Master of Orion II (PC)

ObserwujMam (7)Gram (4)Ukończone (2)Kupię (2)

Poradnik do Master of Orion II (PC)


Inalian @ 17:18 02.07.2006
"Inalian"

Własna rasa:
- Wygląd rasy – może wydawać się bez znaczenia, ale wybierając dany wygląd masz pewność, że jej „właściciel” nie pojawi się w galaktyce.
- Wybierz szybszy przyrost naturalny (małe galaktyki) lub większą wydajność w przemyśle (duże galaktyki).
- Obniż premie za szpiegostwo, walkę naziemną i obronę statków. Podczas gry jest wiele technologii podnoszących te umiejętności.
- Przy wysokim stopniu trudności warto dać zwiększyć premie nauki gdyż przeciwnicy mają przyśpieszone odkrywanie nowych technologii.
Specjalne umiejętności:
- Niska grawitacja (Low-G World) – twoja cywilizacja jest fizycznie słabsza, przez co otrzymuje ujemne modyfikatory do walki naziemnej oraz spada jej wydajność na planetach o innej grawitacji niż niska. Ma to jednak mniejsze znaczenie niż by się wydawało, co więcej istnieje technologia, która zmienia grawitacje na planecie.
- Wysoka grawitacja (High-G World) – twoja cywilizacja ewoluowała na planecie z wysoką grawitacją, przez co żołnierze są silniejsi podczas walk naziemnych.
- Rasa wodna (Aquatic) – cywilizacja wywodzi się z oceanów, dlatego łatwiej jest się jej osiedlić na planetach pokrytych wodą (bagna, ocean).
- Rasa podziemna (Subterranean) – ta cywilizacja nauczyła się kopać rozległe podziemne tunele, dzięki czemu może zamieszkiwać ją większa populacja. Dodatkowo rasa ta otrzymuje premie 10% podczas obrony swojej planety.
- Duża ojczysta planeta (Large Home World) – świat początkowy jest większy niż normalnie. Przydatne szczególnie w małych galaktykach.
- Bogata ojczysta planeta (Rich Home World) – świat taki jest niezwykle bogaty w surowce mineralne. Tak jak poprzednio przydaje się w małych galaktykach.
- Planet z starożytną technologią (Artifact Home World) – znajdują się tam skarby naukowe dawno zapomnianej cywilizacji. Sprawia to, że naukowcy dzięki inspiracji są bardziej wydajni.
- Rasa cybernetyczna (Cybernetic) – rasa ta jest w równym stopniu organizmem żywym jak i maszyną. Rasa ta potrzebuje mniej jedzenia, zużywają jednak surowce mineralne, co może przeszkadza przemysłowi. Rasa ta całkowicie naprawia statki po zakończeniu walki (co nie jest żadną rewelacją gdyż istnieje technologia działająca tak samo). Także w trakcie walki potrafią oni naprawiać swoje statki.
- Rasa mineralna (Lithovore) – zjada ona surowce mineralne zamiast żywności. Potrafi ona przetrwać w najbardziej niegościnnych miejscach żywiąc się jedynie minerałami.
- Rasa odpychająca (Repulsive) – rasa ta nie interesuje się dyplomacją, przez co opcje dyplomatyczne ograniczają się do wypowiedzenia wojny i kapitulacji. Wolniej też przebiega asymilacja podbitych ludów. Niezwykle niemiła umiejętność, polecam jedynie dal doświadczonych graczy.
- Rasa charyzmatyczna (Charismatic) – rasa ta nie ma problemów z kontaktami z innymi. Dzięki temu każde działanie dyplomatyczne ma zwiększoną o 50% szanse powodzenia. Szybciej przebiega asymilacja ludności.
- Rasa nietwórcza (Uncreative) – rasa ta nie może wybierać technologii z danej dziedziny.
- Rasa twórcza (Creative) – rasa ta opracowuje wszystkie technologie. Bardzo pożyteczne gdyż wiele świetnych technologii znajduje się w tym samym przedziale i trzeba z jednej zrezygnować.
- Rasa przystosowana (Tolerant) – wykorzystują oni o 25% więcej powierzchni planety niż inne rasy. Dodatkowo nie otrzymują kar za zanieczyszczenie (istnieje technologia działająca podobnie).
- Wspaniali kupcy (Fantastic traders) – wzrasta dochód z traktatów handlowych o 25%, o 50% wzrasta dochód z towarów oraz z nadmiarowej żywności.
- Telepaci (Telepathic) – otrzymują 25% premie do negocjacji z innymi rasami, 10% premia dla szpiegów, natychmiast wykorzystują zdobyte statki podczas walki, natychmiast asymilują podbitą ludność, mogą zdobyć kolonie wroga bez rozlewu krwi.
- Szczęściarze (Lucky) – kosmiczne potwory i Antaranie rzadziej atakują tą cywilizację, częściej dostają pozytywne zdarzenia losowe, a rzadziej negatywne.
- Widzący (Omniscient) – rasa ta zna wygląd wszystkich układów słonecznych oraz ruchy obcych flot.
- Maskowanie (Stealty ships) – statki tej cywilizacji są niewidoczne dla czujników innych ras (nie działa podczas walki).
- Rasa transwymiarowa (Trans-Dimensional) – rasa ta potrafi podróżować bez silników nadświetlnych. Dodatkowo szybkość podróży zwiększa się o 2, a walki o 4. Na statki tej cywilizacji nie działa zjawisko Hyperspace Flux.
- Rasa waleczna (warlord) – najemnicy i statki rozpoczynają z poziomem o 1 wyższym. Szybciej przebiega budowa wojsk naziemnych, a koszary mieszczą dwa razy więcej oddziałów.

Jeśli grasz na małej mapie z dużą liczbą przeciwników twoja planeta macierzysta będzie twoim głównym ośrodkiem przemysłowym. Dobrym pomysłem jest wybranie Subterranean, Large Home World, Rich Home World i Tolerant. Twoja planeta będzie wtedy duża (28) i bogata (rich).


poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Master of Orion II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?