Sniper: Ghost Warrior 3 (PS4)

ObserwujMam (5)Gram (1)Ukończone (3)Kupię (5)

Sniper: Ghost Warrior 3 (PS4) - recenzja gry


@ 25.04.2017, 19:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

CI Games celowało w FPS z najwyższej półki. Niestety coś poszło nie tak. Nie mamy do czynienia z grą beznadziejną, ale mocno przeciętną. Szkoda ze względu na zmarnowany potencjał.

Pamiętam jeszcze pierwszą zapowiedź Sniper: Ghost Warrior 3 – robiła bardzo dobre wrażenie. Twórcy chwalili się otwartym światem, wyciągnięciem wniosków z poprzednich pomyłek, ciekawą kampanię singlową oraz multiplayerem. Po premierze okazuje się, że praktycznie niczego nie udało się spełnić wedle pierwotnych założeń. Gra wygląda po prostu tak, jakby autorzy mieli zdecydowanie za mało czasu, ewentualnie zbyt skromny budżet, by zrealizować to, co wykombinowali. Potencjał był, nie został natomiast odpowiednio wykorzystany.

Pierwsze obawy dotyczące przedsięwzięcia pojawiły się w mojej głowie już podczas scenki stanowiącej prolog. Natychmiast w oczy rzucił mi się drętwy dialog pomiędzy postaciami i przeciętna oprawa wizualna. Trochę zaskoczony byłem również długim czasem wczytywania. Jak się okazało niebawem, nie były to pełne możliwości tytułu. Po prologu przeniesiony zostałem na mapę właściwą, a tam loading był jeszcze dłuższy. Wpakowanie wszystkiego do pamięci PlayStation 4 trwało mniej więcej 5 minut. Przy pierwszym uruchomieniu siedziałem przy ekranie, przy kolejnych odchodziłem od konsoli, aby zająć się czymś innym.

Każdy loading dobiega jednak wreszcie końca. W przypadku Sniper: Ghost Warrior 3 moim oczom ukazała się wówczas całkiem estetycznie wykonana wirtualna Gruzja. Fajnie przygotowana roślinność, niezłe modele broni. Prezentuje się to nie najgorzej, ale wyłącznie pod warunkiem tego, że nie przyglądamy się zbyt dokładnie detalom. Po bliższej inspekcji, a także po rozegraniu kilku zadań w oczy zaczynają się rzucać różne niedociągnięcia.

Makabrycznie, na ten przykład, prezentują się tła. Chodzi mi o te unoszące się ponad horyzontem, rzecz jasna. Nie są to bowiem tła przygotowane z wykorzystaniem trójwymiarowych modeli, ale płaskie obrazy, poruszające się wzajemnie, kiedy my sami zmieniamy położenie. Z daleka całość trzyma poziom, ale kiedy skorzystamy z optyki snajperki (co ma tu miejsce dość często) na wierzch wychodzi makabryczna jakość zastosowanej grafiki. Wystarczyłoby ją co prawda skalować, ale deweloperzy nie zdecydowali się na takie posunięcie.

Kiepsko z bliska prezentują się w sumie prawie wszystkie tekstury. Napisałem prawie, bo są wyjątki. Drzewa nie wyglądają źle. Całkiem nie najgorzej patrzy się też na broń niesioną przez głównego bohatera. Nie jest tak, że wszystko straszy. Niestety dobre wrażenie szybko znika, kiedy widzimy prawie całkowicie niedopracowaną mimikę twarzy rozmawiających postaci, dziwne animacje wspinaczki (szczególnie przesuwania się po półkach skalnych oraz zeskakiwania w dół) i przeróżne inne kurioza.

Tak pięknie było na screenach...

Tak jest w faktycznej grze...

Na tym niestety narzekanie się nie kończy. Nie chcę tu jeszcze bardziej pogrążać inżynierów odpowiedzialnych za użycie silnika graficznego (potężnego Cry Engine 3, przy okazji) oraz osób w dziale kontroli jakości, bo to może nie być ich wina, że bugów i glitchy wszelkich jest tu zatrzęsienie. Mieli być może bardzo mało czasu i dlatego wiele rzeczy wygląda jakby je rozpoczęto (animacje przeładowania), ale nie skończono. Możliwe, że to samo da się napisać na temat osób, które przygotowywały kwestie merytoryczne, ale im także niestety musi się oberwać.


Screeny z Sniper: Ghost Warrior 3 (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   10:10, 26.04.2017
Odnoszę wrażenie, że nie uczą się na błędach.
0 kudosBubtownik   @   10:18, 26.04.2017
Grałem w poprzednie dwa Snipery i mi się podobały. Tylko właśnie nabyłem je w koszu w Biedronce za 10-20zł. Ze SGW3 pewnie też tak będzie bo z tego co czytam to wyszło "trochę" słabo, a do tego multi ma być we wrześniu. Szkoda, ale jak widać prawie każda gra od CI nie jest arcydziełem tylko co najwyżej średniakiem z ocenami 5-6/10, a dalej robią gry. Widocznie to im się opłaca i gra się jakoś sama spłaca. Bo gdyby było inaczej już dawno przestali by istnieć. To jest zabawne bo takie CI robi średnie średniaki (jak to brzmi Pokręcony ) a np. taki Reality Pump po jednej nieudanej grze (Raven Cry) upadli. Dziwne Uśmiech
0 kudosdabi132   @   10:19, 26.04.2017
Cytat: ElPolaco
Na pewno w końcu kupię. Ale za 2-3 lata, jak będzie do dostania za 20 zł...

Myślę, że aż tak długo nie trzeba będzie czekać żeby cena spadła. Obstawiam maksymalnie rok i grę będzie można nabyć za ok. 20 zł.
Co do braku trybu multiplayer, nie wiem czy jest sens robić go do tej gry, bo szybko serwery zaczną świecić pustkami.
0 kudosElPolaco   @   13:04, 26.04.2017
Cytat: Bubtownik
Szkoda, ale jak widać prawie każda gra od CI nie jest arcydziełem tylko co najwyżej średniakiem z ocenami 5-6/10, a dalej robią gry. Widocznie to im się opłaca i gra się jakoś sama spłaca. Bo gdyby było inaczej już dawno przestali by istnieć. To jest zabawne bo takie CI robi średnie średniaki (jak to brzmi Pokręcony ) a np. taki Reality Pump po jednej nieudanej grze (Raven Cry) upadli. Dziwne Uśmiech


Czytałem kiedyś długi wywiad bodajże z Tymińskim, którym wskazywał, że ich filozofią jest robić tanio sporo gier "kioskowych" i wychodzić na swoje. O ile miało to jednak rację bytu przy produkcjach typu Terrorist Takedown (swoją drogą - grałem i całkiem niezła Dumny ), które faktycznie pochłaniały mniejsze środki, o tyle przy "super produkcji" za X mln dolarów wtopa może się gorzej skończyć. Tutaj sprzedaż musi być zdecydowanie wyższa, żeby zwrócić koszty produkcji, a tym bardziej żeby przynieść zyski,
1 kudosguy_fawkes   @   13:18, 26.04.2017
Ja nie jestem kompletnie zaskoczony jakością finalnej gry i szczerze mówiąc dziwię się ludziom, którzy po raz kolejny dali się nabrać CI Games. W zeszłym roku spróbowałem dema na WGW czy PGA i choć do premiery było niby jeszcze sporo czasu, nie zmieniło się nic. Demo było drętwe i jak widzę, pełna gra też. Tematyka zapewne pozwoli sprzedać trochę kopii gry, ale ja poczekam na solidne przeceny.
1 kudosshuwar   @   13:39, 26.04.2017
Atutem CI jest chyba jedynie to, że gier typu Sniper jest jak na lekarstwo.
Osobiście czekam jedynie na sensowną cenę Sniper Elite 4.
0 kudossebogothic   @   19:06, 26.04.2017
Najlepsze jest to, że pracownicy City Interactive podszywają się pod zwykłych użytkowników i zachwalają grę: https://steam(...)51165675

Użytkownik o nicku slize86 podszywał się pod recenzją na GOLu pod zwykłego gracza i zachwalał niemalże każdy element Snipera 3.

"Dyszki" od świeżych użytkowników metacritica też raczej nie są przypadkowe: https://www.metacritic.com/user/andem https://www.metac(...)jaszczep https://www.metac(...)ornado09 https://www.metacritic.com/user/gwitko https://www.metac(...)Meryjane https://www.metac(...)moto1982 https://www.metac(...)/GregWaw https://www.metacritic.com/user/doob

Przypomina się Raven's Cry i podbijanie średniej ocen na Steamie przez pracowników TopWare.
0 kudosurban1212   @   19:40, 26.04.2017
To jest żenada..tylko takie słowo Mi się ciśnie na myśl...
0 kudosshuwar   @   08:21, 27.04.2017
Cytat: TheCerbis
To jest śmieszne...

Cytat: urban1212
To jest żenada..tylko takie słowo Mi się ciśnie na myśl...

No właśnie, to nie jest śmieszne, to żenujące, niskie, płytkie, strzał w stopę Dumny
0 kudosTheCerbis   @   13:46, 27.04.2017
Tak śmieszne, że żenujące i nieśmieszne. Dumny
0 kudosshuwar   @   17:07, 27.04.2017
A widzisz, bo jakbyś lubił FarCry'a, to i SGW3 by Ci się spodobał Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   16:25, 28.04.2017
A widzisz, pewnie tak...
Ale zaraz, ja lubię Far Cry'a. W takim razie dobrze, że CI nie widzi tej herezji z mojej strony. Konsternacja
0 kudospawelecki96   @   12:17, 02.05.2017
Szkoda, ale po poprzednich odsłonach Snajpera nie liczyłem na nic innego Dumny CI Games powinno się trzymać daleko od FPSów, bo jak na razie jedyne co im wyszło, to Lords of the fallen.
0 kudosmrPack   @   12:33, 02.05.2017
Cytat: pawelecki96
Szkoda, ale po poprzednich odsłonach Snajpera nie liczyłem na nic innego Dumny CI Games powinno się trzymać daleko od FPSów, bo jak na razie jedyne co im wyszło, to Lords of the fallen.
Nie do końca im wyszło, bo za LotF odpowiedzialne było w większości niemieckie studio Deck13. Tak właściwie CI Games jako developer utrzymuje ciągle stały poziom w tworzeniu gier Dumny
Dodaj Odpowiedź