Po pierwsze realizacja inwentarza jest nieco chaotyczna i wymaga czasu na przyzwyczajenie się. System obsługi postaci jest bardzo rozbudowany, a ilość dostępnych ekranów sprawia, że łatwo się zakręcić. Dopiero po kilku godzinach zabawy potrafiłem skutecznie wykorzystywać wszystkie dostępne elementy interfejsu.
Drugim wkurzającym rozwiązaniem, a może bardziej ograniczeniem jest ciągłe wczytywanie informacji. Kiedy wchodzimy do jakiegoś wnętrza pojawia się ekran wczytywania i czekamy kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt sekund na kontynuację zabawy. Gdy zwiedzamy większą ilość zamkniętych przestrzeni ciągłe doczytywanie danych jest lekko mówiąc denerwujące. Szczególnie, że gra potrafi co jakiś czas wywalić do systemu, nie wyświetlając przy tym żadnego komunikatu, a najczęściej dzieje się to podczas doczytywania nowych elementów.
Na koniec, warto jeszcze wspomnieć o klockach znalezionych w dialogach. Otóż niejednokrotnie wiadomości, które udało nam się już pozyskać, zdobywamy jeszcze raz od innej osoby, a nasz Wiedźmin prowadzi rozmowę w taki sposób jakby pierwszy raz słyszał o danej rzeczy, wydarzeniu lub osobie. Nie przeszkadza to co prawda w zabawie, szkoda jednak, że w tak dobrze opracowanej grze znaleźć można takie niedociągnięcia.
Wiedźmin śmiga na silniku graficznym, stworzonym przez firmę BioWare na potrzeby Neverwinter Nights. Choć narzędzie jest stosunkowo zaawansowane i pozwala tworzyć prawdziwie rozbudowane gry RPG, to jednak widać w nim znak czasu. Generowana przez niego oprawa wizualna jest ładna i szczegółowa, niestety nie wszystko wygląda równie dobrze. Modele potworów oraz ludzi prezentują się świetnie, podobnie wygląda cały przygotowany na potrzeby programu świat, niestety efekty świetlne, cząsteczkowe oraz inne bajery nie są już tak wspaniałe. Po kilku godzinach zabawy w oczy rzuca się także mała różnorodność modeli postaci niezależnych. W kółko rozmawiamy z takimi samymi ludźmi, bardzo często widzimy również grupkę trojaczków lub też czworaczków stojących obok siebie. Ja rozumiem, że w tamtych czasach ludzie wyglądali podobnie, jest to jednak lekka przesada. Podobnych niedociągnięć nie znajdziemy na szczęście w oprawie dźwiękowej.
Firma CD Projekt RED poświęciła mnóstwo czasu na przygotowanie klimatycznej muzyki, sugestywnych efektów specjalnych oraz profesjonalnie nagranych dialogów. Głosy podłożone pod wirtualne postaci należą do wielu słynnych polskich aktorów, co z jednej strony jest godne pochwały, aczkolwiek z drugiej, część graczy może mieć problemy z przeskoczeniem wizerunków z nimi kojarzonych. Pozostaje im mieć nadzieję, że w miarę progresji w grze wszelkie skojarzenia prysną.
Podsumowując, Wiedźmin to zdecydowanie najlepsza Polska produkcja. Jest to gra, która powinna bez problemu wpisać się w karty wirtualnej historii i stanowić idealny wzorzec dla kolejnych gier RPG. CD Projekt RED odwalił kawał dobrej roboty i należy im się za to pochwała!
Świetna |
Grafika: Piękny, rozbudowany świat, animacje stworzone przy pomocy techniki Motion Capture, progresja dnia i nocy oraz dynamicznie zmieniająca się pogoda. Wszystko to czyni z Wiedźmin jedną z ładniejszych gier na rynku! |
Genialny |
Dźwięk: Wspaniała muzyka, wiele efektów specjalnych oraz profesjonalnie nagrane dialogi. Dla niektórych problemem może być kojarzenie głosów z określonymi rolami aktorów. |
Genialna |
Grywalność: Ogromny świat i pełna zadań fabuła oferują mnóstwo godzin dobrej zabawy. |
Genialne |
Pomysł i założenia: |
Genialna |
Interakcja i fizyka: |
Słowo na koniec: Choć gra nie jest doszlifowana w każdym aspekcie, to jednak zdecydowanie warto posiadać ją w swej kolekcji! |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler