Two Worlds II (PC)

ObserwujMam (205)Gram (84)Ukończone (68)Kupię (68)

Two Worlds II (PC) - recenzja gry


@ 02.12.2010, 14:41


Two Worlds II w niczym nie ustępuje konkurencji również na gruncie oprawy audio-wizualnej. Graficznie, produkcja prezentuje się doprawdy wyśmienicie, racząc gracza bardzo dobrymi i szczegółowymi teksturami, rewelacyjną grą światło-cieni (zarówno w dzień jak i w nocy) i co najważniejsze – wspaniale wykreowanym, barwnym światem (o czym zresztą już wspominałem). Świetne wrażenie robią różnorakie detale, jak choćby roślinność uginająca się pod naciskiem naszego ciała, czy też falująca na wietrze trawa sawanny. Wprawdzie mógłbym dopatrzyć się kilku wpadek w zakresie animacji, ale raczej nie są zbyt odczuwalne, a całokształt chwilami robi wręcz piorunujące wrażenie! Nie inaczej ma się oprawa dźwiękowa. Na każdym kroku słychać klimatyczne i niezwykle przyjemne dla uszu kompozycje. Tu także ciężko do czegokolwiek się doczepić. Może poza lekko drętwymi nagraniami lektorów – ale z pokreśleniem na „lekko”.

Mimo, że produkt jest świetny, Two Worlds II nie ustrzegł się garści niedoróbek, a na domiar złego - niedoróbek dość banalnych. Pierwsze co rzuca się w oczy, to chaotyczne i nieuporządkowane okno inwentarza, praktycznie uniemożliwiające jego sensowne przeszukiwanie. Co gorsze, nie zaimplementowano możliwości przenoszenia za jednym zamachem wszystkich posiadanych egzemplarzy danego przedmiotu, w związku z czym jesteśmy zmuszeni np. do sprzedawania ich sztuka po sztuce… wyobraźcie więc sobie co się dzieje, gdy mamy czegoś w ilości „100”. Jakiś absurd… Podobnie sprawa tyczy się dziennika misji, który okazuje się narzędziem skrajnie nieczytelnym i źle zorganizowanym. Następną głupią wpadką jest całkowicie skaszaniona kwestia jazdy konnej.

Two Worlds II (PC)

Dosiadanie rumaka to zupełna mordęga, za sprawą totalnie bezsensownego sterowania i niemożliwości precyzyjnego kierowania zwierzęciem. Raczej darujecie sobie to „urozmaicenie” i wybierzecie poruszanie się o własnych nogach… Natknąłem się jeszcze na bardziej techniczne błędy, takie jak np. lądowanie naszych przeciwników… w ścianach. A propos różnych przeciwników – da się także odczuć wpadki w zaprogramowanej im sztucznej inteligencji. Kilka takich ustrojstw mógłbym dodatkowo wymienić. Nie są to zbyt wielkie chochliki i raczej nie wpływają znacząco na przyjemność płynącą z rozgrywki, ale mam nadzieję, że jakiś patch rozwiąże te problemy, bo bywają irytujące.

Mimo to, Reality Pump może być naprawdę zadowolone ze swojego nowego dziecka, a my - gracze - śmiało możemy im towarzyszyć w tej radości. Two Worlds II to bardzo solidna produkcja, będąca godnym konkurentem dla innych gier tego typu. Mojego entuzjazmu nie hamują nawet drobne wpadki twórców, które mam nadzieję zostaną poprawione w jakiejś łatce. Śmiało polecam!


Długość gry wg redakcji:
30h
Długość gry wg czytelników:
47h 43min

oceny graczy
Genialna Grafika:
Stoi na najwyższym poziomie i pozwala graczowi delektować się naprawdę wspaniałymi widokami i wieloma smaczkami wizualnymi!
Świetny Dźwięk:
Również bardzo przyzwoitej jakości, dodający grze odpowiednią atmosferą. Jedyne do czego mógłbym się doczepić, to do dość drętwych dialogów mówionych...
Świetna Grywalność:
Ocena była by jeszcze wyższa, gdyby Reality Pump uniknęło garści głupich wpadek...
Świetne Pomysł i założenia:
Two Worlds II zawiera w sobie szereg bardzo ciekawych pomysłów, raczej niespotykanych w innych grach tego typu.
Dobra Interakcja i fizyka:
Może nie jest aż tak rozbudowana jak można by tego oczekiwać, ale także stoi na zupełnie wysokim poziomie.
Słowo na koniec:
Mamy do czynienia z bardzo dobrą produkcją, trochę "zarysaną" przez garstkę głupich błędów. Mimo to, w mojej opinii gra nadal zasługuje na wysoką notę!
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Two Worlds II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   12:48, 31.12.2010
Co Ty wygadujesz za bluźnierstwa? Akurat Arcania nie ma nic wspólnego z Gothickiem, to jakaś pomyłka w ogóle jest. W cRPG naprawdę nie grafika jest najważniejsza.
0 kudosbat2008kam   @   13:00, 31.12.2010
W gruncie rzeczy gry są do siebie dosyć podobne Uśmiech . Także jakościowo większych różnic nie ma Uśmiech . Ale jako Polak urodzony w Polsce i władający polskim językiem, mówię wam:

Two Worlds II is better Dumny .

