Cities in Motion (PC)

ObserwujMam (16)Gram (4)Ukończone (3)Kupię (3)

Cities in Motion (PC) - recenzja gry


@ 14.03.2011, 13:58


Ciekawie wygląda również kwestia budowania metra. Oczywiście, jak to metro - jego tory mogą przebiegać pod ziemią. Podziemne metro wiąże się jednak z dużymi kosztami, wobec czego, nic nie stanie na przeszkodzie by jakąś część linii pociągnąć „na świeżym powietrzu”. Tu czekają nas dwie alternatywy: tory możemy kłaść tak, by przylegały bezpośrednio do gruntu, a w razie potrzeby, wybudować ponad-uliczne estakady, zupełnie niezależne od ruchu „naziemnego”. Gdy z kolei finanse nam na to pozwolą, konwencjonalne środki transportu zastąpimy czymś bardziej wyszukanym, jak łodzie i helikoptery. Wyraźnie widać, że jest w czym wybierać!

Należy tutaj dodać, że wszystkie środki transportowe (i to bez względu na ich gatunek), są określone przez zespół specyfikacji. Przede wszystkim, na każdy z nich składają się takie cechy, jak liczba pasażerów jaką naraz może pomieścić, prędkość poruszania się, czy także atrakcyjność przewozową (oczywistym jest, że helikopter będzie znacznie bardziej atrakcyjny niż zwykły autobus) oraz odporność pojazdu na uszkodzenia. Zdecydujemy też o tym, jaki model danego środka transportowego zakupimy dla danej linii, zwracając uwagę właśnie na wymienione wyżej cechy (istotne jest oczywiście uwzględnienie indywidualnych właściwości linii, do której owy pojazd zostaniemy przydzielony).

!—z2--!

Jednak Cities in Motion zawiera znacznie więcej możliwości niż tylko wzbogacanie miasta o nowe linie transportowe. Przygotowano dość duże zaplecze ekonomiczne, uwzględniające np. takie czynniki, jak: koszty paliwa i elektryczności, poziom światowej gospodarki, czy też procentową ilość mieszkańców poruszających się własnymi samochodami. Przydatne jest więc analizowanie tych wykresów i orientowanie się w przedstawionych na nich kwestiach. Oprócz tego, konieczne jest także zwracanie uwagi na poziom zadowolenia klientów ze świadczonych przez naszą firmę usług. Wpłyniemy na to np. poprzez ustalanie odpowiednich cen biletów, inwestowanie w utrzymanie przyzwoitego stanu zarówno środków transportowych, jak i przystanków, tudzież zapewnienie klientom krótkiego czasu oczekiwania na przejazd. Ważna jest w tym wszystkim organizacja kampanii reklamowej (możemy wybrać, czy ma być to kampania w radio, w telewizji, na bilbordach, etc), która również pozytywnie nastroi na nasze przedsiębiorstwo wybraną społeczność lokalną. Wszystko to wiąże się, rzecz jasna, z niemałymi wydatkami, w związku z czym może okazać się niezbędne wzięcie pożyczki w banku. Musimy przy tym zdecydować o jej rozmiarze, o wielkości rat w jakich będziemy ją spłacać i okresie na jaki owy dług zaciągniemy. Jak widać, możliwości jest całkiem sporo, ale co ważniejsze – są to wszystko opcje czytelne i nie przytłaczające gracza.


Screeny z Cities in Motion (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosGilberto   @   14:18, 14.03.2011
Bardzo lubię takie gierki, chyba się skuszę! Dobra recka, i jak Zidan wystawił taką ocenę, to pewnie jest nie głupia Szczęśliwy
0 kudosSpiki   @   19:02, 14.03.2011
Hmm ciekawy tytuł. Przy najbliższej okazji kupię :]
0 kudosAndero   @   16:40, 26.03.2011
Lubie takie gierki tylko szkoda że jestem spłukany to bym pobiegł do empiku. A spłukany jestem dlatego że kupiłem anno 1400 gorąco polecam. Uśmiech