Obsidian powstał właśnie po upadku Interplay, to w większości ci sami ludzie, Baldur's Gate 2 od BioWare wydał właśnie Interplay, a Pillars jest wydane przez Obsidian już niezależnie, z Kickstartera. Obsidian, BioWare i Interplay się poniekąd łączą, generalnie dobrze kojarzysz. Z małym zastrzeżeniem. Trzecim Falloutem wypuszczonym przez Interplay był Tactics, który nie ma nic wspólnego z Bethesdą. Fallout 3 jest już niezależną grą Bethesdy po wykupieniu, o ile się nie mylę, już wszystkich praw do marki. Do jednej z najsłynniejszych growych marek, za właściwie bezcen. Speców od marketingu Bethesda ma świetnych, bo rozegrali Interplay na cacy. Ale to inna historia. Szkoda tylko, że ostatecznie gracze na tym cierpią, że ich ulubioną serią obecnie zajmują się partacze nie mający pojęcia o tworzeniu erpegów. Bo Bethesda na erpegach się kompletnie nie zna. Oni potrafią robić jedynie gry eksploracyjne . A nie o to w Fallout chodzi. No ale skoro masz pełne prawa do marki, to możesz zrobić z nią to, co tylko zechcesz. Pozostaje tylko pytanie czemu Bethesda nie potrafiła / nie chciała nauczyć się niczego od Obsidian ze świetnego New Vegas.. Beztalencia? Czy lenie? A może jedno i drugie? Hmm..