Guild Wars 2 (PC)

ObserwujMam (52)Gram (21)Ukończone (7)Kupię (52)

Guild Wars 2 (PC) - recenzja gry


@ 13.09.2012, 17:19
Wojciech "Raaistlin" Onyśków


Ogromny świat, po jakim przychodzi nam wędrować, zachwyca swoim pięknem i przemyślanym projektem. Górzyste tereny nornów to lokacje dla zatwardziałych wojowników, którym niestraszny jest mróz i śnieg. Nieopodal leżą piękne krainy, z rozpościerającym się morzem i szalejącymi piratami. Na zachód natomiast leżą ciężkie i wymagające tereny charrów, którzy, swoją drogą, charakterem wygrywają z resztą ras. Świat jest ogromny, a jego zwiedzenie zajmuje mnóstwo czasu. Co najważniejsze, etapy startowe również możemy wybrać, korzystając z sieci teleportów. Jeżeli zatem nie podoba się nam dana kraina startowa, nic nie stoi na przeszkodzie, aby ją opuścić i spróbować swoich sił gdzie indziej. Same lokacje natomiast zachęcają graczy do ich maksowania. Za odkrycie wszystkich punktów widokowych, wykonanie zadań, zwiedzenie strategicznych miejsc i wykonanie wszystkich wyzwań czekają profity ukryte w radośnie podskakującej skrzyneczce. W taki sposób ogromny świat Guild Wars 2 wykorzystuje swój potencjał, oferując masę atrakcji.

Guild Wars 2 (PC)

Nie gorzej prezentuje się tryb PvP, podzielony na dwie zasadnicze sekcje. Jedną z nich są klasyczne areny, na których ścierają się grupy przeciwników. Postać gracza zostaje w tym miejscu automatycznie awansowana do maksimum, a na bazarze każdy sprzęt możemy dostać za darmo. Oczywiście przywileje te znikają po opuszczeniu lokacji, acz rozwiązanie takie daje możliwość spróbowania swoich sił w walce nawet początkującym graczom. Druga sekcja, znacznie ciekawsza, oferuje zmagania trzech serwerów na specjalnie do tego przygotowanej, ogromnej mapie. Gracze mogą tutaj przejmować zamki, zdobywać wieże, szturmować pozycje wroga, odcinać go od dostaw i dbać o swoje surowce… Początkowy ogrom możliwości po prostu przeraża. Tutaj również poziom postaci zostaje sztucznie zawyżony do maksymalnego, jednak broń pozostaje taka, jaką zdobyliśmy podczas zwykłych przygód. Aktualnie walka wygląda tak, że gracze zbierają się w wielkie oddziały, zwane potocznie zergiem i szturmują pozycje wroga, wykorzystując przewagę liczebną. Na zaawansowane taktyki jest jeszcze za wcześnie, jednak już widać potencjał tego trybu. Zorganizowana gildia potrafi w kilka osób skutecznie utrzymać twierdzę, wykorzystując do tego bonusy wynikające z przejęcia fortecy.

Przejdźmy jednak do najważniejszej kwestii, jaką są mikro-transakcje. W tym aspekcie ArenaNet spisała się na medal. Do kupienia za realne pieniądze są zazwyczaj dodatkowe stroje, które wpływają jedynie na walory wizualne bądź też specjalne boosty, dające dopakowanie zdobywania doświadczenia, czy też punktów karmy. Nic, co by dało realną przewagę na polu walki, po prostu pewne ułatwienia dla leniwych. I co najważniejsze, klejnoty, które symbolizują walutę mikro-transakcyjną, można kupić także za złoto zgromadzone w grze. Jeżeli ktoś się uprze, to nawet upgrade do edycji kolekcjonerskiej kupi za pieniądze zainkasowane podczas wojaży w Tyrii. Idealny model transakcyjny? Przekonamy się za kilka miesięcy, gdy ArenaNet będzie musiała za coś żyć. Aktualnie faktycznie pieniądze wydajemy tylko raz, na pudełko z grą. Później możemy się bawić do woli, a żadne aspekty gry nie są ograniczone, ani nie wymagają dodatkowej opłaty.

Guild Wars 2 (PC)

Graficznie jest bardzo dobrze, jeżeli weźmiemy pod uwagę ogromny świat. Niektóre widoki autentycznie zapierają dech w piersi i zmuszają zmęczonego wędrowca do zatrzymania się na chwilę, w celu zaczerpnięcia powietrza i podziwiania horyzontu. Co najważniejsze, Guild Wars 2 działa bardzo dobrze nawet na trzyletnim laptopie (sprawdzane – oczywiście na minimalnych, ale zawsze można grać). No dobra, w World vs World nie pogramy, bo tam ilość graczy skutecznie zmusza optymalizację do kapitulacji, ale całą resztę spokojnie zwiedzimy. Muzyka została nagrana przez prawdziwą orkiestrę, co podkreśla dramatyczne momenty na ekranie i uspokaja, gdy niezbyt dużo się dzieje. Soundtrack jest na tyle dobry, iż postanowiono wydać go jako osobny album. I wcale nie dziwię się takim zagraniem.

Guild Wars 2 z pewnością można nazwać potężną ewolucją. Ale czy rewolucją? Tutaj mimo wszystko nie byłbym wielkim optymistą. Gra wykorzystuje wszystko, co najlepsze w MMO, pozbywając się jednocześnie uporczywych i niezbyt przyjemnych elementów, które po prostu nudzą w innych produkcjach. ArenaNet znalazła złoty środek i coś czuję, że będzie się w niego jeszcze bardziej wbijać. Pierwsza część doczekała się licznych rozszerzeń, być może i w tym przypadku będzie podobnie? Ja, tymczasem, uciekam do Tyrii…


Długość gry wg redakcji:
0h
Długość gry wg czytelników:
93h 45min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Jak na standardy MMO, jest idealnie. Ogromny świat został przedstawiony w ładnych barwach, zapewniając graczom wiele pięknych widoków.
Genialny Dźwięk:
Żywa orkiestra nagrała niesamowity soundtrack, który idealnie sprawdza się podczas gry.
Genialna Grywalność:
Guild Wars 2 wciąga na długie godziny, co powinno być wystarczającą rekomendacją grywalności.
Genialne Pomysł i założenia:
Pełnoprawne MMO za jednorazową opłatą, bez miesięcznego abonamentu? Pomysł szalony, ale jakże skuteczny!
Genialna Interakcja i fizyka:
Interakcja pomiędzy graczami jest bardzo duża. Gra wręcz premiuje zachowania kooperacyjne.
Słowo na koniec:
ArenaNet odwaliła kawał dobrej roboty, wydając na świat MMO, które na długi czas będzie panowało w swojej dziedzinie.
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Guild Wars 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosradziu1980   @   20:23, 14.09.2012
Rzeczywiście dwójka dużo odbiega od jedynki.Graficznie fabularnie.Co jeszcze fajnego to questy w wodzie .Gratulacje!Tylko czemu że tak późno w Niemczech już w kwietniu mogłem zagrać,a u nas jak zwykle dupa!!!
0 kudosLucas-AT   @   20:27, 14.09.2012
Mogłeś zagrać w betę, nie pełną wersję.
0 kudosMicMus123456789   @   14:53, 15.09.2012
Po becie wiedziałem, że gra będzie cudo itd ;p Szkoda tylko, że póki co nie wiadomo nic o wersji PL.
0 kudosSzymono111   @   19:56, 17.09.2012
Pomimo kilku drobnych wad,gra na prawdę miażdży każdego przeciętniaka z tego gatunku. Oczywiście nie ma do Wow-a startu(a po dodatku odfrunie daleko),lecz jeśli ktoś nie lubi konkretnie dzieła studia Blizzard,to Guild Wars 2 jest idealnym wyborem.
0 kudosRaaistlin   @   23:33, 17.09.2012
Nie ma do WoWa startu? Ekhm, Guild Wars jest jakby z innej bajki... Lepszej bajki... No i darmowej bajki (jednorazowej opłaty wstępnej nie liczę, wszak WoW też takową pobiera)
0 kudoskrzysiek98765   @   21:30, 18.09.2012
Mam do was pytanie słyszał ktoś o wersji PL Guild Warsa 2?
0 kudosMicMus123456789   @   21:38, 18.09.2012
Z tego co ja wiem na chwilę obecną można o niej zapomnieć.
0 kudosLysander   @   22:35, 18.09.2012
Cytat:
Nie ma do WoWa startu? Ekhm, Guild Wars jest jakby z innej bajki... Lepszej bajki... No i darmowej bajki (jednorazowej opłaty wstępnej nie liczę, wszak WoW też takową pobiera)


Innej bajki ? Tak. Lepszej Bajki ? Zależy kto co woli Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   21:11, 23.09.2012
Cytat: DevMat
Gdzieś czytałem, że pierwszy gracz dobił do maksymalnego levela w dwa dni, jak dla mnie trochę kpina


Tylko, że on tworzył przedmioty. Materiały mu znosili i expił, tylko takie coś to nie gra więc nie patrz na to.
0 kudosstonekamyk   @   09:57, 27.09.2012
Cytat: DevMat
Kolejne co mi ni odpowiada to to, że na PvP każdy jest równy. No kurde chcesz być dobry to się staraj a nie staraj a nie bierz za darmo.
Jak na razie dalej zostaje przy wowie i czekam na kolejnego jego pogromce Uśmiech

Wiesz ty chyba nie rozumiesz tego ;P każdy kto uważa się za dobrego gracza i bazuje tylko na itemkach jest lama a nie graczem pvp, w GW2 liczy skill a nie farma, i sam sobie przeczysz, chcesz być dobry to trenuj walcz jak najwięcej w końcu dojdziesz do odpowiednich umiejętności, doświadczenia i wprawy w pvp
0 kudosseshs   @   00:17, 10.11.2012
I jak po takim czasie od premiery wygląda gra?
W internecie znajduje komentarze że jest to gra dla niedzielnych graczy, tak jak wyżej już wspomniano, że z czasem będzie ubywać coraz więcej osób, ludzie po wbiciu maksymalnego poziomu mówią że nie ma co robić i powiewa trochę nudą>> a jeśli chodzi o wvwvw to podobno jest tam więcej biegania niż walki Dumny
Jest aż tak nudno?
0 kudosMicMus123456789   @   10:06, 10.11.2012
UP: Mało Ci jeszcze MMO? ;p
0 kudosseshs   @   13:26, 11.11.2012
Mało to nie Dumny tych mmo nie brakuje jednak nie oferują one niczego "przebojowego", brakuje im tego czegoś co miało lineage2 8 lat temu kiedy się w to zaczynało grać Dumny
0 kudosdragiomaster   @   14:26, 23.11.2012
Guild Wars 2 okazałaby się idealną grą dla mnie, gdyby nie mocno okrojone ramy czasowe, w których mogę grać. Sposób rozgrywki jednak wpływa pozytywnie na odczucie i nawet grając samemu mamy ogrom rzeczy do robienia przemierzając Świat.
Jednak podejrzewam, że gra w stałej grupie dawałaby o wiele więcej radości, niż gra solo.
Mimo małego doświadczenia w tej grze, dąłbym jej na obecną chwilę mocne 7/10 dla gry solo i spokojnie 9/10 do gry z co najmniej 1 osobą w drużynie.
0 kudosTUKANISKO74   @   01:06, 14.04.2020
2020r a GW2 ma sie dobrze a po wydaniu 2-go dodatku PoF rozkwitła mimo mniejszych lub większych perturbacji. Widzę, że nikt tu nic nie pisze a przecież wiele się zmieniło w GW2 od ostatniego tu zamieszczonego komentarza. mówiąc szczerze dziś trzeba zrobić kolejną recenzje aby zamieścić w niej wszystkie zmiany i najbliższe plany co do gry.
Powiem tylko tyle... bywa tak, że nawet na Meta eventach ( czyli na najtrudniejszych i najdłuższych eventach jakie są otwarte w grze ) ubicie bossa trwa max 5 min - tyle jest luda Uśmiech zapraszam serdecznie do grania tym bardziej, że podstawka jest za free Uśmiech
Dodaj Odpowiedź