A tak w ogóle, to ani to, ani to nie przypadło mi zanadto do gustu. cRPG-i, które są sprytnie zakamuflowanymi hack'n'slashami, nigdy mnie nie kręciły... Mowa tu także o Gothicu 3. Dzięki Bogu Wiedźmin wyrywa się tym standardom...
0 kudosRavnarr   @   14:38, 02.06.2011
Udało mi się w końcu TW 2 zainstalować. I pojawił się problem z grafiką - czy główny bohater i reszta ludzi powinien mieć twarz jak Mike Meyers - białą i bez wyrazu? Chyba nie. Co więcej, tworząc postać nie mogłem modyfikować większości detali twarzy. Patch zainstalowany, więc nie wiem, o co chodzi. No i czasami niebo dziwnie miga, są problemy z jasnością ekranu, mimo korekcji gamma... No i wywaliło mnie przy jednym z pierwszych dużych filmików.
0 kudosLehita   @   19:21, 02.06.2011
Ja tak miałem przed patchem , ale potem nie było problemów Konsternacja Z twarzą też miałem kłopot , ale potem strzałki na klawiaturze dobrze działały Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   19:37, 02.06.2011
Problem rozwiązany. Wystarczyło... zmniejszyć jakość grafiki Zdziwiony Teraz za to mam problem z kontrastem, niektóre lokacje są aż białe, a z kolei w podziemiach nic nie widać. Co lokacja muszę ręcznie ustawiać korekcję gamma. Ale mimo to gra mi się bardzo przyjemnie. Wstyd przyznać, ale... przyjemniej niż w nowego Wiedźmina Zawstydzony
0 kudosLehita   @   19:42, 02.06.2011
To prawda . Teraz to bardziej doceniam . A lokacje w jaskiniach zawsze są ciemne . Bez pochodni w większości z nich to nie ma co szukać . Zawsze trzeba mieć jakąś pod ręką , a i drobiazgi się przydają jeżeli trafisz na labirynt Pokręcony Puszcza oko
0 kudosRavnarr   @   19:44, 02.06.2011
A, właśnie - nie mam animacji ognia. Ani wody. Bohater pływa w powietrzu Poirytowany Nie wiem teraz, co jest nie tak, sterowniki mam aktualne.
0 kudosLehita   @   00:18, 10.10.2011
I dobrze , bo obydwie części są tego warte , a nachodzi "piracki dodatek" Pokręcony Puszcza oko Uśmiech
0 kudosAndziorka   @   01:38, 10.10.2011
Na mnie na półce czeka pierwsza część jeszcze, jak pogram i się spodoba to zastanowię się nad 2 Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   09:27, 17.05.2012
Po ponownym podejściu do gry, nawet z działającą już grafiką, muszę stwierdzić... zieeeeew... Gra jest nudna i wtórna, pełna irytujących bugów, jazda konno to tortura, podobnie naprawdę głupiutka fabuła, co jest już erpegowym grzechem numer 1. Nie polecam, jak ktoś jeszcze nie kupił. Lepiej zagrać w Skyrima Szczęśliwy
0 kudossebogothic   @   20:24, 24.01.2014
W opcjach interfejsu można zmniejszyć ikonki ekwipunku, dzięki czemu inwentarz robi się znacznie przejrzystszy i dużo wygodniej się z niego korzysta. Dodatkowo możemy wyłączyć autocelowanie przy korzystaniu z łuku oraz magii, a także wyłączyć animację przeszukiwania przeciwników, więc część drobnostek można dostosować do własnego stylu gry.
0 kudosKrecikOwsik   @   22:20, 23.02.2014
Nie miałem okazji grać w pierwszą część ale właśnie ukończyłem drugą i nie rozumiem powszechnej opinii, że gra jest nudna. Poza czasem, który był potrzebny na przyzwyczajenie się do nieco chaotycznego interfejsu, gra to sama przyjemność.
Jeśli chodzi o plusy: ładne animacje głównego bohatera (walka, skoki), porządna grafika (szczególnie do gustu mi przypadło oświetlenie), minigry (poczynając od kradzieży, przez granie na instrumentach, kończąc na jeździe konnej, której początkowo w ogóle nie potrafiłem opanować), rozwój postaci, MAGIA (jeden z najciekawszych sposobów jej zastosowania), nie odczuwa się trudności w zdobywaniu kolejnych poziomów, różnorodność broni, crafting, fabularnie ciekawe questy poboczne, klimat lokacji (szczególnie w rozdziale III) i prowadzony z humorem dziennik.
Z minusów: dialogi (jedne nagrane ciszej, inne głośniej, niektóre zupełnie bez emocji), potwory wyłaniające się znikąd, interfejs, mało jasne instrukcje w samouczku, symbole bez wyjaśnień, mała różnorodność modeli postaci i pomieszczeń, poza potworami pusty świat (nie licząc miast), banalna fabuła.
Mimo tych kilku minusów moim zdaniem gra jest świetna a biorąc pod uwagę stosunek jakość/cena (kupiłem ją za 5zł w Saturnie) to gra jest znakomita.
0 kudosmikhail01   @   22:29, 23.02.2014
Grałem w jedynkę, bardzo mi się podobała, pomimo głupawej fabuły. Dwójka od miesiąca jest zainstalowana i czeka na rpg-owy głód.
0 kudossebogothic   @   09:02, 24.02.2014
Ja też na razie z singlem sobie czekam, pograłem tylko trochę. Teraz od czasu do czasu gram w multi.
Dodaj Odpowiedź