Poradnik do The Next Big Thing (PC)
Dan
Rozmawiamy z profesor Muchą uwięzionym w klatce. Prosimy go, aby splunął żrącą śliną na nasze kajdanki. Profesor nie trafia i oswobadza nogę Dana.
Kopiemy pobliską dźwignię i opuszczamy klatkę. Rozmawiamy z profesorem, ale skończyła mu się ślina. Wołamy Zelcjusza i mówimy mu o niecnych planach Muchy.
Liz
Dostajemy od Poety Bólu dwa guziki. W windzie naciskamy przycisk przy 11. Patrzymy na płótno. Rozmawiamy z Queenie. Mamy pomóc jej w znalezieniu inspiracji do namalowania 5 obrazów, lecz nic nie pamiętamy. Przeszukujemy belę siana i zabieramy ze środka przyrządy do szycia. Idziemy do windy i jedziemy na 80 piętro. Z biurka zabieramy notatnik (mamy jedno wspomnienie), a z kurtki na kaktusie plakietkę wyborczą (drugie wspomnienie). Jedziemy na 14 piętro. Z wieszaka zabieramy kask motocyklowy (trzecie wspomnienie) i sitko od prysznica. Próbujemy otworzyć sejf. Niestety nie znamy kombinacji. Portret do nas zagaduje, lecz nie pomoże nam dopóki czegoś dla niego nie zrobimy. Wchodzimy do windy i umieszczamy guzik w pierwszej przegródce po lewej. Jedziemy na 73 piętro i wchodzimy do sali balowej. Po rozmowie z robocikiem zabieramy piersiówkę z podłogi (4 wspomnienie), misia z pojemnika na lód (piąte wspomnienie) oraz wyciskarkę do soków z baru. Wracamy do siostry-malarki i dajemy jej po kolei wszystkie przedmioty – notatnik, plakietkę, kask, piersiówkę i misia. Queenie potrzebuje czerwonej farby, by podpisać obrazy.
Idziemy do windy i wsadzamy guzik do środkowej przegródki. Jedziemy na 5 piętro. Używamy wyciskarki na gaśnicy i otrzymujemy farbę. Widzimy drzewko w kartkami, ale jest jeszcze niedojrzałe. Używamy na nim sitka od prysznica. Jedziemy na 11 piętro i dajemy farbę siostrze. Obraz podaje nam kombinację i dostajemy medal. Odkręcamy wodę przy wannie i jedziemy na 5 piętro. Zabieramy z drzewa karnecik. Pokazujemy go robocikowi w sali balowej. Orkiestra nie potrafi jednak sama zagrać tango. Musimy pomóc. Klikamy na wazon w prawym rogu sali.
Zagadka jest losowa, więc na samym początku kliknij na środek każdego kwiatka (zaraz jednak kliknij drugi raz, by go wyłączyć!), aby zorientować się za jaki instrument/dźwięk odpowiada. Do zagrania tango potrzebne są cztery instrumenty – bębny, skrzypce, pianino oraz gitara basowa – dokładnie w tej kolejności! Zapamiętaj, gdzie się one znajdują. Kiedy będziesz gotowy, włącz pierwszego kwiatka, czyli bębny. Z boku powinna pojawić się nutka i kiedy zniknie powinieneś włączyć kolejny instrument. Powtarzaj tą czynność aż wszystkie 4 instrumenty będą grały. Jeśli Ci się nie uda, kwiatki zwiędną i zagadka się zresetuje. Jeśli zadanie zakończy się sukcesem, Liz zacznie tańczyć i zdobędzie połowę guzika.
Czas rozprawić się z największym strachem Liz. Jedziemy na 5 piętro i wchodzimy do paszczy krokodyla (prawy klik by pokazała się strzałka, albo używamy medalu na krokodylu). Dostajemy za to drugą połowę guzika. Rozmawiamy z Danem.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler