Cliff Bleszinski: 'na nextgenach będzie mniej tytułów AAA'
Znany z unikatowych opinii szef działu projektanckiego Epic Games, czyli po prostu Cliff Bleszinski, wystosował ciekawe stwierdzenie.
Dirian @ 01.12.2011, 20:07
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360, inne
Znany z unikatowych opinii szef działu projektanckiego Epic Games, czyli po prostu Cliff Bleszinski, wystosował ciekawe stwierdzenie. Jak głosi jeden z ojców serii Gears of War, na nowych konsolach może zabraknąć wysypu wielkich hitów.
Nie da się ukryć, że koszta produkcji i wydania takich hiciorów jak Battlefield 3, The Elder Scrolls V: Skyrim czy właśnie Gears of War 3 są ogromne. Prócz finansów przeznaczonych na deweloping trzeba wyłożyć sporo kasy na reklamę (w przypadku Battlefielda było to aż 100 milionów dolarów!), a nie każdego wydawcę stać na takie manewry.
To właśnie, według Bleszinskiego, jeden z powodów, dla którego na zbliżających się coraz większymi krokami (choć jeszcze oficjalnie niepotwierdzonych) konsolach nowej generacji może zabraknąć wysypu tytułów wysokobudżetowych, tzw. AAA. Do tego dochodzą nieprzemyślane inwestycje, brak kreatywności czy rozwoju technologicznego (hmm... chodzi o Modern Warfare 3?).
"Wysokobudżetowe gry z gameplayem na 6-8 godzin mogą odejść do lamusa, być może w ciągu roku będą debiutowały w liczbie trzech lub czterech, a co więcej - będą należeć do uznanych marek." - twierdzi Cliff.
Na chwilę obecną słowa Bleszinskiego wydają się być czarnym scenariuszem, ale z drugiej strony, sporo tegorocznych tytułów nie do końca spełniło pokładane w nich nadzieje. Póki co wydawcy stale atakują nas mniej lub bardziej dopracowanymi grami, ale być może wkrótce konkurencja się zaostrzy, a na rynku zostaną tylko najbardziej dopieszczone, wielkie i uznane marki, a reszta ekip skupi się na produkcji mniej dofinansowanych projektów. Czas pokaże jak będzie wyglądać to w przyszłości i czy projektant z Epic Games ma rację.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler