Master of Orion II (PC)

ObserwujMam (7)Gram (4)Ukończone (2)Kupię (2)

Poradnik do Master of Orion II (PC)


Inalian @ 17:18 02.07.2006
"Inalian"

Gospodarka:
- W nowych koloniach rozwijaj najpierw budynki wpływające na rolnictwo i przemysł, dopiero potem budynki naukowe.
- Jeśli podbijesz rasę, która ma zwiększone możliwości przystosowawcze (premia do przyrostu naturalnego, rasy Subterranean, Tolerant lub Lithovore) wysyłaj ich przedstawicieli do swoich nowych koloni.
- Planety strzeżonych przez kosmiczne potwory są niezwykle bogate i/lub posiadają premie.
- Planeta strzeżona przez Guardiana to tytułowy Orion, bogaty i duży świat, który po skolonizowaniu daje unikalne technologie oraz Avengera – dość silny statek.
- Jeśli planeta jest duża, żyzna, ale uboga w surowce mineralne zrób z niej galaktyczną farmę, która będzie żywić resztę twojego imperium. W ten sposób będziesz mógł zamienić, na innych planetach, farmerów w robotników, lub w naukowców. Pamiętaj o fregatach gdyż bez nich żywność nie będzie dostarczana i obywatele będą głodować.
- Za niewykorzystaną żywność dostaje się pieniądze, ale lepszym rozwiązaniem jest przenieść farmerów do fabryk.
- W pewnym momencie zabraknie ci miejsca na dla wzrostu liczby ludności twojego imperium. Rozwiązaniem jest zakładanie sztucznych planet oraz terraformacja już posiadanych.


Dyplomacja:
- Próbuj zawrzeć traktaty handlowe i naukowe z każdą napotkaną rasą.
- Nie przyjmuj sojuszu od rasy, która prowadzi wojnę. Może się okazać, że wróg zaproponuje rozejm twojemu sojusznikowi, a z tobą będzie dalej prowadził wojnę.
- Jeśli masz NAPRAWDE dużo pieniędzy oddaj część silnej rasie, może to uchronić cię przez jakiś czas od jej ataków.
- Jeśli masz w swojej galaktyce Psilonsów wymieniaj się z nimi technologiami, oni i tak prędzej czy później będą mieć je wszystkie.
- Dawaj bezużyteczne, przestarzałe technologie w prezencie. Nikt i tak z nich nie skorzysta a twoje stosunki dyplomatyczne ulegną ociepleniu.
- Uważaj z żądaniami. Za którymś razem dana rasa może zerwać wszystkie umowy albo wszcząć z tobą wojnę.
Wojna, bitwy i szpiegostwo:
- Z rozwagą wybieraj rasę, którą zamierzasz zaatakować. Nie może on być za silna (nie dasz rady) ani za słaba (mały zysk). Uważaj by dana rasa nie miała silnego sojusznika.
- Zanim zaatakujesz zażądaj by dana cywilizacja dała ci technologie, systemy słoneczne czy pieniądze. W skrajnych przypadkach dana rasa może całkowicie się poddać i stać się częścią twojego imperium.
- Unikaj bombardowania oraz niszczenia planet. Tracisz budynki oraz pogarszają się twoje stosunki z innymi cywilizacjami. Zamiast tego buduj dużo transportowców.
- Buduj transportowce na kilku planetach jednocześnie. Planety te powinny budować jeden statek na rundę. Tworzenie tych statków powinno trwać do końca rozgrywki gdyż wojna pochłania znaczną ich ilość (szczególnie w dużych galaktykach).
- Wysyłaj wszystkich szpiegów do rasy, z którą prowadzisz wojnę (stosunki dyplomatyczne i tak nie mogą ulec pogorszeniu).
- Jeśli otrzymasz informację o wykradzeniu technologii przez obcą cywilizację to nie koniecznie musi być ona możliwe, że to był szpieg innej rasy w przebraniu. Dlatego unikaj oskarżeń gdyż może to niekorzystnie wpłynąć na twoje stosunki dyplomatyczne.
- Nigdy nie przeprowadzaj anihilacji w podbitych koloniach. Pomijając fakt, że innym rasą to się nie spodoba, przywożenie własnych kolonistów trwa zbyt długo.
- Komputer ma tendencje do montowania mnóstwa rakiet na swoich statkach. Warto zamontować na własnych statkach urządzenia do likwidacji rakiet.
- Pamiętaj, że jakość jest lepsza od ilości. Dlatego uważaj na Antaran, ich statki są wysoce zaawansowane.
- Możesz wpakować na swoje statki 30 dział i wyrzutni, ale o wiele lepszym wyjściem jest ograniczyć ich ilość a na ich miejsce zamontować systemy wspomagające.
- Przeskanuj flotę przeciwnika w poszukiwaniu najemników. Ich obecność może być kłopotliwa, więc ich statki powinny być dla ciebie priorytetem.


Wygrana:
Istnieją 3 sposoby na wygraną:
- Pokonać wszystkie rasy – najmniej subtelny sposób. Pamiętaj by wojnę toczyć z tylko jednym przeciwnikiem naraz.
- Wygrana w wyborach – na początku musisz mieć najwięcej koloni (lub być drugim pod tym względem). Ofiaruj innym technologie, pieniądze, cokolwiek byle tylko mieć ich poparcie. Jeśli uzyskasz ponad 2/3 głosów wygrywasz.
- Pokonanie Antaran – musisz mieć zbudowany portal międzywymiarowy (Dimensional Portal) oraz dość silną flotę (15 dobrze uzbrojonych statków). Wlatujesz do portalu i jeśli wygrasz walkę to gratulację jesteś nowym panem galaktyki.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Master of Orion II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?