Przyszła kolej na fizykę w grach!

Jak powszechnie wiadomo, fizyka w grach oraz interakcja pomiędzy głównym bohaterem, a otaczającym go światem jest stosunkowo słabo eksploatowanym elementem gier komputerowych i video.

@ 30.06.2009, 22:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360

Przyszła kolej na fizykę w grach!

Jak powszechnie wiadomo, fizyka w grach oraz interakcja pomiędzy głównym bohaterem, a otaczającym go światem jest stosunkowo słabo eksploatowanym elementem gier komputerowych i video. Deweloperzy stawiają przedewszystkim na zaawansowaną grafikę oraz możliwie jak najbardziej realistyczny dźwięk, fizyka jest jednak prawie zawsze pomijana lub implementowana w bardzo skromnym stopniu. Sytuacja już wkrótce powinna się jednak zmienić. Koderzy zaczynają dostrzegać potencjał drzemiący w tym właśnie aspekcie gier.

Mike Enoch, główny programista w studio Ruffian Games (odpowiedzialnym za produkcję Crackdown 2), powiedział: "Pomysł symulowania interakcji i konstruowanie świata gier podobnego do naturalnego tworzy wiele okazji do niezwykle wciągającego modelu rozgrywki, w którym gra rozgrywa się w unikatowy sposób dla każdego gracza, a co ważniejsze, możemy samodzielnie wyszukiwać rozwiązania napotkanych problemów, rozwiązania, na które nie wpadł deweloper."

Innym ważnym elementem, na który należy zwrócić uwagę jest uczynienie postaci z gier bardziej ludzkimi, w kwestii poruszania się oraz reagowania na otaczający ich świat. W chwili obecnej jest to bez wątpienia słabo rozwijany czynnik w grach. "Nie chodzi tutaj o najbardziej zaawansowane wyszukiwanie ścieżek, lecz o nadanie postaciom swego rodzaju świadomości. Musimy wzbogacić algorysmy SI o mikro zachowania, z odpowiednią fizyką i właściwym reagowaniem na środowisko." - powiedział George Torres, inżynier oprogramowania.

Czyżby programiści faktycznie zaczęli doceniać potencjał w możliwości destrukcji otoczenia lub bardziej naturalnych zachowaniach postaci w grach...? Te dwie wypowiedzi nie dają jasności w tej kwestii, miejmy jednak nadzieję, że kolejny deweloperzy myślą podobnie i już wkrótce przyjdzie wielka "fizyczna" rewolucja. Komputery i konsole bez wątpienia dysponują mocą potrzebną do odpowiednich obliczeń!

Sprawdź także:
Crackdown 2

Crackdown 2

Premiera: 06 lipca 2010
XBOX 360

Microsoft zwykł nie porzucać swych zasłużonych tytułów. Oto sequel jednej z ciekawszych gier akcji ostatnich lat. Jej wyjątkowość podkreślana była przez zastosowanie styl...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?