Kolejne tytuły ekskluzywne pokazują, że PLAYSTATION 3 jest naprawdę świetnym sprzętem do tworzenia gier. Infamous nie jest w tym przypadku wyjątkiem. Ekipa ze studia Sucker Punch bardzo dobrze wykorzystała moc konsoli, a dzięki temu stworzony na potrzeby gry świat pełen jest życia. Wszędzie widzimy mieszkańców metropolii, jeżdżą tysiące samochodów, budynki są pełne detali, a efekty świetlne prezentują się wręcz idealnie. Wreszcie mamy do czynienia z miastem, w którym struktury nie są płaskimi pudełkami obłożonymi teksturami. Wspinając się na jakiś budynek widzimy przerwy między cegłami, wystające parapety, przykręcone do murów rury itd. Ilość detali jest oszałamiająca. Co ważniejsze, nie ma praktycznie żadnych zwolnień w płynności generowanej animacji. Okazyjnie widać, że ilość klatek potrafi delikatnie spaść, aczkolwiek wspominam o tym tylko dlatego ze względu na powinność recenzencką. Spadek jest najczęściej bowiem tak drobny, że ciężko go zauważyć.
Oczywiście nie tylko świat gry jest przygotowany z tak dużą dbałością o szczegóły. Pozostałe elementy graficzne, takie jak modele postaci, wygląd samochodów, animacja oraz wszelkie efekty specjalne prezentują się równie dobrze. Jedynie animacja niektórych ruchów głównego bohatera wygląda dziwnie, wspomniałem jednak wcześniej, iż nie jest to spowodowane brakiem kunsztu grafików, lecz wymogami zarzuconymi przez mechanikę rozgrywki. Drobnym minusem jest też efekt popup, czyli pojawiające się z nikąd elementy otoczenia. Nie jest to na szczęście bardzo dokuczliwe!
Dźwięk, z wyłączeniem jednego elementu również opracowano wspaniale. Muzyka pogrywająca w tle nadaje zabawie rozpędu i dba o to, by poziom adrenaliny cały czas przekraczał wartość spoczynkową. Podobnie zresztą jest w przypadku sugestywnych efektów specjalnych oraz idealnego wykorzystania dźwięku przestrzennego. Niestety nie wszystko jest równie dobre. Wspomniany wcześniej, nie do końca dobrze zrealizowany aspekt dźwiękowy gry, to polska wersja językowa! Nie rozumiem dlaczego firma Sony nie dała nam do wyboru dwóch wersji językowych jak to było w przypadku Killzone 2. Głosy nagrane przez rodzimych aktorów, jak zwykle brzmią sztucznie i nie pasują do pozostałych elementów gry. Można powiedzieć, że nie jednokrotnie zabijały one całkowicie przyjemność z zabawy!
Infamous całkowicie spełnił moje oczekiwania. Gra jest bardzo dobrze skonstruowana, przemyślana i pozbawiona błędów. Widać, że Sucker Punch wiedziało co robi i miało wystarczająco dużo czasu, umiejętności oraz funduszy by swoją wizję wprowadzić w życie. PLAYSTATION 3 ma kolejny smakowity kąsek, dla którego warto kupić konsolę!
Genialna |
Grafika: Silnik graficzny Infamous sprawuje się bardzo dobrze. Generowana przez niego oprawa wizualna pokazuje, że PS3 ma wciąż wiele asów w rękawie. |
Świetny |
Dźwięk: Gdyby nie beznadziejna polska wersja językowa dałbym 9, a tak niestety jestem zmuszony zaniżyć punktację. Szkoda, bo oryginalne głosy brzmią o wiele lepiej! |
Genialna |
Grywalność: Nawet po kilkunastu godzinach zabawy wciąż mam ochotę wracać do Infamous. Takich gier na rynku nie ma wiele! |
Genialne |
Pomysł i założenia: Koncepcja Infamous jest świeża i wciągająca. Widać, że ekipa odpowiedzialna za stworzenie gry robiła to z pasją. |
Genialna |
Interakcja i fizyka: Można robić wszystko na co tylko mamy ochotę. Świat jest żywy i odpowiednio reaguje na nasze poczynania. |
Słowo na koniec: Jedna z najlepszych gier typu „sandbox” na rynku oraz idealna pokusa do zakupu PS3! |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler