StarCraft II: Wings of Liberty (PC)

ObserwujMam (159)Gram (86)Ukończone (85)Kupię (96)

Recenzja gry StarCraft II: Wings of Liberty (PC)


@ 05.08.2010, 12:12

No nareszcie! Po 12 latach od premiery pierwszego Starcrafta, Blizzard Entertainment - który, swoją drogą, od sześciu lat nie wypuścił żadnego samodzielnego tytułu - w końcu uraczył całą armię fanów drugą częścią swojego mega-hitu z 1998 roku.

No nareszcie! Po 12 latach od premiery pierwszego Starcrafta, Blizzard Entertainment - który, swoją drogą, od sześciu lat nie wypuścił żadnego samodzielnego tytułu - w końcu uraczył całą armię fanów drugą częścią swojego mega-hitu z 1998 roku. Jak za pewne jesteście poinformowani, wydany teraz Starcraft 2: Wings of Liberty jest jedynie pierwszym z trzech epizodów składających się na całą historię "dwójki" - na przyszłe przyjdzie nam niestety jeszcze trochę poczekać. Zainteresowani wiedzą również, że każda z tych "podczęści" skupi swoją uwagę tylko na jednej z trzech znanych nam frakcji, a nie wzorem z „jedynki”, na wszystkich. Wings of Liberty zaprezentuje nam więc kolejną wielką wojnę z punktu widzenia Terran, a bliższe spotkanie z Zergami i Protosami (dla niedoinformowanych - są to dwie pozostałe rasy występujące w uniwersum Starcrafta) nastąpi w dwóch kolejnych epizodach trylogii. Niektórym może nie podobać się taki stan rzeczy, ale czuję się zobligowany do postawienia takich osób "do pionu": Wings of Liberty nie potrzebuje bowiem trzech kampanii, bym mógł go uznać za absolutnie rewelacyjnego RTSa, a Blizzard zebrał od mojej skromnej osoby ogromne pochwały!

Zdecydowanie najjaśniejszym punktem Wings of Liberty jest rewelacyjny scenariusz, który dodatkowo dzięki świetnej narracji, pozwoli bez reszty wczuć się w porywający klimat produkcji. Trzeba przyznać, że scenarzyści Blizzarda odwalili kawał dobrej roboty, tworząc wspaniałe, fabularne zaplecze gry. Wszystkie cut-scenki, dialogi między bohaterami, czy nawet odprawy przed misjami, to czysty majstersztyk dzięki któremu wrażenia z poznawania pierwszej części Starcrafta 2 będą dodatkowo spotęgowane! Mógłbym wręcz zaryzykować tezę, że jak do tej pory nie spotkałem się z tak znakomicie ufabularyzowanym RTSem! Wielki pozytyw!



O czym pisałem już we wstępie, pierwszy epizod drugiej części Starcrafta skupia swoją uwagę jedynie wokół rasy Terran, nie dając nam możliwości kierowania plugawymi Zegami i szlachetnymi Protosami (no, może poza małym wyjątkiem, o czym później). Jeśli taki stan rzeczy sprawia, że boicie się o długość gry to wiedzcie, że możecie być całkowicie spokojni: kampania składa się z 26 misji (w tym jedna bonusowa), co jest liczbą bardzo zadowalającą i optymalną. Grając na poziomie normalnym powinniśmy ukończyć całą grę w czasie ok. 20stu godzin (na każde zadanie liczmy średnio 20-30 minut, dodajmy do tego rozbudowane cut-scenki i jeszcze garść innych elementów), co również jest okresem zupełnie odpowiednim. Gdy z kolei znudzimy się kampanią, możemy pobawić się w typowy skirmish i powykonywać nieco zadań dodatkowych, przedłużając tym samym rozgrywkę. Nie mam tu nawet najmniejszych zastrzeżeń!

Rzecz jasna, zmianie uległa oprawa wizualna gry, ale – tu akurat nie ma żadnego szału. Wprawdzie ciężko sobie wyobrazić aby Blizzard nie wprowadził grafiki trójwymiarowej, jednakże fajerwerki to ostatnie czego możecie się po Starcraft 2: Wings of Liberty spodziewać. Ogólnie wszystko jest wprawdzie ładne, estetyczne i dokładne, ale niezbyt wysoka jakość tekstur i miejscami sztampowa animacja dają o sobie znać. Nie pokuszono się też o wprowadzenie możliwości obracania kamery o 360 stopni, ale to akurat uznaję za dobre rozwiązanie – obrót kamery często wprowadza element dezorientacji, a mapy zostały tu skonstruowane tak, by taka opcja była po prostu zbyteczna. Grzechem byłoby jeszcze nie wspomnieć o świetnych projektach jednostek czy choćby plansz, na których rozegramy nasze zadania. Pod tym względem wszystko jest zrobione z finezją i całkowicie zaspokaja moje oczekiwania. Na szczególną uwagę zasługują dodatkowo krótkie, animowane sekwencje filmowe, czasem wyświetlane pomiędzy misjami. Szkoda tylko, że nie "nakręcono" ich ciut więcej...


Screeny z StarCraft II: Wings of Liberty (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbat2008kam   @   15:33, 05.08.2010
Gra jest świetna, ale ocena - jak dla mnie - trochę za niska. No, może za 10 lat przy okazji premiery Starcrafta III dacie wyższą Uśmiech .
0 kudososkarsom   @   21:00, 05.08.2010
Nie możecie oceniać gry ze względu na cenę. To jest najgorsze co można grze zrobić. Ocenić ją za cenę. A co powiecie, że za rok dajmy że, wyjdzie reedycja za 100zł. Już cena jest niższa niż normalnie, a wasza recka pozostanie i ludzie będę czytać, przez co gra straci kilkadziesiąt, może kilkaset osób które kupiły by grę, jednak po przeczytaniu waszej recenzji nie zrobią tego. Następne pretensje zgłaszam co do grafiki. Wcale nie jest przestarzała. Dzięki temu można uruchomić grę nawet na starszym sprzęcie. A jak włączysz na ULTRA to jest PIĘKNIE!!
0 kudosbat2008kam   @   21:55, 05.08.2010
Oskarson, niby racja, ale zastanów się - gdyby taki Tetris kosztował 100 zł, ale zapewniałby Ci mega grywalność itp. a drugi Tetris był trochę słabszy, ale kosztowałby 5 zł, to którego oceniłbyś lepiej? Ocenianie względem ceny jest (w przypadku Starcrafta II) bez sensu - chciałem poprostu wejść w skórę recenzenta Uśmiech .
0 kudosWitcher959   @   00:51, 06.08.2010
I następna znakomita gra Blizzarda! Fakt że cena jest za wysoka chociaż wystarczy uzbierać Uśmiech dla chcącego nic trudnego!
Na pewno ją kupię i to jak w najszybszym czasie!
0 kudosbat2008kam   @   14:10, 06.08.2010
A potem zbieramy kasę na kolejną część Uśmiech I kolejną... A na końcu i tak wrócimy do Starcrafta 1.
0 kudosWitcher959   @   14:27, 06.08.2010
Cytat: bat2008kam
A potem zbieramy kasę na kolejną część Uśmiech I kolejną... A na końcu i tak wrócimy do Starcrafta 1.

Lub Mario Szczęśliwy
0 kudosGalnospoke   @   12:03, 09.08.2010
Cytat: oskarsom
Nie możecie oceniać gry ze względu na cenę.


Moga. Na szczescie moga. Za cene bym dal 6/10 i to maksymalnie.

0 kudosproVee   @   16:52, 14.08.2010
Widziałem gameplay z gry i mnie jakoś nie kusi, żeby sobie kupic tą grę. Lubie strategie, lecz ta mi się za bardzo nie podoba.
0 kudosdami13   @   17:14, 23.08.2010
Blizard przesadził z ceną zwłaszcza że gra została podzielona na 3 ,części które pewnie sprzedadzą znowu po takiej cenie .Jest to zła sytuacja dla tych którzy będą chcieli nacieszy się całą kampanią bo będą musieli kupić aż 3 gry po 200 zł.Blizard na tym zarobi.
0 kudosbat2008kam   @   23:26, 04.09.2010
Tak, tylko że jedna kampania w Starcrafcie II trwa dłużej niż wszystkie kampanie razem wzięte w Starcrafcie 1...
0 kudosSebastianStępień   @   13:11, 13.09.2010
Cytat: dami13
Blizard przesadził z ceną zwłaszcza że gra została podzielona na 3 ,części które pewnie sprzedadzą znowu po takiej cenie .Jest to zła sytuacja dla tych którzy będą chcieli nacieszy się całą kampanią bo będą musieli kupić aż 3 gry po 200 zł.Blizard na tym zarobi.



Bo ja wiem czy taka droga? Mam i gram. Nieograniczony dostęp do społeczności Battle.net to świetna sprawa. Warta zapłacenia tych dodatkowych 100 zł <potem przecież nie ma już żadnego abonamentu>. Do tego świetna kampania, a 29 misji, to prawie tyle co łącznie 3 kampanie z jedynki.

Gierkę udało mi się kupić za 159 zł, <wystarczy poszukać na mieście i nie brać z Empiku za 200 ziko>.

A Blizzard fakt, zarabia na rozbiciu kampanii na 3 części. Wydaje mi się tylko, że wynika to bardziej z rzucenia pierwszej kampanii szybko na rynek, po tym jak się okazało jak długo trwało jej przygotowanie. Za rok grafika w SCII zrobiłaby się naprawdę nieświeża.

A jeśli chodzi o ceny, to na rynek polski gra została puszczona za pół ceny. Nasi zachodni sąsiedzi płacą za nią 60 euro <coś koło 240 zł>. Raczej nie jest sprawą Blizza, że detaliści w Polsce narzucili cholendarne marże, bo zwietrzyli HIT i szybki zysk. Bez marży egzemplarz jest wart koło 120 zł.
0 kudos~patrick~   @   11:53, 23.10.2010
Grafika: 7
Dźwięk: 5 ( jeżeli chodzi o wersję PL Głosy jednostek minus )
Grywalność: 9
Fabuła: 9
Długość Gry : 8
Multiplayer: 9

Ogółem: 9
0 kudosSZYMEZ   @   18:11, 05.01.2013
Właśnie instaluje - mam nadzieję, że będzie warta swojej ceny. Dawno już w klasycznego RTSa nie grałem.
0 kudosMicMus123456789   @   21:34, 05.01.2013
UP: Dziś to jakieś 100zł więc warto pamiętaj, że w dniu premiery 200zł kosztowało, a i tak było warto ;p
Dodaj Odpowiedź