NecroVisioN: Przeklęta Kompania (PC)

ObserwujMam (32)Gram (5)Ukończone (11)Kupię (5)

NecroVisioN: Przeklęta Kompania (PC) - recenzja gry


@ 20.02.2010, 15:00
Wojtek "SpajderBot" Cichoń



NecroVisioN: Przeklęta Kompania śmiga na bardzo wyeksploatowanym już silniku graficznym PainEngine. Narzędzie niegdyś robiło ogromne wrażenie ze względu na ilość wielokątów jakie jest w stanie przetworzyć, aczkolwiek w dobie takich technicznych cudeniek jak CryEngine 2 i 3 oraz Unreal Engine 3, niestety nie prezentuje się już równie zbyt okazale. Farm 51 starało się wycisnąć z niego wszystko, co tylko się da. Rezultat jest nawet imponujący. Tekstury są szczegółowe i ostre, efekty specjalne prezentują się naturalnie, a modele postaci oraz ich animacja nie biją po oczach. Przyczepić można się natomiast do jakości cieni oraz dziwnego filtru odpowiedzialnego za delikatne smużenie oddalonych obiektów. Jednakowoż, ogólna prezencja gry jest dobra.

NecroVisioN: Przeklęta Kompania (PC)

W kwestii dźwięku i muzyki szału nie ma, ale jednocześnie nie można się za bardzo do niczego przysadzić. Ścieżka dźwiękowa odpowiednio reaguje na akcję na ekranie, zwalniając i przyspieszając wedle jej intensyfikacji, a efekty specjalne nagrano naturalnie i oddają klimat wojny. Dziwnie brzmią jedynie dialogi. Aktorzy wypowiadają swoje kwestie tak, jakby recytowali z jakiejś kartki, a to niestety nie pozwala na pełną immersję. Dobrze zatem, że rozmów w grze nie ma zbyt wiele, a więc nie często jesteśmy skazani na wysłuchiwanie kiepskiego aktorstwa.

Podsumowując, NecroVisioN: Przeklęta Kompania to na pewno jedna z najciekawszych pozycji w gatunku oldschoolowych shooterów. Projekt studia Farm 51 skierowany jest w stronę osób chcących odstresowującej sieczki, w której nie liczy się myślenie i kombinowanie, a jedynie szybka akcja. Fabuła także nie należy do szczególnie intrygujących i wrzucono ją głownie dlatego, żeby akcja miała jakieś tło. Dzięki temu całość nabiera trochę większego sensu. Przeklęta Kompania to godny następca pierwowzoru, opatrzony lepszą grafiką, nowymi przeciwnikami oraz rodzajami broni. Jeśli tego właśnie oczekujecie, nie będziecie zawiedzeni!


Długość gry wg redakcji:
10h
Długość gry wg czytelników:
6h 5min

oceny graczy
Dobra Grafika:
PainEngine, choć podrasowany do maksimum jego możliwości nie wyrabia już na tle konkurencji.
Świetny Dźwięk:
Efekty specjalne i muzyka są OK, dialogi niestety uderzają sztucznością i psują immersję.
Świetna Grywalność:
Sieczka jakich mało, ogromny arsenał broni, tysiące przeciwników – czego chcieć więcej?
Świetne Pomysł i założenia:
W sumie nic rewolucyjnego w grze nie ma, aczkolwiek różne drobne elementy wpływają bardzo pozytywnie na ogólny koncept produkcji.
Świetna Interakcja i fizyka:
Modele rozgrywek wieloosobowych są dobrze zaprojektowane i jeśli na serwerach zaczną się pojawiać gracze, na pewno wielu z nich pozostanie. Gra korzysta z oprogramowania Havok, generującego całkiem realnie rozpadające się budowle oraz efekciarskie eksplozje.
Słowo na koniec:
Dostałem to, czego się spodziewałem. Nie więcej i nie mniej.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z NecroVisioN: Przeklęta Kompania (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   22:06, 20.02.2010
nawet nie zła gierka tylko że ja na razie sobie nie zagram Smutny Smutny Smutny
0 kudosMicMus123456789   @   08:30, 21.02.2010
Moim zdaniem "podstawka" była lepsza
0 kudosmussak   @   17:21, 21.02.2010
Gra nieźle się prezentuje - przynajmniej we wszelkich zapowiedziach, screenach, tarilerach, itp. Zastanawiam się tylko czy nie jest też tak ze względu na to że gra jest "nasza" (krajowa)? Uśmiech
Mnie zniechęca jeden minus: "pustki na serwerach multiplayer" - co będę robić jak już przejdę singla? Dumny
0 kudosdavid31121   @   14:04, 22.02.2010
Grałem u kolegi fajna lecz troche krótka jak dla mnie
0 kudosKamillo18   @   16:30, 26.02.2010
Tez uwazam ze podstawka lepsza,ale jak sie nudzi mozna w ta gre pograc Dumny
0 kudosGRACZ1996   @   15:50, 14.05.2010
Stare, a dobre, choć jak zwykle z błędami
Dodaj Odpowiedź