prawda
pc
Blizzard ma w zwyczaju tworzenie gier wbrew panującym w dzisiejszych czasach branżowym trendom. Niestety, prace nad produkcjami ciągnące się latami, czy przekładanie premier doprowadzające fanów to białej gorączki, to chleb powszedni w przypadku firmy spod znaku zamieci. Jakieś przykłady? 12 lat oczekiwania fanów na drugiego Starcrafta mówi chyba samo za siebie, a przecież sequel jednego z najpopularniejszych RTSów nie powstał "ot tak", lecz wręcz przeciwnie, produkcja mająca powtórzyć sukces poprzedniczki oznacza po pierwsze, masę pracy, a po drugie, spore ilości przeznaczonej na nią gotówki.
Wall Street Journal postanowił przyjrzeć się drugiemu z tych aspektów i zajrzeć na konta bankowe developera. Tak więc, ile właściwie kosztował trzyczęściowy sequel popularnej strategii w świecie science fiction? Jak donosi gazeta, sam proces tworzenia wyniósł studio bagatela 100 milionów dolarów. Do tego dochodzą oczywiście jakieś "drobne" przeznaczone na marketing, których pewnie i tak nikt się nie doliczy. Niezorientowani pewnie nazwą to szaleństwem, ale zarówno Blizzard, jak i samo Activison doskonale wiedzą, że ta inwestycja (raczej prędzej niż później) im się zwróci.
Bo to, że StarCraft II jest hitem wiadomo już teraz przed jego oficjalną premierą. Dlatego jestem pewien, że ani zaporowe ceny, ani jakiekolwiek nieprzychylne opinie nie odciągną fanów od planu zakupu gry, a w dniu debiutu gracze tłumnie stawią się w sklepach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler