Przyszła kolej na fizykę w grach!
Jak powszechnie wiadomo, fizyka w grach oraz interakcja pomiędzy głównym bohaterem, a otaczającym go światem jest stosunkowo słabo eksploatowanym elementem gier komputerowych i video.
bigboy177 @ 30.06.2009, 22:00
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360
Jak powszechnie wiadomo, fizyka w grach oraz interakcja pomiędzy głównym bohaterem, a otaczającym go światem jest stosunkowo słabo eksploatowanym elementem gier komputerowych i video. Deweloperzy stawiają przedewszystkim na zaawansowaną grafikę oraz możliwie jak najbardziej realistyczny dźwięk, fizyka jest jednak prawie zawsze pomijana lub implementowana w bardzo skromnym stopniu. Sytuacja już wkrótce powinna się jednak zmienić. Koderzy zaczynają dostrzegać potencjał drzemiący w tym właśnie aspekcie gier.
Mike Enoch, główny programista w studio Ruffian Games (odpowiedzialnym za produkcję Crackdown 2), powiedział: "Pomysł symulowania interakcji i konstruowanie świata gier podobnego do naturalnego tworzy wiele okazji do niezwykle wciągającego modelu rozgrywki, w którym gra rozgrywa się w unikatowy sposób dla każdego gracza, a co ważniejsze, możemy samodzielnie wyszukiwać rozwiązania napotkanych problemów, rozwiązania, na które nie wpadł deweloper."
Innym ważnym elementem, na który należy zwrócić uwagę jest uczynienie postaci z gier bardziej ludzkimi, w kwestii poruszania się oraz reagowania na otaczający ich świat. W chwili obecnej jest to bez wątpienia słabo rozwijany czynnik w grach. "Nie chodzi tutaj o najbardziej zaawansowane wyszukiwanie ścieżek, lecz o nadanie postaciom swego rodzaju świadomości. Musimy wzbogacić algorysmy SI o mikro zachowania, z odpowiednią fizyką i właściwym reagowaniem na środowisko." - powiedział George Torres, inżynier oprogramowania.
Czyżby programiści faktycznie zaczęli doceniać potencjał w możliwości destrukcji otoczenia lub bardziej naturalnych zachowaniach postaci w grach...? Te dwie wypowiedzi nie dają jasności w tej kwestii, miejmy jednak nadzieję, że kolejny deweloperzy myślą podobnie i już wkrótce przyjdzie wielka "fizyczna" rewolucja. Komputery i konsole bez wątpienia dysponują mocą potrzebną do odpowiednich obliczeń!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler