TGA' 18: The Outer Worlds – Obsidian Entertainment zapowiedziało RPG w klimatach science-fiction

Co powiecie na mieszankę serii Fallout i Mass Effect? Tym własnie ma być nowa produkcja studia Obsidian.

@ 07.12.2018, 09:09
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
pc, ps4, xbox one

TGA' 18: The Outer Worlds –  Obsidian Entertainment zapowiedziało RPG w klimatach science-fiction

Obsidian Entertainment, twórcy takich tytułów jak Fallout: New Vegas, South Park: Kijek Prawdy, a także marki Pillars of Eternity, miało swoje pięć minut podczas gali The Game Awards 2018. Wykorzystało je na zapowiedź swojej nowej gry RPG, tym razem będącej mieszanką klimatów postapokaliptycznych oraz science fiction. 

Produkcja nosi nazwę The Outer Worlds i prezentuje rozgrywkę z perspektywy pierwszoosobowej, z wykorzystaniem broni palnej oraz białej. Gracz będzie mógł przemierzać cały układ słoneczny mając do swojej dyspozycji załogę natomiast celem będzie położenie kresu korporacyjnej konspiracji, która dąży do zniszczenia jednej z zewnętrznych kolonii Ziemi.

Na czele ekipy deweloperskiej stanęli Tim Cain oraz Leonard Boyarsky, czyli twórcy pierwszych odsłon serii Fallout. Panowie zapowiadają, iż pragną stworzyć nietypowe uniwersum łączące w sobie elementy naukowej fikcji, lekkiego humoru oraz nieco mroczniejszych klimatów. Wspomniane cechy mają zostać odzwierciedlone w projekcie świata, charakterach postaci, a także dialogach. 

Premiera The Outer Worlds ma nastąpić w 2019 roku na PlayStation 4, Xboksie One oraz komputerach osobistych.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosUxon   @   02:30, 09.12.2018
Oczywiście, że potrafią. Nigdy nie mieli kryzysu twórczego. Zobaczymy czym poskutkuje umowa z molochem, MSoft ponoć w nich uwierzył. Świetnie, mam nadzieję, że ta obiecywana przez Obsidian swoboda to nie tylko słowna zagrywka umówiona z nimi za niewielkie pieniądze na tymczasowe przetrwanie. Oby ta ekipa wybitnie zdolnych ludzi znalazła w końcu stabilność finansową, wtedy jestem przekonany, że będą wypuszczać naprawdę wielkie gry. Muszą po prostu zamiast na tym jak przetrwać, skupić się na tym, co potrafią robić najlepiej. Czyli na tworzeniu. A tych ludzi (Cain, Boyarsky) stać na tworzenie rzeczy wybitnych. Fajnie, gdyby Microsoft też to tak widział.
0 kudoslogan23   @   03:00, 09.12.2018
Cytat: Uxon
Oczywiście, że potrafią. Nigdy nie mieli kryzysu twórczego. Obsidian powinien skupić się jedynie na tworzeniu gier, w mojej opinii podpisanie umowy z Microsoft może bardzo dobrze zaprocentować dla wszystkich, tak dla nich, jak i graczy. MSoft w nich uwierzył, świetnie, mam nadzieję, że ta obiecywana przez Obsidian swoboda to nie tylko słowna zagrywka umówiona z molochem za niewielkie pieniądze na tymczasowe przetrwanie. Oby ta ekipa znalazła w końcu stabilność finansową, wtedy jestem przekonany, że będą wypuszczać naprawdę wielkie gry. Ale muszą po prostu zamiast na tym jak przetrwać, skupić się na tym, co potrafią robić najlepiej. Czyli na tworzeniu. A tych ludzi (Cain, Boyarsky) stać na tworzenie rzeczy wybitnych. Fajnie, gdyby Microsoft też to tak widział.
Akurat przy Obsidianie pracowało wiele znanych nazwisk i chyba nadal pracuje. Tak samo Pillars of Eternity. Ale jedna sprawa dlaczego mi Obsidian i Bioware kojarzą z Interplayem. Pierwotni twórcami Pierwszych trzech fallout.
0 kudosUxon   @   03:11, 09.12.2018
Obsidian powstał właśnie po upadku Interplay, to w większości ci sami ludzie, Baldur's Gate 2 od BioWare wydał właśnie Interplay, a Pillars jest wydane przez Obsidian już niezależnie, z Kickstartera. Obsidian, BioWare i Interplay się poniekąd łączą, generalnie dobrze kojarzysz. Z małym zastrzeżeniem. Trzecim Falloutem wypuszczonym przez Interplay był Tactics, który nie ma nic wspólnego z Bethesdą. Fallout 3 jest już niezależną grą Bethesdy po wykupieniu, o ile się nie mylę, już wszystkich praw do marki. Do jednej z najsłynniejszych growych marek, za właściwie bezcen. Speców od marketingu Bethesda ma świetnych, bo rozegrali Interplay na cacy. Ale to inna historia. Szkoda tylko, że ostatecznie gracze na tym cierpią, że ich ulubioną serią obecnie zajmują się partacze nie mający pojęcia o tworzeniu erpegów. Bo Bethesda na erpegach się kompletnie nie zna. Oni potrafią robić jedynie gry eksploracyjne . A nie o to w Fallout chodzi. No ale skoro masz pełne prawa do marki, to możesz zrobić z nią to, co tylko zechcesz. Pozostaje tylko pytanie czemu Bethesda nie potrafiła / nie chciała nauczyć się niczego od Obsidian ze świetnego New Vegas.. Beztalencia? Czy lenie? A może jedno i drugie? Hmm..
0 kudoslogan23   @   17:32, 09.12.2018
Cytat: Uxon
Obsidian powstał właśnie po upadku Interplay, to w większości ci sami ludzie, Baldur's Gate 2 od BioWare wydał właśnie Interplay, a Pillars jest wydane przez Obsidian już niezależnie, z Kickstartera. Obsidian, BioWare i Interplay się poniekąd łączą, generalnie dobrze kojarzysz. Z małym zastrzeżeniem. Trzecim Falloutem wypuszczonym przez Interplay był Tactics, który nie ma nic wspólnego z Bethesdą. Fallout 3 jest już niezależną grą Bethesdy po wykupieniu, o ile się nie mylę, już wszystkich praw do marki. Do jednej z najsłynniejszych growych marek, za właściwie bezcen. Speców od marketingu Bethesda ma świetnych, bo rozegrali Interplay na cacy. Ale to inna historia. Szkoda tylko, że ostatecznie gracze na tym cierpią, że ich ulubioną serią obecnie zajmują się partacze nie mający pojęcia o tworzeniu erpegów. Bo Bethesda na erpegach się kompletnie nie zna. Oni potrafią robić jedynie gry eksploracyjne . A nie o to w Fallout chodzi. No ale skoro masz pełne prawa do marki, to możesz zrobić z nią to, co tylko zechcesz. Pozostaje tylko pytanie czemu Bethesda nie potrafiła / nie chciała nauczyć się niczego od Obsidian ze świetnego New Vegas.. Beztalencia? Czy lenie? A może jedno i drugie? Hmm..
Tak to jest jak zwykli rzemieślnicy dostają do ręki perłę pośród gnoju i w krótkim czasie robią z perły. Zwykła pustą i bez wartościową,pozbawioną blasku błyskotkę. Właśnie Oryginalna seria Fallout kończy się właśnie na Fallout Tactics. Dalej to już drenowanie marki. Moim zdaniem Betshesda zajedzie Fallouta i będzie kicha. Szkoda że dawni twórcy pierwszych trzech fallout nie odkupią od nich praw. A dodam od siebie że Wasteland 2 też mi się kojarzy z interplay. Więc może ktoś z dawnych członków tego studia przykładał rękę do pracy przy tej grze.
0 kudosUxon   @   17:57, 09.12.2018
Wasteland jest marką wymyśloną przez Briana Fargo, twórcę Fallout Uśmiech
0 kudoslogan23   @   18:38, 09.12.2018
Cytat: Uxon
Wasteland jest marką wymyśloną przez Briana Fargo, twórcę Fallout Uśmiech
Nie każdego twórcę kojarzę.
0 kudosIgI123   @   21:35, 09.12.2018
Falllut 3 i New Vegas to wciąż dobre i klimatyczne RPG, nie wiem czemu ich nie uznawać, a Tactics które kładzie nacisk na walkę i leje na kanon już tak.
0 kudosUxon   @   21:56, 09.12.2018
F3, mimo że był strasznie ubogi fabularnie, to faktycznie imponował klimatem. Tego Bethesdzie nie wolno odebrać. Niestety sam klimat i ciekawa otoczka nie wystarczy, by zrobić dobrego Fallouta. Co doTactics, to powstawał już pod presją. Dlatego wyszedł, jak wyszedł. Rzadko kiedy coś wychodzi dobrze gdy ktoś cię pogania ;)
0 kudoslogan23   @   22:12, 09.12.2018
Cytat: Uxon
Google nie boli
Nie musiałeś podsyłać linku. Sam bym sobie poszukał ale dziękuje. A wracając do Bethesdy i jej partactwa. Widać że lata lenistwa i olewania fanów zaczyna zbierać swoje żniwo oraz powoli hype na ich gry spada. Choć zdarzają się przypadki beznadziejne które nadal wierzą że będzie lepiej z Bethesdą.
0 kudosUxon   @   23:02, 09.12.2018
Bethesda ma swój schemat tworzenia gier i tego się trzyma od dwudziestu kilku lat. I dobrze, bo nie ma niczego złego w promowaniu własnej marki. Problem zaczyna się gdy wkracza się w rejony, o których zapełnieniu nie ma się kompletnie pojęcia. Ci ludzie nie mają kompletnie talentu, by w ogóle zasiadać do Fallout. Zrobić grę z otwartym światem przy dzisiejszej technologii, to każdy potrafi. Smutek jedynie bierze człowieka na myśl, że akurat ta marka trafiła do akurat takich partaczy.
0 kudoslogan23   @   23:44, 09.12.2018
Cytat: Uxon
Bethesda ma swój schemat tworzenia gier i tego się trzyma od dwudziestu kilku lat. I dobrze, bo nie ma niczego złego w promowaniu własnej marki. Problem zaczyna się gdy wkracza się w rejony, o których zapełnieniu nie ma się kompletnie pojęcia. Ci ludzie nie mają kompletnie talentu, by w ogóle zasiadać do Fallout. Zrobić grę z otwartym światem przy dzisiejszej technologii, to każdy potrafi. Smutek jedynie bierze człowieka na myśl, że akurat ta marka trafiła do akurat takich partaczy.
Uxon. Wiesz czemu coś upada?. W przypadku ich że mają tragiczny silnik i jechali tylko na otwartym świecie. Dodać tego że nie potrafili zatrudnić porządnych scenarzystów. Którzy napiszą im fajne zadania dla gry i ciekawy wątek fabularny. Bo z Elder Scrolls z całym jego uniwersum i np Falloutem da się sporo wyciągnąć z tego ale tak jak napisałeś. Jak partacze biorą się za robienie gier to mamy to co mamy. Kwestią czasu jak Betsheda się wyłoży tak pięknie. Że będzie można patrzeć kto wykupić majątek Betshedy albo ich rozdziobię.
0 kudosUxon   @   00:38, 10.12.2018
Obecnie w temacie samej produkcji gier, to u Bethesdy nic się nie zmieni. Póki co jedno wiadomo, Beth ma PEŁNE prawa do marki Fallout. I mogą z nią robić to, co im się żywnie podoba. Smutne, ale prawdziwe. Jedyną nadzieją dla fanów naprawdę dobrych RPG jest w tym momencie schemat, który wystąpił przy umowie z Obsidian na stworzenie New Vegas. Bo na to, że Bethesda odda prawa do tego uniwersum nie ma szans.
0 kudosshuwar   @   07:58, 12.02.2019
Już chyba wiem, czemu mi ten tytuł umknął. Po rzucie okiem na pierwszy art. na MG o TOW odrzuciły mnie chyba kolory i podświadomie uznałem, że to nic szczególnego. Patrząc teraz na pozostałe materiały o grze, kurcze... zaczynam się jarać Uśmiech
Dodaj Odpowiedź