Two Worlds II (PC)

ObserwujMam (205)Gram (84)Ukończone (68)Kupię (68)

Two Worlds II (PC) - recenzja gry


@ 02.12.2010, 14:41


W Two Worlds II w stosunku do pierwowzoru znacząco poprawiono kwestię znajdowanego ekwipunku. Pamiętamy, że w jedynce notorycznie wpadaliśmy na przedmioty o skrajnie dziwacznych właściwościach i cechach, co często dawało jakiś pokraczny efekt końcowy. Teraz wszystko jest „na swoim miejscu” i zostało przygotowane z należytą starannością, a jakość wszelkiego sprzętu jest odpowiednio stopniowana wraz z postępami w grze (choć oczywiście mamy całkiem sporą szansę na znalezienie czegoś znacznie „mocniejszego”). Jedyne co mi trochę przeszkadzało, to dość jednorodne zbroje, występujące przez sporą część rozgrywki. Trzeba sporo się naczekać by znaleźć coś bardziej okazałego, a do tego czasu musimy zadowolić się raczej słabym odzieniem.

Two Worlds II (PC)

Na całkiem wysokim poziomie stoją także wykonywane przez nas misje. Są zupełnie różnorodne, mniejsze, większe, bardziej nowatorskie, trochę oklepane, złożone, proste… Cała gama pomysłów powinna w zupełności zadowolić Wasze wymagania i nie wywoływać białej gorączki na myśl o ich przechodzeniu. Warto dodać, że zaimplementowano tu rozwiązanie znane już z innych produkcji, pozwalające na odbębnianie prostych questów dla różnorakich gildii (np. wojowników, złodziei, magów czy choćby kupców). Wystarczy zerwać z tablicy ogłoszeń stosowne zlecenie, zrealizować je i odebrać ze odpowiedniej skrzyni nagrodę. Wszystko to powinno wystarczyć Wam na ok. 30 godzin zabawy, co może nie czyni z Two Worlds II nadzwyczaj długiego cRPGa, ale wydaje mi się czasem zupełnie optymalnym!

W ramach ciekawostki dodam, że w grze znajdziemy garstkę minigierek. Jedna z nich objawia się podczas otwierania zamków. Jest ona w gruncie rzeczy mało złożoną zręcznościówką, ale na pewno wymagającą refleksu. Kolejną „zabawą” jest gra w kości pozwalająca zgromadzić dodatkowe fundusze (i rozerwać się, oczywiście). Co jednak najoryginalniejsze, nasz podwładny może wcielić się… w muzyka. Wystarczy kupić instrumenty, nuty i… do dzieła – dostajemy coś w stylu Guitar Hero. Z góry uprzedzam, że trudne to jak diabli, ale na pewno taki rodzaj rozgrywki znajdzie swoich sympatyków.


Screeny z Two Worlds II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   12:48, 31.12.2010
Co Ty wygadujesz za bluźnierstwa? Akurat Arcania nie ma nic wspólnego z Gothickiem, to jakaś pomyłka w ogóle jest. W cRPG naprawdę nie grafika jest najważniejsza.
0 kudosbat2008kam   @   13:00, 31.12.2010
W gruncie rzeczy gry są do siebie dosyć podobne Uśmiech . Także jakościowo większych różnic nie ma Uśmiech . Ale jako Polak urodzony w Polsce i władający polskim językiem, mówię wam:

Two Worlds II is better Dumny .

A tak w ogóle, to ani to, ani to nie przypadło mi zanadto do gustu. cRPG-i, które są sprytnie zakamuflowanymi hack'n'slashami, nigdy mnie nie kręciły... Mowa tu także o Gothicu 3. Dzięki Bogu Wiedźmin wyrywa się tym standardom...
0 kudosRavnarr   @   14:38, 02.06.2011
Udało mi się w końcu TW 2 zainstalować. I pojawił się problem z grafiką - czy główny bohater i reszta ludzi powinien mieć twarz jak Mike Meyers - białą i bez wyrazu? Chyba nie. Co więcej, tworząc postać nie mogłem modyfikować większości detali twarzy. Patch zainstalowany, więc nie wiem, o co chodzi. No i czasami niebo dziwnie miga, są problemy z jasnością ekranu, mimo korekcji gamma... No i wywaliło mnie przy jednym z pierwszych dużych filmików.
0 kudosLehita   @   19:21, 02.06.2011
Ja tak miałem przed patchem , ale potem nie było problemów Konsternacja Z twarzą też miałem kłopot , ale potem strzałki na klawiaturze dobrze działały Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   19:37, 02.06.2011
Problem rozwiązany. Wystarczyło... zmniejszyć jakość grafiki Zdziwiony Teraz za to mam problem z kontrastem, niektóre lokacje są aż białe, a z kolei w podziemiach nic nie widać. Co lokacja muszę ręcznie ustawiać korekcję gamma. Ale mimo to gra mi się bardzo przyjemnie. Wstyd przyznać, ale... przyjemniej niż w nowego Wiedźmina Zawstydzony
0 kudosLehita   @   19:42, 02.06.2011
To prawda . Teraz to bardziej doceniam . A lokacje w jaskiniach zawsze są ciemne . Bez pochodni w większości z nich to nie ma co szukać . Zawsze trzeba mieć jakąś pod ręką , a i drobiazgi się przydają jeżeli trafisz na labirynt Pokręcony Puszcza oko
0 kudosRavnarr   @   19:44, 02.06.2011
A, właśnie - nie mam animacji ognia. Ani wody. Bohater pływa w powietrzu Poirytowany Nie wiem teraz, co jest nie tak, sterowniki mam aktualne.
0 kudosLehita   @   00:18, 10.10.2011
I dobrze , bo obydwie części są tego warte , a nachodzi "piracki dodatek" Pokręcony Puszcza oko Uśmiech
0 kudosAndziorka   @   01:38, 10.10.2011
Na mnie na półce czeka pierwsza część jeszcze, jak pogram i się spodoba to zastanowię się nad 2 Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   09:27, 17.05.2012
Po ponownym podejściu do gry, nawet z działającą już grafiką, muszę stwierdzić... zieeeeew... Gra jest nudna i wtórna, pełna irytujących bugów, jazda konno to tortura, podobnie naprawdę głupiutka fabuła, co jest już erpegowym grzechem numer 1. Nie polecam, jak ktoś jeszcze nie kupił. Lepiej zagrać w Skyrima Szczęśliwy
0 kudossebogothic   @   20:24, 24.01.2014
W opcjach interfejsu można zmniejszyć ikonki ekwipunku, dzięki czemu inwentarz robi się znacznie przejrzystszy i dużo wygodniej się z niego korzysta. Dodatkowo możemy wyłączyć autocelowanie przy korzystaniu z łuku oraz magii, a także wyłączyć animację przeszukiwania przeciwników, więc część drobnostek można dostosować do własnego stylu gry.
0 kudosKrecikOwsik   @   22:20, 23.02.2014
Nie miałem okazji grać w pierwszą część ale właśnie ukończyłem drugą i nie rozumiem powszechnej opinii, że gra jest nudna. Poza czasem, który był potrzebny na przyzwyczajenie się do nieco chaotycznego interfejsu, gra to sama przyjemność.
Jeśli chodzi o plusy: ładne animacje głównego bohatera (walka, skoki), porządna grafika (szczególnie do gustu mi przypadło oświetlenie), minigry (poczynając od kradzieży, przez granie na instrumentach, kończąc na jeździe konnej, której początkowo w ogóle nie potrafiłem opanować), rozwój postaci, MAGIA (jeden z najciekawszych sposobów jej zastosowania), nie odczuwa się trudności w zdobywaniu kolejnych poziomów, różnorodność broni, crafting, fabularnie ciekawe questy poboczne, klimat lokacji (szczególnie w rozdziale III) i prowadzony z humorem dziennik.
Z minusów: dialogi (jedne nagrane ciszej, inne głośniej, niektóre zupełnie bez emocji), potwory wyłaniające się znikąd, interfejs, mało jasne instrukcje w samouczku, symbole bez wyjaśnień, mała różnorodność modeli postaci i pomieszczeń, poza potworami pusty świat (nie licząc miast), banalna fabuła.
Mimo tych kilku minusów moim zdaniem gra jest świetna a biorąc pod uwagę stosunek jakość/cena (kupiłem ją za 5zł w Saturnie) to gra jest znakomita.
0 kudosmikhail01   @   22:29, 23.02.2014
Grałem w jedynkę, bardzo mi się podobała, pomimo głupawej fabuły. Dwójka od miesiąca jest zainstalowana i czeka na rpg-owy głód.
0 kudossebogothic   @   09:02, 24.02.2014
Ja też na razie z singlem sobie czekam, pograłem tylko trochę. Teraz od czasu do czasu gram w multi.
Dodaj Odpowiedź