Gray Matter (PC)

ObserwujMam (24)Gram (11)Ukończone (25)Kupię (7)

Poradnik do Gray Matter (PC)


Toddziak @ 23:09 06.01.2011
Alicja "Toddziak" Wojciechowska

Powrót do Sam. Wychodzimy z pokoju i automatycznie rozmawiamy z Davidem. Musimy przeprowadzić małe śledztwo w St. Edmund Hall. Najpierw jednak idziemy do kuchni. Klikamy na gazetę na stole i oglądamy ją. Przenosimy się do centrum Oxfordu.

Centrum Oxfordu

Idziemy do sklepu magicznego. Rozmawiamy z Mefistofelesem. Patrzymy na automat do gry i ponownie ustawiamy króla i asa. Zabieramy kartkę i czytamy kolejną zagadkę. Patrzymy potem na półki i zabieramy błyskową pułapkę, generator hałasów i teleszpiega. Wychodzimy ze sklepu. Oglądamy scenkę. Idziemy do sklepu Alicji (na tej samej ulicy co pub). Rozmawiamy ze sprzedawczynią. Oglądamy pocztówki na stojaku, klikając na wszystkie. Zabieramy mapę Londynu. Patrzymy na plakat z szalonym kapelusznikiem. Patrzymy na Kota z Cheshire , który stoi obok. Klikamy na jego zęby, tak aby wcisnąć litery układające się w słowo SMILE. Zabieramy ze skrytki fragment rebusu i bilet do muzeum. Przenosimy się do Muzeum Uniwersyteckiego.

Muzeum Uniwersyteckie



Klikamy na jajo Dodo, które znajduje się w gablotce. Otwieramy szafkę i zabieramy jajo. Bierzemy jajo do ręki i kładziemy je na ławce. Jajko się otworzyło. Zabieramy ze środka fragment rebusu i wizytówkę Hogwartu. Odnosimy jajo do gablotki. Przenosimy się do Radcliffe Infirmary.

Radcliffe Infirmary

Klikamy na drzwi do gabinetu Linkwellera. Wchodzimy do biura Susan. Rozmawiamy z nią. Klikamy na telefon na biurku Susan. Bierzmy komórkę do ekwipunku i klikamy na numer telefonu na dole. Zapamiętujemy numer wewnętrzny do Linkwellera (11). Wychodzimy na korytarz. Wybieramy nasza komórkę i dzwonimy na neurobiologię. Kiedy pojawią się opcje dialogowe wybieramy którąś z opcji. Teraz możemy dostać się do gabinetu Linkwellera. Wchodzimy do środka. Z ekwipunku wybieramy teleszpiega i używamy go na telefonie na biurku. Wychodzimy z gabinetu. Przenosimy się do Bodleian Library.

Bodleian Library

Wchodzimy do środka (używając legitymacji na barierce). Rozmawiamy z bibliotekarką. Przenosimy się do St. Edmund Hall.

St. Edmund Hall

Wchodzimy do lobby. Pokazujemy strażnikowi naszą legitymację. Oglądamy wiszącą obok listę rezydentów tego kolegium. Wchodzimy na pierwsze piętro. Ze stolika zabieramy papier toaletowy. Pukamy do pokoju 106. Automatycznie wchodzimy do środka i rozmawiamy z dziewczyną na wszystkie tematy. Po skończonej rozmowie wychodzimy automatycznie. Odbieramy telefon. Schodzimy na dół i zanim udamy się na basen, rzucamy jeszcze okiem na tablicę z mieszkańcami. Na basenie oglądamy wodę, a potem filtry i wodę obok niego. Patrzymy na zegar na ścianie. Bierzemy zdjęcia z ławki. Klikamy na sprzątacza, a potem rozmawiamy z nim. Po skończonej rozmowie, klikamy na nim ponownie i rozmawiamy. Wychodzimy z basenu i wychodzimy na dziedziniec. Po rozwiązaniu kryzysu przenosimy się do Christ Church.

Christ Church

Wchodzimy do katedry. Widzimy tam Angelę. Zagadujemy do niej. Dostajemy od niej papierową wróżkę. Przenosimy się do Centrum Oxfordu

Centrum Oxfordu

Wchodzimy do sklepu magicznego i rozmawiamy z Mefistofelesem. Wracamy do Dread Hill.

Dread Hill

Widzimy dziwną kobietę na schodach. Schodzimy do piwnicy i oglądamy scenkę. Poźniej rozmawiamy na wszystkie tematy z Doktorem. Udajemy się do St. Edmund Hall

St. Edmund Hall

Wchodzimy do holu i idziemy na pierwsze piętro. Klikamy na wiadro w holu. Jesteśmy w pokoju Heleny i automatycznie podnosimy klucz.



Oglądamy kamerę na biurku. Patrzymy na pudełko pod łóżkiem. Zamknięte. Rozmawiamy z Heleną o wszystkim. Zabieramy kamerę. Wychodzimy z pokoju. Idziemy na drugie piętro. Pukamy do 204. Klikamy na drzwi 202 i na zamek. Rozmawiamy z dyżurnym. Wybieramy na nim sztuczkę „Dziel i rządź”. Wybieramy jedną kartę spośród wyłożonych na stole. Aby wygrać, na początku zwróć uwagę czy liczba wybranych kart jest parzysta czy nie. Jeśli parzysta, niech zacznie przeciwnik, a jeśli nieparzysta zaczynamy my. Potem wystarczy odrzucać tę kartę, która nie jest naszą wybraną. Po trzykrotnej wygranej dyżurny otworzy nam drzwi do pokoju 204. Udajemy się tam. Patrzymy na zdjęcie w ramce. Zabieramy je. Klikamy na numer do mamy Charlesa. Bierzemy komórkę do ręki i używamy jej na numerze. Patrzymy na magazyn leżący na biurku. Wychodzimy z pokoju i idziemy na trzecie piętro. Pukamy do pokoju 302. Rozmawiamy z dyżurnym na korytarzu. Rozmawiamy ponownie. Musimy użyć sztuczki! Wybieramy trik „Tajemnica zamkniętego pokoju”. Najpierw jednak musimy się przygotować. Używamy papieru toaletowego na generatorze hałasów. Bierzemy owinięty generator i używamy go na drzwiach 302. Klikamy na pilocie do generatora w naszym ekwipunku. Dyżurny wchodzi do środka, a my w tym czasie oglądamy zamek do drzwi. Przesuwamy zapadkę w zamku do góry. Wchodzimy do pokoju 302. Klikamy na scenariusz leżący na biurku. Wychodzimy na korytarz i schodzimy na pierwsze piętro. Wchodzimy do pokoju Heleny i rozmawiamy z nią. Schodzimy na parter i wchodzimy do Sali gimnastycznej. Oglądamy tabliczkę koło drzwi z godzinami otwarcia. Użyj w swoim ekwipunku magnezji na pojemniku pułapki, a potem użyj na nim linki. Użyj pułapki na drzwiach do składzika a potem na drzwiach wejściowych. Wychodzimy z budynku. Oglądamy scenkę. Wybieramy jednego ze studentów i klikamy na niego. Wybieramy sztuczkę „Misa z owocami”.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Gray Matter (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmikul1991   @   20:06, 13.01.2011
Nikt nie może napisać choćby: "dziękuję"? Stworzenie poradnika wymaga czasu. Tu macie go za free i nawet nic nie napiszecie.
0 kudosGilberto   @   23:41, 16.01.2011
Widocznie jeszcze nikt z niego nie skorzystał.
0 kudossoldonog   @   23:41, 16.01.2011
Dzięki wielkie za poradnik. Pomógł gdy utknęłam na maxa. Jeszcze raz wielkie dzięki!
0 kudosmistico   @   23:27, 27.02.2011
dzięki wielkie za pomoc. Niektóre zagadki w tej grze są naprawdę skomplikowane i ciężko na nie wpaść z logicznego punktu widzenia ... gdyby nie ten poradnik, to gra pewnie dawno zniknęła by z mojego pc. Jestem niecierpliwy Dumny
0 kudosDenise   @   20:02, 13.07.2013
Mam problem z rozdziałem 5, kiedy David jest na przystani musi porozmawiać z człowiekiem, który wypożycza łódki, lecz gdy klikam na niego David tylko mówi "wypożyczalnia łódek" czy coś takiego. Proszę o pomoc, bo wszystko zrobiłam wg poradnika, a w tym momencie utknęłam.
Dodaj Odpowiedź