Poradnik do Gray Matter (PC)
Powrót do Sam. Wychodzimy z pokoju i automatycznie rozmawiamy z Davidem. Musimy przeprowadzić małe śledztwo w St. Edmund Hall. Najpierw jednak idziemy do kuchni. Klikamy na gazetę na stole i oglądamy ją. Przenosimy się do centrum Oxfordu.
Centrum Oxfordu
Idziemy do sklepu magicznego. Rozmawiamy z Mefistofelesem. Patrzymy na automat do gry i ponownie ustawiamy króla i asa. Zabieramy kartkę i czytamy kolejną zagadkę. Patrzymy potem na półki i zabieramy błyskową pułapkę, generator hałasów i teleszpiega. Wychodzimy ze sklepu. Oglądamy scenkę. Idziemy do sklepu Alicji (na tej samej ulicy co pub). Rozmawiamy ze sprzedawczynią. Oglądamy pocztówki na stojaku, klikając na wszystkie. Zabieramy mapę Londynu. Patrzymy na plakat z szalonym kapelusznikiem. Patrzymy na Kota z Cheshire , który stoi obok. Klikamy na jego zęby, tak aby wcisnąć litery układające się w słowo SMILE. Zabieramy ze skrytki fragment rebusu i bilet do muzeum. Przenosimy się do Muzeum Uniwersyteckiego.
Muzeum Uniwersyteckie
Klikamy na jajo Dodo, które znajduje się w gablotce. Otwieramy szafkę i zabieramy jajo. Bierzemy jajo do ręki i kładziemy je na ławce. Jajko się otworzyło. Zabieramy ze środka fragment rebusu i wizytówkę Hogwartu. Odnosimy jajo do gablotki. Przenosimy się do Radcliffe Infirmary.
Radcliffe Infirmary
Klikamy na drzwi do gabinetu Linkwellera. Wchodzimy do biura Susan. Rozmawiamy z nią. Klikamy na telefon na biurku Susan. Bierzmy komórkę do ekwipunku i klikamy na numer telefonu na dole. Zapamiętujemy numer wewnętrzny do Linkwellera (11). Wychodzimy na korytarz. Wybieramy nasza komórkę i dzwonimy na neurobiologię. Kiedy pojawią się opcje dialogowe wybieramy którąś z opcji. Teraz możemy dostać się do gabinetu Linkwellera. Wchodzimy do środka. Z ekwipunku wybieramy teleszpiega i używamy go na telefonie na biurku. Wychodzimy z gabinetu. Przenosimy się do Bodleian Library.
Bodleian Library
Wchodzimy do środka (używając legitymacji na barierce). Rozmawiamy z bibliotekarką. Przenosimy się do St. Edmund Hall.
St. Edmund Hall
Wchodzimy do lobby. Pokazujemy strażnikowi naszą legitymację. Oglądamy wiszącą obok listę rezydentów tego kolegium. Wchodzimy na pierwsze piętro. Ze stolika zabieramy papier toaletowy. Pukamy do pokoju 106. Automatycznie wchodzimy do środka i rozmawiamy z dziewczyną na wszystkie tematy. Po skończonej rozmowie wychodzimy automatycznie. Odbieramy telefon. Schodzimy na dół i zanim udamy się na basen, rzucamy jeszcze okiem na tablicę z mieszkańcami. Na basenie oglądamy wodę, a potem filtry i wodę obok niego. Patrzymy na zegar na ścianie. Bierzemy zdjęcia z ławki. Klikamy na sprzątacza, a potem rozmawiamy z nim. Po skończonej rozmowie, klikamy na nim ponownie i rozmawiamy. Wychodzimy z basenu i wychodzimy na dziedziniec. Po rozwiązaniu kryzysu przenosimy się do Christ Church.
Christ Church
Wchodzimy do katedry. Widzimy tam Angelę. Zagadujemy do niej. Dostajemy od niej papierową wróżkę. Przenosimy się do Centrum Oxfordu
Centrum Oxfordu
Wchodzimy do sklepu magicznego i rozmawiamy z Mefistofelesem. Wracamy do Dread Hill.
Dread Hill
Widzimy dziwną kobietę na schodach. Schodzimy do piwnicy i oglądamy scenkę. Poźniej rozmawiamy na wszystkie tematy z Doktorem. Udajemy się do St. Edmund Hall
St. Edmund Hall
Wchodzimy do holu i idziemy na pierwsze piętro. Klikamy na wiadro w holu. Jesteśmy w pokoju Heleny i automatycznie podnosimy klucz.
Oglądamy kamerę na biurku. Patrzymy na pudełko pod łóżkiem. Zamknięte. Rozmawiamy z Heleną o wszystkim. Zabieramy kamerę. Wychodzimy z pokoju. Idziemy na drugie piętro. Pukamy do 204. Klikamy na drzwi 202 i na zamek. Rozmawiamy z dyżurnym. Wybieramy na nim sztuczkę „Dziel i rządź”. Wybieramy jedną kartę spośród wyłożonych na stole. Aby wygrać, na początku zwróć uwagę czy liczba wybranych kart jest parzysta czy nie. Jeśli parzysta, niech zacznie przeciwnik, a jeśli nieparzysta zaczynamy my. Potem wystarczy odrzucać tę kartę, która nie jest naszą wybraną. Po trzykrotnej wygranej dyżurny otworzy nam drzwi do pokoju 204. Udajemy się tam. Patrzymy na zdjęcie w ramce. Zabieramy je. Klikamy na numer do mamy Charlesa. Bierzemy komórkę do ręki i używamy jej na numerze. Patrzymy na magazyn leżący na biurku. Wychodzimy z pokoju i idziemy na trzecie piętro. Pukamy do pokoju 302. Rozmawiamy z dyżurnym na korytarzu. Rozmawiamy ponownie. Musimy użyć sztuczki! Wybieramy trik „Tajemnica zamkniętego pokoju”. Najpierw jednak musimy się przygotować. Używamy papieru toaletowego na generatorze hałasów. Bierzemy owinięty generator i używamy go na drzwiach 302. Klikamy na pilocie do generatora w naszym ekwipunku. Dyżurny wchodzi do środka, a my w tym czasie oglądamy zamek do drzwi. Przesuwamy zapadkę w zamku do góry. Wchodzimy do pokoju 302. Klikamy na scenariusz leżący na biurku. Wychodzimy na korytarz i schodzimy na pierwsze piętro. Wchodzimy do pokoju Heleny i rozmawiamy z nią. Schodzimy na parter i wchodzimy do Sali gimnastycznej. Oglądamy tabliczkę koło drzwi z godzinami otwarcia. Użyj w swoim ekwipunku magnezji na pojemniku pułapki, a potem użyj na nim linki. Użyj pułapki na drzwiach do składzika a potem na drzwiach wejściowych. Wychodzimy z budynku. Oglądamy scenkę. Wybieramy jednego ze studentów i klikamy na niego. Wybieramy sztuczkę „Misa z owocami”.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler